Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Pęknięta głowica 2.0 - co dalej?

głowica

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.taBaker_*

Bezimienny Gość.taBaker_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 lipca 2018 - 18:59

Cześć,

 

Zwracam się do Was o poradę. 

 

Jestem po wymianie uszczelki pod głowicą. Głowica była regenerowana (szczelność + planowanie), ale prawdopodobnie była na tym etapie pęknięta. 

Objawy dalszego przedmuchu spalin do płynu chłodniczego zacząłem podejrzewać niedługo po remoncie. 

W przeciągu miesiąca przedmuch był na tyle silny, że nie było wątpliwości, że operacja wymiany uszczelki się nie udała. 

 

Po ponownym demontażu i sprawdzeniu u tego samego ślusarza, zdiagnozował pęknięcie głowicy - jak na zdjęciu. 

 

Mam teraz następujące opcje:

 

Opcja 1:

Wymiana głowicy na używaną. 

Koszt: 1500 PLN 

Używana głowica ok 700 + montaż 300 + nowa uszczelka 200 + regeneracja nowo kupionej głowicy ok. 300  

Problemem jest, że nie mogę znaleźć takiej głowicy. Szukam do silnika 2.0 141 KM z 2001, czyli jeden z portów olejowych jest okrągły a nie eliptyczny. 

Ponadto, nie wiem kiedy taka głowica wpadnie mi w ręce i jest duża szansa, że pochodzi również z przegrzanego silnika. 

 

Opcja 2:

Kupno używanego silnika i jego przełożenie / lub przełożenie tylko głowicy aby trochę obniżyć koszty.

Koszt: 2400 PLN

Używany silnik ok 1600 + przełożenie 900 

Silnik znajdę taki jak potrzebuję (produkcja do 12.2001, z czujnikiem położenia wału korbowego przy filtrze olejowym).

Problemem jest niemożliwość określenia stanu technicznego. Silnik mógł również być przegrzany, itp. 

 

Opcja 3:

Spawanie posiadanej głowicy

Koszt: ok 1300 pln

Koszt spawania głowicy ok 800 pln + ponowny montaż 300 + nowa uszczelka 200 

Problemem jest, że są 2 widoczne pęknięcia i nie wiadomo jaki jest stan reszty odlewu. Dodatkowo nie wiem jaka jest żywotność takiej naprawy.

Niemniej zaletą jest to, że pracuje na czymś co znam i mogę to zrobić w miarę szybko. 

 

Opcja 4:

Kupić nowego PT, w najbogatszej wersji wyposażeniowej i w dobrym stanie technicznym, a obecnego zostawić jaki dawcę części.

Koszt: 5000 -10 000 PLN

Wada: żona i tak się nie zgodzi bo dotychczas wydałem na obenego PT 11 727 PLN (wraz z zakupem auta za 5400 i bez paliwa) - generalnie zły kupiłem egzemplarz. 

 

Poradźcie proszę rozwiązanie. 

Póki co jestem najbardziej nastawiony na spawanie głowicy (opcja 3)

 

Pozdrawiam

Załączone pliki


Użytkownik taBaker edytował ten post 15 lipca 2018 - 20:12

  • midelharnis lubi to

#2 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 15 lipca 2018 - 20:01

Faktycznie ceny powalające ale to spawanie to moim zdaniem jest chyba najbardziej ryzykowne, tak się kiedyś  robiło, nawet tłoki się odlewało bo nie było dostępnych części ale to było na krótką metę, co prawda obecna technologia takich napraw poszła do przodu ale musiałbym mieć zapewnienie i jakąś gwarancję że to będzie działać poprawnie i wytrzyma ileś tych tyś. km.

Widząc te rysy obok gniazd zaworów i jeżeli są objawy przedmuchu spalin do płynu chłodniczego to podejrzewałbym jeszcze jakieś inne obecnie niewidoczne rysy czy pęknięcia.



#3 Bezimienny Gość.taBaker_*

Bezimienny Gość.taBaker_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 lipca 2018 - 20:34

Są firmy które opisują ten proces jako w pełni profesjonalny i dające gwarancje. Na fotach demonstrujących proces, wycina się uszkodzony fragment i zalewa ponownie spoiną, następnie obrabia itd. Wygląda to przekonująco i profesjonalnie. 

 

Te rysy są na tej głowicy od pierwszej regeneracji - mam zdjęcia po odebraniu, jeszcze przed montażem. Podejrzewam, że ślusarz nie wykonał prawidłowego sprawdzenia. Będe w tygodniu załatwiał reklamację - ciekawej jak pójdzie. 

 

Pozdrawiam



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 lipca 2018 - 23:04

szukaj drugiej głowicy , nie spawaj tego problem powróci 



#5 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 lipca 2018 - 21:17

Jest jeszcze opcja ekstremalna - wymienić żonę.
  • Stivo lubi to

#6 Bezimienny Gość.taBaker_*

Bezimienny Gość.taBaker_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 lipca 2018 - 21:31

Ps. Żony 

Nie wymienię. Czuję się związany, bo tyle już zainwestowałem ...  :mniam

 

 

Czy do silnika 2.0 pasują głowice z 2.4? Widzę na ebay, że niby sprzedawane są jako pasujące do 2.0 i 2.4?

 

Pozdrawiam


  • midelharnis lubi to

#7 Stivo

Stivo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  03 maj 2018
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Sławomir
  • Skąd::Stargard
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 lipca 2018 - 13:05

Szukaj drugiej głowicy, nie baw się w nowy silnik. Nowy silnik to jedna wielka zagadka, może mieć to samo albo gorzej. 

Ja jestem po planowaniu głowicy po uszkodzonej śrubie rolki napinacza, dostała glowica i poszła do planowania i wymiany 4 zaworów. 

 

Ja bym osobiście kupił nową głowicę, sam szukałem ostatnio i były dostępne używki.

 

Sławek



#8 zalew102

zalew102

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 28
  • Dołączył:  16 gru 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 M gaz
  • Imię:Darek

Napisano 21 lipca 2018 - 08:42

Witam miałem podobny problem z głowicą. Do mego pasowała głowica od chryslera sebringa. Znalazłem ją w o wiele tańszej cenie niż takie same do Pt Cruisera. Może poszukaj do tego modelu i znajdziesz taniej. Odnośnie spawania tez nad tym myślałem ale po odwiedzeniu zakładu sami odradzili mi takie spawanie i zaproponowali szukanie drugiej głowicy. Mogli to zrobić i zarobić ale uczciwie postawili sprawę. Całość kosztowała mnie razem z wymianą rozrządu ponad 3000 tys. Wymienione zostały tez pierścienie.

Użytkownik zalew102 edytował ten post 21 lipca 2018 - 08:44


#9 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 lipca 2018 - 18:16

Witam miałem podobny problem z głowicą. Do mego pasowała głowica od chryslera sebringa. Znalazłem ją w o wiele tańszej cenie niż takie same do Pt Cruisera. Może poszukaj do tego modelu i znajdziesz taniej. Odnośnie spawania tez nad tym myślałem ale po odwiedzeniu zakładu sami odradzili mi takie spawanie i zaproponowali szukanie drugiej głowicy. Mogli to zrobić i zarobić ale uczciwie postawili sprawę. Całość kosztowała mnie razem z wymianą rozrządu ponad 3000 tys. Wymienione zostały tez pierścienie.


...za 3000 tys. moźna kupić 350 Pitków :)

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 21 lipca 2018 - 18:16


#10 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 lipca 2018 - 07:19

Witam miałem podobny problem z głowicą. Do mego pasowała głowica od chryslera sebringa. Znalazłem ją w o wiele tańszej cenie niż takie same do Pt Cruisera. Może poszukaj do tego modelu i znajdziesz taniej. Odnośnie spawania tez nad tym myślałem ale po odwiedzeniu zakładu sami odradzili mi takie spawanie i zaproponowali szukanie drugiej głowicy. Mogli to zrobić i zarobić ale uczciwie postawili sprawę. Całość kosztowała mnie razem z wymianą rozrządu ponad 3000 tys. Wymienione zostały tez pierścienie.

Witam

Nie wiem czy to jest uczciwe postawienie sprawy. Za 3000 masz prawie dwa kompletne silniki.

:bigmeen

Użytkownik bigmeen edytował ten post 22 lipca 2018 - 07:20


#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 lipca 2018 - 07:26

Witam

Nie wiem czy to jest uczciwe postawienie sprawy. Za 3000 masz prawie dwa kompletne silniki.

:bigmeen

Trafienie sprawnego graniczy z cudem z tych roczników , zwłaszcza żę wadą tej serii były tuleje bloku które robiłu sie owalne 



#12 zalew102

zalew102

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 28
  • Dołączył:  16 gru 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 M gaz
  • Imię:Darek

Napisano 22 lipca 2018 - 08:30

Głowica plus regeneracja plus wszystkie uszczelki pierścienie, kompletny rozrząd, płyny czy to rzeczywiście jest dużo te 3000 zł. 1300 zł robocizna. 1700 zł części. Wydaje mi się ze jest to lepsza opcja niż kupno silnika i liczenie na szczęście że będzie ok
Jak narazie nic się nie dzieje złego i mam nadzieje ze tak zostanie.
Jak narazie nic się nie dzieje złego i mam nadzieje ze tak zostanie.
Dodam tylko że to nie mechanik który robił samochód odradził mi spawanie a profesjonalny zakład który się tym zajmuje.

#13 Bezimienny Gość.taBaker_*

Bezimienny Gość.taBaker_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 lipca 2018 - 11:25

Cześć,
 
Dziękuję za sugestie w temacie.
 
Póki co to czekam na info. nt dostępności głowicy. Poziom trudności podnosi fakt, że potrzebuję głowice z okrągły kanałem olejowym, a nie z eliptycznym. 
 
Jak w ciągu 2-3 tygodni nie znajdę używanej to wyślę ją do spawania. 
 
P.S.
Ślusarz, który regenerował głowicę i oddał mi ją z pęknięciami nie uznał reklamacji, ponieważ twierdzi że pęknięcia są dopuszczalne póki jest zachowana szczelność. Miałem foty głowicy z dnia obioru po regeneracji i na fotach pęknięcia już były. 
 
P.S. 2
Ten sam ślusarz poradził mi aby kupić głowice tylko w zestawie z "płytą" montażową pod wałki rozrządu, ponieważ te elementy są wspólnie obrabiane na etapie fabrykacji głowicy i muszą być kompletne. 
Rozumiem, że pod pojęciem "płyta" chodziło mu o połówki panewek ślizgowych wałków rozrządu (jak na focie)?

 

 

 

Pozdrawiam.

Załączone pliki



#14 Bezimienny Gość.taBaker_*

Bezimienny Gość.taBaker_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 lipca 2018 - 21:17

Cześć,
W przyszłym tygodniu jadę oglądać głowice po świeżym demontażu.

Na co wracać uwagę podczas oględzin przed zakupem?
Będę szukał pęknięć i uszkodzonych gwintów pod świece zapłonowe. Jak będzie OK to zawożę głowice do regeneracji.
Czy jestem w stanie stwierdzić jakimiś prostymi pomiarami lub na oko, czy głowica nie była już wielokrotnie planowana?
Wiem że jest ograniczona ilość takich operacji które można zrobić. Czy warto wziąć ze sobą przymiar warsztatowy aby zobaczyć czy płaszczyzna głowicy nie jest zbyt pogieta?

Będę wdzięczny za sugwstie.

Pozdrawiam

Użytkownik taBaker edytował ten post 25 lipca 2018 - 21:19


#15 Reddwarf

Reddwarf

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 115
  • Dołączył:  24 lut 2018
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 lipca 2018 - 21:29

A nie lepiej włożyć silnik 2.4? Czy to nie jest taka prosta przekładka?



#16 Bezimienny Gość.taBaker_*

Bezimienny Gość.taBaker_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 26 sierpnia 2018 - 18:54

Cześć,

 

Wracam z informacją dla potomnych nt. rozwiązania problemu.

 

Kupiłem używaną głowicę - 750 pln

Poddałem ją regeneracji - 730 pln (test szczelności, wymiana 16 uszczelniaczy zaworowych, wymiana 8 prowadnic zaworowych, szlif zaworów oraz gniazd zaworowych, planowanie głowicy)

Montaż głowicy - 300 pln po negocjacjach 

Nowa uszczelka głowicy - 180 pln 

razem 1960 pln. Do tego płyn chłodniczy oraz olej na dolewkę. Pękło 2000 pln. 

 

Samochód był 2 miesiące u mechanika. Zleciało, bo trwało trochę szukanie głowicy, potem planowanie, potem urlop w warsztacie, potem mój urlop it. Od piątku (24.08.2018) znowu nim jeżdżę.

 

Kultura pracy niby OK. Chociaż mam wrażenie, że po poprzedniej wymianie uszczelki silnik chodził z dużo mniejszymi wibracjami. 

Teraz bardzo buja silnikiem co przenosi się na kabinę, poprzednio tak nie było. Górne mocowanie silnika jest naderwane a dystans między śrubą tego mocowania, a otworem referencyjnym to 124 mm zamiast 119 mm (ja na foto). 

 

Obawiam się, że te wibracje pochodzą z nierównomiernej pracy silnika, poniewaz nie siądze, że mocowania się uszkodziły podczas gdy samochód stał na placu. 

 

 

 

 

Powiedzcie mi proszę, do czego powinien być podłączony ten przewód masowy? Czy do alternatora?

 

Został on pominięty podczas montażu głowicy.

 

Dziękuje i pozdrawiam

Załączone pliki


Użytkownik taBaker edytował ten post 26 sierpnia 2018 - 18:59






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: głowica

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych