Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Końcówka drążka kierowniczego

Drążek kierowniczy końcówka

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 ostwid

ostwid

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 202
  • Dołączył:  22 sie 2012
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:Jakub

Napisano 27 wrzesień 2019 - 10:36

Witajcie.
Mam duży problem po wymianie końcówki drążka kierowniczego.

Po przeglądnięciu internetu youtuby itd, jak powinna wyglądać wymiana końcówki drążka kierowniczego z przodu, wszystko pięknie i łatwo wyglądało na filmiku, odkręcenie i zakręcenie końcówki,w moim wypadku było to kilka godzin męczarni, aby odkręcić i zakręcić drążek, po całej wymianie doszedłem do wniosku że chyba ktoś już wymieniał końcówkę i gwint był już zepsuty, że tak to opornie się odkręcało, a później zakręcało, ale się udało:)

Pozostał jeden problem śrubka która chyba reguluje zbieżność nie chce się ruszyć pomimo tego że mam dużo do dokręcenia.
Co radzicie, jak podejść do tego tematu?
 


w tym miejscu mam odstęp, czy jest to spowodowane niedokręcenie do końca końcówki czy może końcówka była krótsza niż wcześniejsza.

Załączone pliki



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 wrzesień 2019 - 13:28

za głęboko wkręciłeś końcowkę ? - ile obrotów miałeś przy wykręcaniu zazwyczaj wstępnie jest ok 26 



#3 ostwid

ostwid

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 202
  • Dołączył:  22 sie 2012
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:Jakub

Napisano 27 wrzesień 2019 - 13:46

Nie liczyłem i nawet nie wiedziałem, że taka zasada jest.

Podjechałem na zbieżność i temat został rozwiązany, śruby zostały poddane jakiejś maszynie elektro. która wprawiła zapieczone śruby w ruch, uff udało się, przynajmniej obeszło się bez wymiany drążków kierowniczych bo już się martwiłem, że szykuje się grubsza robota.
 



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 wrzesień 2019 - 14:22

Podgrzał ci indukcyjnie - gotowe to gotowe , najważniejsze .



#5 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 wrzesień 2019 - 20:48

Ja tam stosuje dwa młotki i palnik. 



#6 PT-roman

PT-roman

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 105
  • Dołączył:  12 wrz 2019
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:Romek
  • Skąd::ffh
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 wrzesień 2019 - 06:23

A ja też ostatnio u siebie zmieniałem końcówki (oraz inne rzeczy w zawieszeniu), poszły lekko.
Zaskoczyło mnie, że mają kalamitki, podobnie jak przegóby wahacza.
Smarujecie u siebie te elementy? Wpływa to na żywotność w porównaniu do innych bez kalamitek?

#7 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 582
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 wrzesień 2019 - 07:29

A ja też ostatnio u siebie zmieniałem końcówki (oraz inne rzeczy w zawieszeniu), poszły lekko.
Zaskoczyło mnie, że mają kalamitki, podobnie jak przegóby wahacza.
Smarujecie u siebie te elementy? Wpływa to na żywotność w porównaniu do innych bez kalamitek?

Miałem takie coś w innym samochodzie i w końcówkach drążków i na sworzniach wahacza. Przeguby i tak szybko się zużywały może dlatego że były to zamienniki. Jedynie co się działo po wciśnięciu smaru to że na krótko niwelował się w nich luz.



#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 wrzesień 2019 - 07:31

Jak nie będą smarowane to będą szybciej siadać jak te nie smarowane , a smarować trzeba choć raz w roku





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych