Myślę, że każdy post wnosi ziarno prawdy (albo cały wór ). Powoli mam zamiar zorientować się czego nie wiem ... Moje założenie jest takie, by wyjazd był przede wszystkim przyjemnością (bo nie pojedziemy tam za karę ). Dlatego planując, biorę pod uwagę takie czynniki jak:
1) TRASA - to będzie jeszcze przedmiotem dyskusji ale jakąś muszę przyjąć by coś zacząć liczyć. Płatne odcinki. Co warto zobaczyć?
2) CZASY PRZEJAZDÓW I NOCLEGI - tak, by każdy kierowca mógł pokonać dany odcinek nie padając na pysio, a później odpocząć. By być o odpowiednich porach w planowanych miejscach. By móc zatankować - mało stacji jest czynnych całodobowo, a dla posiadaczy LPG informacja, by się zbytnio nie przyzwyczajali (mówię też o sobie ), bo w Szwecji gaz można zatankować w ok. 50 stacjach (pięćdziesięciu ), a w Norwegii w ok. 400. Dla porównania w Polsce mamy ok. 6 300 takich stacji Ceny paliw porównując, nie są tragiczne, zwłaszcza Pb i ON (bo u nas jest k...wsko drogo ), choć tam oczywiście wychodzi ok. 15%- 20% drożej. Za to z gazem jest jazda o ok. 50-100% drożej (Szwecja ~ 4 zł, Norwegia ~ 3 zł / 1 litr). Noclegi trzeba liczyć po ok. 300 zł za pokój 2 os / 1 noc - realne minimum.
3) PRZEPRAWY PROMOWE - najprawdopodobniej po linii Świnoujście - Trelleborg - Świnoujście, bo to jednak będzie największy jednostkowy koszt z jakim będzie trzeba się zmierzyć i nie ma co pływać promami np. dalej, by mniej jechać.
4) UBEZPIECZENIA - komunikacyjne z NW, zdrowotne - pomoc ambulatoryjna w razie "W", naprawcze - holowanie, naprawa na drodze lub w warsztacie.
5) Nad dalszymi punktami myślę Mile widziane podpowiedzi bywalców Skandynawia nie jest mi zbytnio znana. W tamtym kierunku najdalej byłem w Goteborgu - raz i dawno temu
A ja proponuję już za wczasu zamówić lawety, jedna pojedzie przed nami, a druga za nami, tak to widzę.
Lawety zapłacą więcej za prom