Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Kody błędów - P0833, P1130, P0703,P0403


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.PT_Schlesier_*

Bezimienny Gość.PT_Schlesier_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 kwietnia 2018 - 21:06

Tak se ponarzekam.... no bo komu? Żonie mam pitolić? To mnie śmiechem zabije!

A ja głupi myślałem, że władowawszy 12K w Pitka zakupionego za 8,5K ustrzegę się wszelakich problemów.

No i masz babo placek - cały wachlarz kodów.

Już zacząłem nawet zapoznawać się z tymi wszystkimi opisami tych kodów, no i strach się bać  :|

A zaczęło się od niewielkiego poddymiania na obciążeniu, a teraz już się nawet świeci pomarańczowa kontrolka silnika.

A wtryski są sprawdzone, a gumowe rury intercoolera wymienione, nawet oryginalny zawór sterowania turbo wymieniony. Nie mówiąc już o czyszczeniu kolektora, pieknym nowym akumulatorze żelowym i takich tam...

..że nowych okładzin sprzęgła i oryginalnego wysprzęglika nie wspomnę!

Coś mi się ostatnio parę razy zdarzyło, że pomimo gazu do dechy, nie miał zupełnie kopyta i szedł mułowato max 90 kmh, ale to pewnie turbina niedomagała.

A teraz ten pomarańcz przed oczami i sposobem kluczykowym zostałem znokautowany  :glupek

No i teraz będę siedział jak ta ci*a przed lapkiem i dedukował, co on mi chciał powiedzieć.

Ech....szkoda gadać



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 064
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 kwietnia 2018 - 21:44

może trzeba zmienić mechanika aby myślał głową lub zaprowadzić auto do osoby która zna zasadę pracy diesla CR , internet to nie rozwiqzanie problemów z silnikiem tylko tester i sprawdzenie parametrów w czasie pracy ?

- masz problem z ciśnieniem paliwa na szynie CR

- masz problem z egr - możę być zle podłączone podciśnienie lub go brak w układzie 

- czujnik stop do wymiany 

- czujnik sprzęgła do wymiany 



#3 Bezimienny Gość.PT_Schlesier_*

Bezimienny Gość.PT_Schlesier_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 kwietnia 2018 - 06:36

Andreas, jak się kasa nie zgadza, wtedy internet to nie tylko tester, ale i często jedyny mechanik  :]



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 064
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 kwietnia 2018 - 06:39

Ale tak się nie da - to wymagający silnik i aby zdiagnozować podstawa to parametry z jazdy konkretnego egzemplarza

#5 Bezimienny Gość.PT_Schlesier_*

Bezimienny Gość.PT_Schlesier_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 kwietnia 2018 - 07:44

Niestety, nic na to nie poradzę. Już się umówiłem właśnie do warsztatu, gdzie mi sprawdzali w zeszłym roku wtryski i wymieniali zawór sterowania turbo. Oni tam mają cały sprzęt, bo sami też min.regenerują wtryski i pompy. To może niestety znaczyć, że i tak cienki portfel będzie jak listek sałaty :(. Dzięki za rozszyfrowanie kodów. Ten czujnik sprzęgła do wymiany mnie dziwi, bo dopiero co wymieniłem okładziny tarcz i wysprzęglik, a po tym mechanik wykasował kod błędu.


No i ten czujnik stop - co to za dziwadło?



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 064
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 kwietnia 2018 - 07:47

A co ma jedno z drugim ? - czujnik sprzęgła jest prze pedale w kabinie i steruje komputerem a nie informacja ze masz zużyta tarcze?
Czujnik stop również nie tylko załącza światka ale steruje sterownikiem jaka opcje ma wykonywać - z uszkodzonym jest problem z gwałtownym przyspieszeniem

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 06 kwietnia 2018 - 07:49


#7 Bezimienny Gość.PT_Schlesier_*

Bezimienny Gość.PT_Schlesier_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 kwietnia 2018 - 08:12

Masz wiedzę widzę....

Gdyby mnie ząb bolał, to wiedziałbym, że iść do dentysty.

Od biedy wiem też, gdzie się udać z tą pomarańczową lampką kontrolki silnika i z kodami EGR i szyny CR.

Ale z tymi dwoma to juz zupełnie nie mam pojęcia, czy jestem to w stanie zrobić sam, czy też do kogoś muszę się zwrócić.

Doradzisz mi coś?



#8 Bezimienny Gość.PT_Schlesier_*

Bezimienny Gość.PT_Schlesier_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 kwietnia 2018 - 09:26

Odnośnie czujnika stop już sobie poczytałem Twoją niedawną konwersację z Agatą. Wszystko jasne.

Tylko zastanawia mnie jedna rzecz - jeśli czujnik stop pokazuje błąd, to jaka jest pewność, że to czujnik stop jest walnięty, a nie jakieś coś, czym on steruje? Czyli obrazowo mówiąc, jeśli termometr pokazuje Ci, że masz temperaturę, to nie zawsze jest winien termometr... Czy źle rozumuję?


Użytkownik PT_Schlesier edytował ten post 06 kwietnia 2018 - 09:35


#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 064
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 kwietnia 2018 - 10:27

Dwa pozostałe zrobisz sam to tylko czujniki do wymiany

#10 Bezimienny Gość.oskar188_*

Bezimienny Gość.oskar188_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 lutego 2019 - 18:52

Cześć wszystkim, mam taki problem w moim Pitku 2.2 CRD ze pali mi się kontrolka "check engine" i nie gaśnie. Pitek odpala równo za pierwszym razem. Po sprawdzeniu kodów błędu wyskoczyły mi takie:

-P1130

-P1511

-P0340

-P0703

-P0100

Z góry dzięki za pomoc.


Użytkownik oskar188 edytował ten post 01 lutego 2019 - 18:54






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych