Cześć,
Zwracam się do Was o poradę.
Jestem po wymianie uszczelki pod głowicą. Głowica była regenerowana (szczelność + planowanie), ale prawdopodobnie była na tym etapie pęknięta.
Objawy dalszego przedmuchu spalin do płynu chłodniczego zacząłem podejrzewać niedługo po remoncie.
W przeciągu miesiąca przedmuch był na tyle silny, że nie było wątpliwości, że operacja wymiany uszczelki się nie udała.
Po ponownym demontażu i sprawdzeniu u tego samego ślusarza, zdiagnozował pęknięcie głowicy - jak na zdjęciu.
Mam teraz następujące opcje:
Opcja 1:
Wymiana głowicy na używaną.
Koszt: 1500 PLN
Używana głowica ok 700 + montaż 300 + nowa uszczelka 200 + regeneracja nowo kupionej głowicy ok. 300
Problemem jest, że nie mogę znaleźć takiej głowicy. Szukam do silnika 2.0 141 KM z 2001, czyli jeden z portów olejowych jest okrągły a nie eliptyczny.
Ponadto, nie wiem kiedy taka głowica wpadnie mi w ręce i jest duża szansa, że pochodzi również z przegrzanego silnika.
Opcja 2:
Kupno używanego silnika i jego przełożenie / lub przełożenie tylko głowicy aby trochę obniżyć koszty.
Koszt: 2400 PLN
Używany silnik ok 1600 + przełożenie 900
Silnik znajdę taki jak potrzebuję (produkcja do 12.2001, z czujnikiem położenia wału korbowego przy filtrze olejowym).
Problemem jest niemożliwość określenia stanu technicznego. Silnik mógł również być przegrzany, itp.
Opcja 3:
Spawanie posiadanej głowicy
Koszt: ok 1300 pln
Koszt spawania głowicy ok 800 pln + ponowny montaż 300 + nowa uszczelka 200
Problemem jest, że są 2 widoczne pęknięcia i nie wiadomo jaki jest stan reszty odlewu. Dodatkowo nie wiem jaka jest żywotność takiej naprawy.
Niemniej zaletą jest to, że pracuje na czymś co znam i mogę to zrobić w miarę szybko.
Opcja 4:
Kupić nowego PT, w najbogatszej wersji wyposażeniowej i w dobrym stanie technicznym, a obecnego zostawić jaki dawcę części.
Koszt: 5000 -10 000 PLN
Wada: żona i tak się nie zgodzi bo dotychczas wydałem na obenego PT 11 727 PLN (wraz z zakupem auta za 5400 i bez paliwa) - generalnie zły kupiłem egzemplarz.
Poradźcie proszę rozwiązanie.
Póki co jestem najbardziej nastawiony na spawanie głowicy (opcja 3)
Pozdrawiam
Załączone pliki
Użytkownik taBaker edytował ten post 15 lipca 2018 - 20:12