Sprzęgło - kłopoty
#1
Napisano 27 styczeń 2010 - 22:11
Auto na holu pojechało do mechanika (żeby wkręcić hak do holowania oczywiście trzeba było użyć najpierw WD40).
Okazało się, że szlag trafił wysprzęglik (w ASO nazywają to siłownikiem sprzęgła).
Dodatkowo mechanik stwierdził zużycie tarczy sprzęgła, co oznacza konieczność wymiany wysprzęglika, tarczy sprzęgła wraz z dociskiem.
Części zamówiłem w ASO Chryslera w Szczecinie.
- wysprzęglik 849 zł
- tarcza sprzęgła z dociskiem 1559 zł (chyba coś takiego)
dodatkowo spec od auta zasugerował zmianę uszczelniaczy na półosiach przy skrzyni biegów (jedna 75 zł, druga 91 zł)
czyli razem 2571 zł ech...
PT Cruiser 2.2 CRD z 2003 roku, kupiliśmy w listopadze 2009.
na liczniku 96 tys km, ale na bank gość, który sprzedawał cofnął licznik - niestety.
tak to wygląda aktualnie w cenniku.
pozdrawiam.
#2
Napisano 27 styczeń 2010 - 22:22
#3
Napisano 27 styczeń 2010 - 22:23
Wiem, że większość mechaników wymienia tarczę sprzęgła razem z dociskiem, ale ja tylko raz musiałem wymieniać docisk. Wymieniałem tylko same tarcze cierne sprzęgła.
Tarcza sprzęgła najczęściej ulega spaleniu, tzn okładziny są przypalone i czarne, ponieważ jest to tarcza cierna, to spalona jej powierzchnia ślizga. Docisk sprzęgła, jeśli jego część która współpracuje z samą okładziną sprzęgła nie została zużyta, czyli nie ma na jej powierzchni śladów spękania, nie wymaga wymiany.
#4
Napisano 27 styczeń 2010 - 22:40
Mechanik u którego robię autko zasugerował wymianę tarczy razem z dociskiem.
Dziś rozmawiałęm z serwisantem w ASO, i przy zamawianiu części mówiłem, że chcę tarczę sprzęgła, wtedy facet od razu zwrócił uwagę, że oni zawsze wymieniają tarcze sprzęgła razem z dociskiem.
Fakt, ceny porażające.
Skłamałbym, że nie wiedziałem, że ceny części do PT nie są najniższe, ale nie myślałem że po 2 miesiącach użytkowania autka przyjdzie nam wydać blisko 3 tyś.
echh...
zagryzam wargi i trzymam kciuki, żeby to była ostatnia rzecz na ten rok
Wam również tego życzę.
Pozdrawiam.
PS. Poza tym jest wygodny, śliczny, czarny z ciemnymi szybami (Touring) szyberdachem i klimą.
#5
Napisano 28 styczeń 2010 - 08:44
#6
Napisano 28 styczeń 2010 - 09:34
#7
Napisano 01 luty 2010 - 20:46
okazało się, że po wymianie wysprzęglika i tarczy sprzęgła z dociskiem po odpowietrzaniu już w trakcie jazdy pękł mały element przy pompce sprzęgła
to oznacza konieczność wymiany całego elementu
no i kolejne 449 zł.
koszmar prawdziwy
w sumie na części nieco ponad 3 tysiące
oby Wam się nie przydarzyła taka awaria.
#8
Napisano 01 luty 2010 - 20:55
Podobne pytanie jak o docisk, tylko o samą tarczę sprzęgła.
Jeśli masz te części to zrób fotki.
#9
Napisano 01 luty 2010 - 21:33
#10
Napisano 01 luty 2010 - 22:16
Cos mi sie zdaje ze chyba cie ostro wydoili i naciągneli na niepotrzebną wymiane czesci
#11
Napisano 02 luty 2010 - 18:17
#12
Napisano 07 luty 2010 - 19:16
mam stare części i faktycznie się rozwaliły. Wysprzeglik puścił szczelność, tak jakby się rozleciał w środku i tyle. Tak więc naprawdę był uszkodzony. Co do tarczy z dociskiem to nie chciałem się kłocić bo i mechanik i w ASO skąd brałem części naciskali żeby wymienić komplet.
W ASO zamwiałem części, robotę wykonał lokalny mechanik z mojego miasta.
#13
Napisano 07 luty 2010 - 22:00
#14
Napisano 08 luty 2010 - 13:05
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Sprzęgło |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.coolmen777_* |
|
|
|
Sprzęgło do 1.6 |
Części do PT Cruisera | kade |
|
|
|
Sprzęgło 1.6 |
Techniczny podstawowy | Lechu |
|
|
|
Sprzęgło 2.2 crd |
Instrukcja "obsługi" forum | sluna |
|
|
|
Sprzęgło 1.6 |
Części do PT Cruisera | Lechu |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych