Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

( czerwony piorun) brak mocy i problem z klimatyzacją 2,2 crd 2006r


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#1 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 287
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 maja 2018 - 07:56

2.2 crd 150 KM 2006.

Wczoraj w trasie zapalił się na liczniku ( czerwony piorun ) - spadek mocy, brak klimy. Zatrzymałem samochód ponownie odpaliłem - nie ma pioruna, jazda normalna. Po 20-30 km ponownie piorun. Po ponownym uruchomieniu jak wyżej. Za czwartym razem wraz z piorunem zapaliła się ikona silnika nad kilometrami. Tragedii nie było jazda z prędkością 100km/h przy 2000 obrotów - i 300 km trasy.

Co z tego jak metodą kluczykową ( to różnie zadziałało za drugim przekręcenie, trzecim i nawet czwartym zamiast stanu przebiegu km pokazały się poziome kreski a po chwili komunikat "done". Rozumiem brak błędów. Ale ikona silnika świeci, gong ostrzegawczy jest, samochód nie wchodzi na obroty. Czerwony piorun nie świeci.

Co z tym błędem - elektronicznego sterowania przepustnicą.

W czasie jazdy zauważyłem, że po restarcie silnika ( piorun nie świeci ), w czasie jazdy przy przekroczeniu obrotów powyżej 2500 się zapalał.

Problem taki, że mechanik jest osiągalny dopiero od następnego tygodnia. Majówka przymusowo w domu, no chyba, że przesiądę się na Drag Stara.

Jakieś sugestie w sprawie awarii.

 



#2 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 211
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2015
  • Silnik:200 2.4A
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 maja 2018 - 11:54

.....a jechałeś w deszczu? Może przekaźnik? Nie lubi wilgoci. Ta klima i przepustnica dwa za jednym razem, to mnie zastanawia. Pod komputer i wyjdzie.

#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 maja 2018 - 13:13

Zmieniłem nazwe tematu ? 2,2 crd nie ma przepustnicy - sprawdz bezpieczniki , w polifcie sterowanie egr i turbo jest elektryczne .



#4 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 287
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 maja 2018 - 13:36

W trybie awaryjnym klima nie działa.



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 maja 2018 - 13:40

Zabezpieczenie aby nie przegrzać silnika

#6 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 287
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 maja 2018 - 13:50

Andrzej czyżby to był bezpiecznik Nr: 2   20A  ( w opisie ECU i inne ) - jeżeli ten to sprawny.


Użytkownik szyk60zt edytował ten post 01 maja 2018 - 13:51


#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 maja 2018 - 13:57

Trzeba sprawdzić wszystkie - nie pamietam pod którym masz podłączone w polifcie - za rzadko trafia na awarie

#8 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 287
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 maja 2018 - 14:06

To idę sprawdzać. Zanim to zrobię postanowiłem jeszcze raz sprawdzić instrukcję. Dziwne. Opisana kontrolka w takich nawiasach ) ( z piorunem opisana w instrukcji jako Elektroniczny system sterowania przepustnicą ETC tylko dla silników 1.6.

To dlaczego w 2.2 CRD się zapala i świeci - co tam podłączono ???.

Kontrolka pomarańczowa z ikoną silnika opisana jako MIL faktycznie odpowiada za monitoring układu silnika.

W instrukcji PT w rysunku zegarów dla diesla nie ma tej ikony.

Niech ktoś mądry to wyjaśni.


Użytkownik szyk60zt edytował ten post 01 maja 2018 - 14:21


#9 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 287
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 maja 2018 - 14:37

Bezpieczniki w komorze silnika OK. - sprawne.



#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 maja 2018 - 14:43

To pozostaje sprawdzenie błędów i wykasowanie awarii z tipm

#11 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 287
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 maja 2018 - 14:51

jak się nie ma czym to jutro może pomoże ktoś kto ma sprzęt.

Andrzej wczoraj rozmawialiśmy i czy chodzi o ten sprzęt do diagnostyki    https://www.mpm-com....gory&path=64_74



#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 maja 2018 - 14:58

Tak przy zamówieniu okres ze pod chryslera

#13 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 851
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 maja 2018 - 18:19

mozesz miec zadupcony syfem filtr powietrza jak sie nie myle to kiwnij, jak sie myle to tez kiwnij,...  :miecio



#14 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 287
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 maja 2018 - 19:49

Mieciu filtr powietrza jest ok. co prawda ma dwa lata ale tylko ok. 3000km zrobione.

poprzedni wyglądał dużo gorzej


Użytkownik szyk60zt edytował ten post 01 maja 2018 - 19:50


#15 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 851
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 maja 2018 - 21:38

ze sie upieram wez wyjmij filtr  wiem ze mnie profesor zlinczuje ale spawdz jak jedzie bez filtra :miecio

 

ja onegaj se zmienilem na stozkowy, pisalem kiedys,... ledwo sie doturlalem do legnicy auto postalo 20 godzin bylo dobrze  na zlocie raz mi wszedl w tryb awaryjny potem nie profesor maksio z komputerem  na kolanach testowal niczego sie nie doszukal,... w drodze do krk 2 razy 3 ki8lo ni uja,... po przyjezdzie droga dedukcji nie majac wtedy testera wydupcylem stozek i do dis pro po problenie,...


Użytkownik miecio edytował ten post 01 maja 2018 - 21:45


#16 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 287
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 maja 2018 - 06:19

Mieciu nie wiem czy dzisiaj coś załatwię z mechanikiem, miałem też taki pomysł aby go odpalić ze zdjętą pokrywą filtra ale i tak jest w trybie awaryjnym to nic by nie dało,

Mieciu a u siebie na liczniku też masz kontrolkę z czerwonym piorunem bo z instrukcji wynika, że na naszych licznikach dieslowskich jej nie powinno być


Użytkownik szyk60zt edytował ten post 02 maja 2018 - 06:23


#17 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 287
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 maja 2018 - 09:42

Dzisiaj z mechanikami nic nie wyszło. Do poniedziałku mają wolne.

Wiem, że usłyszę falę krytyki ale użyłem programu Torque  nie wiem czy to analiza błędów będzie wiarygodna. Wyświetliło dwa błędy

P0299 i P0683



#18 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 851
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 maja 2018 - 10:13

kazdy dizel powinien miec blyskawice czerwona,... ale mam pytanie czy po odlaczeniu aku  caly czas trzyma tryb awaryjny??????????

pierwszy blad wskazuje na doladowanie nastepny to pewnie brak komunikacji,...


Użytkownik miecio edytował ten post 02 maja 2018 - 10:16


#19 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 287
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 maja 2018 - 18:10

Andrzej zgodnie z sugestiami wizualnie od góry zlustrowałem okolice alternatora i nic niepokojącego nie zauważyłem, jedynie niepokoił mnie szum z okolicy turbiny inny niż zazwyczaj ale może to szum paska osprzętu. Dzisiaj samochód nie poszedł w górę. Dopiero w piątek. Nada nie znalazłem opisu błędu P0683



#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 maja 2018 - 18:57

P0299 za niskie ciśnienie doładowania od zaprogramowanego  

P0683 - uszkodzony układ swiec zarowych 







Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych