Witam.
Jestem nowy na forum. Przywitałem się w przywitalni, forum przejrzałem całe zanim się zarejestrowałem, ale mimo wszystko nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
Mianowicie. Mam możliwość kupienia PiTi z 2003 roku z silniczkiem 2.0. Nie ukrywam, że nie byłem przygotowany do tego. Autko żonie miałem zmienić dopiero w lata, a tutaj wyskoczyła taka niespodzianka. Troszkę zacząłem czytać archiwalne numery gazet, testy, rankingi i opinie raczej liche są o tym autku. Niestety opinia o francuzach też nie jest za dobra a mimo to mamy już czwarte Renault. Auto ma mi się podobać (w tym przypadku żonie), a jak się zepsuje to się naprawi. Najbardziej nurtuje mnie zawieszenie w tym aucie. Podobno jest jakieś inne niż w większości aut. Na dodatek szybko pada i jest bardzo drogie w naprawie. Prosiłbym o wypowiedzenie się na ten temat wraz z podaniem cen (jeśli ktoś wie). Czy jest to zawieszenie wielowahaczowe? Ile tulei przypada na koło? Czy w ogóle jest możliwość wymiany tulei czy całe wahacze?
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

Zawieszenie
Started By
Bezimienny Gość.Grabarz_*
, 06 sty 2010 15:38
5 odpowiedzi w tym temacie
#1
Bezimienny Gość.Grabarz_*
Napisano 06 stycznia 2010 - 15:38
#2
Napisano 06 stycznia 2010 - 17:35
Grabarz,
Na naszych drogach chyba tylko w autach terenowych zawieszenie szybko nie pada. W PT Cruiserze nie jest to tragedia, wahacz jest normalny posiada dwie tuleje i sworzeń. Części są osiągalne i można je bez większych problemów. Są one wprasowywane.
Zachęcam do lektury tematu "tuleje wahacza" w dziale Techniczne.
Na naszych drogach chyba tylko w autach terenowych zawieszenie szybko nie pada. W PT Cruiserze nie jest to tragedia, wahacz jest normalny posiada dwie tuleje i sworzeń. Części są osiągalne i można je bez większych problemów. Są one wprasowywane.
Zachęcam do lektury tematu "tuleje wahacza" w dziale Techniczne.
#3
Napisano 06 stycznia 2010 - 18:42
Grabarz, troszkę się oburzyłam!Troszkę zacząłem czytać archiwalne numery gazet, testy, rankingi i opinie raczej liche są o tym autku.
PT to na prawdę bardzo dobre (co z tego, ze nieco "twarde" i z paskudnym promieniem skrętu) auteczko!
Jeśli Żonie się podoba - kupuj!

#4
Bezimienny Gość.Grabarz_*
Napisano 06 stycznia 2010 - 18:59
Dziękuję bardzo za podpowiedź. Widzę, że ceny zamienników przystępne.
Mój egzemplarz ma przejechane 100.000km po Niemczech, serwisowany do końca w ASO.
Oprócz typowej wymiany płynów, rozrządu, świec itp czy mam się czegoś jeszcze zaskakującego spodziewać? Czy słyszeliście może o jakiś zonkach dręczących ten silnik czy skrzynie manualną?
Mój egzemplarz ma przejechane 100.000km po Niemczech, serwisowany do końca w ASO.
Oprócz typowej wymiany płynów, rozrządu, świec itp czy mam się czegoś jeszcze zaskakującego spodziewać? Czy słyszeliście może o jakiś zonkach dręczących ten silnik czy skrzynie manualną?
#5
Napisano 06 stycznia 2010 - 20:26
Sprawdź czy wszystkie przełączniki działają, czy jest sprawna dmuchawa i czy działają halogeny ( o ile są). Pewnie doczytałeś już , że przełącznik halogenów "lubi " szwankować.
Sprawdź metodą kluczykową kody błędów, jeśli wyświetli się "done" to wszystko powinno być OK, jeśli jednak wyświetli się "choinka" kodów, to znaczy , że coś jest nie tak.
Sprawdź metodą kluczykową kody błędów, jeśli wyświetli się "done" to wszystko powinno być OK, jeśli jednak wyświetli się "choinka" kodów, to znaczy , że coś jest nie tak.
#6
Napisano 06 stycznia 2010 - 22:14
Koszty naprawy zawieszenia stosując zamienniki nie są wysokie. Przykłądowo sworzeń wahacza oryginał ponad 300 PLN, zamiennik 60. E lewym kole mam zamiennik a w prawe włożyłem oryginał zobaczymy, który pierwszy padnie:) Rok prawie minał. Zrobiłem w tym czasie około 20 000 km i wszystko gra:)
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
momenty dokręcania śrub przednie zawieszenie![]() |
Techniczny podstawowy | Adam95 |
|
![]()
|
|
Kupię zawieszenie gwintowane do PT |
Części do PT Cruisera | Martiniofficial |
|
![]()
|
|
Tylne zawieszenie![]() |
Techniczny podstawowy | Felcom |
|
![]()
|
|
zawieszenie tył |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.pitek57_* |
|
![]()
|
|
"młockarnia", przednia oś, zawieszenie, łomotanie![]() |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.PT_user_* |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych