Modyfikacja zasilania reflektorów
#1
Napisano 03 października 2019 - 18:11
- Czy nie wypalają się przez to przełączniki?
- Czy ktoś już dokładał przekaźniki aby odciążyć przełącznik i wykluczyć ewentualny spadek napięcia?
W innych autach bez przekaźników dokładałem takowe, osobne na każdy reflektor, blisko lamp i do nich grubsze przewody z akumulatora.
Oprócz oszczędzania przełącznika można przez to uzyskać 1V-1,5V, a to daje sporo więcej światła.
- Ma takie rozwiązanie sens w PT?
Jeszcze ze względu na utrudniony dostęp nie mierzyłem spadku napięcia pomiędzy żarówką a akulatorem.
#2 Bezimienny Gość.Yodarek_*
Napisano 03 października 2019 - 19:16
Po regeneracji przełącznika zespolonego ja dawałem przekaźnik w obwód reflektorów. Andreeas, na przykład, regeneruje tak, że nie jest potrzebny żaden przekaźnik. Różnie to można zrobić, na pewno nie jest to bez sensu.
#3
Napisano 04 października 2019 - 15:35
Nie ma takiej potrzeby dla wszystkich świateł - jedyny slaby styk jest tylko na przeciwmgielnych przód i tu jest sens to przerobić
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 04 października 2019 - 15:35
#4
Napisano 22 października 2019 - 17:26
https://ptclub.pl/in...może-być/page-2
8 lat temu sam polecałeś takie rozwiązanie, o jakie pytałem, czy warto zrobić. A teraz mówisz, że nie warto.
Użytkownik PT-roman edytował ten post 22 października 2019 - 17:30
#5
Napisano 22 października 2019 - 17:42
#6
Napisano 22 października 2019 - 18:26
Co do nowych aut, jeżdżę takim trzy lata od nowości, 200tys już ponad i niektóre żarówki oryginalne inne raz wymienione. W piątek zmieniam na nówkę, będę miał na wszelki wypadek worek zarówek w zapasie na wymianę.
Nie czepiam się i nie chcę być złośliwy, tak tylko chciałem Ci przypomnieć. Rozbawiło mnie to trochę jak to przeczytałem. Bo nawet przekrój się zgadza - 4mm2, który bym użył i kiedyś takie użyłem jak robiłem takie modyfikacje.
#7
Napisano 22 października 2019 - 18:32
W Dodge mam przekaźniki a raczej pracujące w tej roli mosfety na światłach założenie żarowek co nie ma LL kończy się spaleniem w ciągu max 3-6 mce ... wymiana 2 godziny roboty w ciepłym miejscu , oczywiście zderzak , górna i dolna osłona silnika również do zawalenia i cześć nadkoli bo wszystko pospinane . Przez takie sytuacje wyleczyłem się z poprawiania fabryki.
Temat z peugota , fiata czy citroena z przepajacymi światłami to nic nowego a nie tylko o te marki chodzi .
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 22 października 2019 - 18:43
#8
Napisano 22 października 2019 - 18:45
#9
Napisano 22 października 2019 - 18:52
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 22 października 2019 - 18:54
#10
Napisano 22 października 2019 - 19:10
Teraz to wszystko long live robią, oleje na 30tys... i nawet żarówki.
A co do wspomnianej wcześniej modyfikacji, to wiadomo, że ma ona wpływ na żywotność żarówek, coś za coś. Ale odpuściłem tą modyfikację. Uspokoiłeś mnie, że styk w przełączniku tylko od przeciwmgłowych pada. I zmierzyłem spadek napięcia, tylko 0,2V.
W Espace 2 kiedyś dołożyłem przekaźniki, bo padały manetki a i spadek pamiętam, że był coś ponad volt. Ale tam to i kostki się topiły w skrzynce bezpiecznikowej, taka uroda.
Dwa razy mi wówczas zgasły światła w nocy, nawet oświetlenie zegarów, podczas jazdy, przez las, w deszczu i ponad 100 na liczniku. Wracałem z daleka, zmęczony. Zawału można dostać. Nagła kompletna ciemność. Hamujesz w podłogę i nie wiesz, czy w las nie pojedziesz. Pamiętam to jak dziś, pomimo parunastu lat od zdarzenia.
#11
Napisano 22 października 2019 - 20:53
A ja montowałem przekażniki w Stratusie - poprawa świecenia bez porównania (spadki na instalacji ok. 1,4V), a w Voyagerze wymieniłem przewody na takie o odpowiednim przekroju - bo mimo że są przekaźniki to przewody za nimi mają tak na oko 0,5 mm2. Spadek napięcia po 20 latach 1,2V. Zamontowane przewody 2,5 mm2 (wiem, z przesadą), napięcie wróciło i światła są dużo lepsze (a wiadomo że Voyagery Jajko mają kiepskie reflektory). W innych markach też dokładałem przekaźniki i przewody o większym przekroju jak napięcie na żarówce bylo mniejsze niż na akumulatorze. W Pitku jeszcze nie mierzyłem napięcia ale światła raczej niezłe, nie wiem czy będe w tym grzebał.
A poprawianie fabryki nie zawsze jest złe jeśli chodzi o instalację elektryczną. Kto miał styczność z japońskimi motocyklami ten wie jakie przekroje przewodów są tam stosowane i jakie są problemy z ładowaniem w starszych "japoniach".. Prawie każda która przeszła przez mój warsztat miała poprawiane przewody, eliminowane złączki z powodu problemów z napięciem ładowania.
Użytkownik cyborg edytował ten post 22 października 2019 - 20:56
#12
Napisano 22 października 2019 - 22:03
Dawid - jesteś mądry chłopak i dobrze wiesz że modyfikacja nie zawsze pomaga , producent to robi celowo .... wiem 14,4 v białe światła ale też przy tym napięciu żarówka ulega spaleniu 3 krotnie szybciej jak przy 13,4-13,7 v zwłaszcza jak ma konstrukcje o wzbogaconym, strumieniu światła .
Co dom japońskich kabli , cienizna zewnątrz - ale przekroje są dużo większe jak piszesz to tylko tak skromnie wygląda i tam kolego kable nie ulegają utlenieniu jak w Fiacie czy też chryslerze
#13
Napisano 23 października 2019 - 07:15
Andrzej - ja wolę wymienić żarówki 3x w roku ale mieć światła przy których widać pieszego po zmroku. Gdyby producent celowo chciał żeby napięcie na żarówce było mniejsze niż 14,4V to zamontowałby po drodze jakieś elektroniczne ograniczenie a nie dawał cienkie przewody - dziwny tok myślenia. Przewody w japonskich motocyklach - fakt że mają cienką izolację więc większy przekrój niż np europejskie, ale i tak po 20 latach napięcia są dużo mniejsze niż powinny - jak chcesz to weż pierwszy z brzegu motocykl z lat 90 (czy starszy) i pomierz sobie tu i tam, ja na tym zęby zjadłem..
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Uszczelki reflektorów |
Części do PT Cruisera | dominik |
|
|
|
Schemat zasilania pompy paliwa 2006 benzyna 1,6 |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.labik_* |
|
|
|
pompa paliwowa, brak zasilania, przegryzione kable? |
Techniczny podstawowy | koliber01 |
|
|
|
Modyfikacja foteli |
Modyfikujemy | nomos |
|
|
|
Modyfikacja zasilania instalacji elektrycznej PT Cruisera w czasie jazdy - rezygnacja z ładowania przez alternatorPT na prąd, mikro hybryda i 1 więcej |
Modyfikujemy | Bezimienny Gość.pkorol_* |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych