Witam, mój Pitek ma przejechane 180 000 km. Kupiłem komplet do wymiany za 740 pln. Czy wymiana trudna, czy da sobie radę każdy mechanik?
wymiana rozrządu 2,0 rok 2002
#1 Bezimienny Gość.Mac PiT_*
Napisano 30 września 2018 - 19:31
#2
Napisano 30 września 2018 - 20:35
Teoretycznie do wymiany rozrządu należy wyciągnąć silnik. Można to jednak wykonać bez tego ale strasznie mało miejsca.
Napisz co wchodzi w skład tych części co kupiłeś
#3 Bezimienny Gość.Mac PiT_*
Napisano 30 września 2018 - 21:11
Pasek, dwa łożyska, pompa, napinacz hydrauliczny.
#4
Napisano 30 września 2018 - 21:39
Witam kolegów.
Jestem właśnie świeżo po ......rozrządzie, wymieniłem tarcze sprzęgłową, a nawet zagotowałem układ zepsutym wentylatorem także już o tone doświadczenia cięższy.
Jeśli chodzi o rozrząd to przerabiałem dwa warianty, a mianowicie wariant bez wyciągania straszna udręka ciasno niezręcznie, połamałem bagnet oleju ale się udało. Trzeba było silnikiem wachlować góra-dół na lewarku.
Wariant drugi to jako ze miałem sprzęgło rozje......zepsute, to jako na pierwszy demontaż poszła skrzynia i tu zrobiło się całkiem luźno. Następnie podjeliśmy decyzje z tesciem ze wyjazd robimy z blokiem za pomocą ursusa i i ramienia z żurawikiem na korbę, roboty od uja. Rozpinanie tego wszystkiego ryzykowna gra, kostek w pyte. Jak kuz mielismy silnik na zewnątrz to rozrząd był banalny.
Ja natomist kupiłem rozrzad za około 560 zł bez napinacza (tłumika drgań) mój okazał się sprawny.
Dodam ze robiło nas generalnie dwóch z doskoku przy wkładaniu i wyciąganiu trzech z racji ursusa:)
Puenta jest taka robota nie zapłacona jesli jakiś mechanior już takie cuda robił to nie powinien mieć z tym problemu. Świeżakom nie dawaj co się bedą uczyć bo na bank trzodę zrobią i w koszta polecisz
#5
Napisano 01 października 2018 - 06:42
Do zestawu bym dokupił jeszcze uszczelniacze wału i wałków rozrządu ewentualnie jeszcze nowa obudowa plastikowa rozrządu.Pasek, dwa łożyska, pompa, napinacz hydrauliczny.
Przy tym warto zmienić też paski osprzętu i napinacz bądź rolkę paska od klimy.
Użytkownik bartek_sz3 edytował ten post 01 października 2018 - 06:43
#6
Napisano 23 października 2018 - 17:24
Witam, czy mogę się podpiąć pod temat?
Mam podobny problem,
auto ma na liczniku 76000 km, mechanik u którego wymieniałam oleje, klocki i inne rzeczy zasugerował wymianę rozrządu i świec.
Umówił się na konkretny termin, zawiozłam mu auto, a On mi dzwoni, że trzeba wyjąć silnik i że nie ma teraz na to czasu (?!)
Wcześniej mówił, że naprawiał Pitusie, a tu wyszło jednak, że chyba jednak nie, skoro nie wiedział, że trzeba wyjąć silnik
Jakoś straciłam do niego zaufanie, czy w ogóle muszę wymieniać ten rozrząd przy takiej ilości przejechanych kilometrów?
#7
Napisano 23 października 2018 - 17:46
z rozrzadem jak z SB nie ma żartów. Jka przegniesz to est pozamiatane. W 2.0 nie trzeba wyjmować silnika. mechanik u którego wymieniałem rozrząd robił to podnosząc i opuszczając silnik na podnośniku raz na górze raz na dole.
Możliwe, że przeliczył sie i tyle.
#8
Napisano 23 października 2018 - 18:00
Czyli zdecydować sie robić u Niego, mimo, że tego nigdy nie robił?
Mąż dzwonił jeszcze do innego mechanika, ale ten usłyszawszy, że chodzi o Pitusia od razu powiedział, że sie tego nie podejmie
Wiem, że to ważna sprawa (co nieco poczytałam ) ale troszke mam obawy...
Czyli nie ważna jest ilośc przejechanych kilometrów?
#9
Napisano 23 października 2018 - 18:37
Jak nie wiesz ile jest zrobione km od wymiany to lepiej nie czekać. Bo może być nie miła niespodzianka
#10
Napisano 23 października 2018 - 19:26
Dziękuje Wam
w takim razie umówię się jak najszybciej.
Pozdrawiam.
P.S.
czy ktoś może mi polecić jakiegoś sprawdzonego mechanika z Krakowa, Nowego Sącza, Zakopanego bądź okolic?
#11
Napisano 23 października 2018 - 19:32
Mogę polecić z Krakowa
#12
Napisano 23 października 2018 - 19:39
To ja bardzo proszę
A kogo?
#13
Napisano 23 października 2018 - 19:44
Fun&Service Biskupińska 23 Kraków... powiedz że jesteś z polecenia Jacka od Jeepa i Edyty od PT ..
będzie wiedział o kogo chodzi
Użytkownik Edysia edytował ten post 23 października 2018 - 19:44
#14
Napisano 23 października 2018 - 19:49
OK. Dzięki
#15
Napisano 08 listopada 2018 - 12:30
#16
Napisano 08 listopada 2018 - 15:43
Dwa rodzaje napinacza paska rozrządu to na pewno.
#17
Napisano 08 listopada 2018 - 15:54
.Przed godzina odbieralem rozrzd do PT 1995 CM 141 KW I Facet pokazal mi 3...napinacze paska..Jeden byl hydrauliczny,nastepny bez a 3-ci byl jak ten drugi i mial dodatkowo maly "dzyndzel"...serio...
#18
Napisano 08 listopada 2018 - 16:02
tylko dwa typy napinacza do silnika 2,0 - Twój sprzedawca trochę sie rozkręcił w doborze .
#19
Napisano 08 listopada 2018 - 16:11
Ale "dzyndzel" byl w tym trzecim ! Przysiegam..Wyraznie wspomnial ,ze do PT..ale chyba nie do tego modelu..
#20
Napisano 08 listopada 2018 - 16:14
- Maxilampus lubi to
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
wymiana płynu w chłodnicy krok po kroku pt 2.0 |
Techniczny podstawowy | _marcinw |
|
|
|
PT Cruiser 1.6 2002 - sprzedam. |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | Zenonzlasu |
|
|
|
Wymiana drążka kierowniczego i końcówekdrążek, kierowniczy, końcówki d i 3 więcej |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.PtBlack_* |
|
|
|
Wymiana liczniki |
Techniczny podstawowy | Mamrot |
|
|
|
Koła zębate do rozrządu CRD - gdzie kupić ?rozrząd CRD |
Techniczny podstawowy | kozbi7 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych