Dlaczego opłaca się jechać do serwisu z silnikiem
#1
Napisano 05 October 2019 - 10:30
Przeczytałem chyba całe forum. Mam 1.6 i nie chodzi o .....
Zmieniłem znów olej w serwisie. Za pierwszym razem na częściach serwisowych, koszt 480 PLN.( Była promocja) Tym razem kupiłem sam olej, filtr z ASO. Koszt wymiany 207 PLN, ale jeszcze świece i przewody. Dostarczone do ASO. Po wymianie zaczął gubić ciśnienie na wolnych obrotach. przy wymianie oleju była promocja na płukankę. 48 PLN brutto. ( Warto bo silnik jest o niebo cichszy i bardziej żwawy. Andrzej nawet o tym pisał kiedyś) no ale do rzeczy. Po wymianie stracił ciśnienie na wolnych obrotach zgłosiłem reklamację. Zaprosili mnie do salonu wezwali mechaników i chcieli się wymigać. Na podstawie schematu który zamieścił Andrzej zarządzałem rozebrania filtra paliwa. Nie było problemu. Rozebrali, złożyli i jest dobrze i dostałem 15 o/o rabatu na usługi i jeszcze przejrzeli auto. Mam do wymiany końcówkę drążka. Ale to już u normalnego mechanika...
#2
Napisano 05 October 2019 - 10:42
A ciekawe, jak by się skończyło, gdybyś nie maiał tej wiedzy z forum i palcem nie pokazał, co mają zrobić?
#3
Napisano 05 October 2019 - 11:28
Podobno benzyna nie ma filtra paliwa.
#4
Napisano 05 October 2019 - 14:32
#5
Napisano 05 October 2019 - 15:38
Mimo wszystko, będąc na reklamacji umówiłem sie na zbadanie ciśnienia oleju i wymianę czujnika. Koszt 100 PLN. Jednak po odkręceniu i przykręceniu okazało sie że Nb jest ok
#6
Napisano 05 October 2019 - 16:26
wklad filtra jest obustronie inny i z jednej strony ma specjalny rant do dociskania zaworka - został założony za pierwszym razem odwrotnie
#7
Napisano 07 October 2019 - 13:23
Raczej "dlaczego nie opłaca się jechać do serwisu z silnikiem". 207+48+100=355PLN z wliczonym 15% rabatem za wymianę oleju z płukanką, świec i przewodów to rozbój w biały dzień. Pomijam fakt, że tak prosta robota została totalnie spartaczona. Wymiana oleju (sama robocizna) koszt 40-50PLN, płukanka (materiał) ok. 30PLN - okolice Poznania. Reasumując rzeczony serwis lepiej omijać szerokim łukiem w trosce o zdrowie auta i zawartość portfela.
#8
Napisano 10 October 2019 - 07:22
#9
Napisano 14 October 2019 - 19:08
Co Wy wiecie o cenach i opłacalności serwisu? Płakać mi się chce, jak ktoś porównuje ceny w garażu bez podatku dochodowego, vat, bez obciążeń zakupu dokumentacji i kosztów utrzymania zgodnie z ustawą o ochronie środowiska do cen serwisu, gdzie koszty stałe ktoś musi pokryć. To nie jest charytatywna organizacja - to normalny interes, który powinien przynosić dochód, a nie tylko satysfakcję. Nie trzeba korzystać z usług serwisu - zawsze staram się klienta uświadomić o znikomej opłacalności napraw samochodów w serwisie autoryzowanym, jeśli pojazd ma powyżej 6-7 lat - klient zawsze porównuje cenę usługi do ceny wartości samochodu. Co do fachowości - spierdzielili, ale za to potrafili poprawić i usiłowali przeprosić. Każdy garażowiec, który popełnił ten sam błąd spuści Was po rynnie i nie będzie próbował nawet dochodzić, dlaczego tak się stało. Pozdrawiam i uważam, że każdy ma swój rozum i może decydować o kwestii opłacalności we własnym zakresie - ja swój telefon zawsze naprawiam w autoryzowanym serwisie, pomimo kosztów znacznie wyższych niż w serwisie niezależnym, od którego trudno wymóc dwuletnią gwarancję - rękojmię na naprawy zgodnie z ustawą dla osób fizycznych. Nie będę się też więcej wdawał w dyskusje na temat - drogo, taniej i najtaniej, bo to nie ma żadnego sensu. Każdy przerobi to na własnej dupie i albo będzie mądry, albo urażony. P.S. (cyborg czuwa) takich pitków z filtrem włożonym odwrotnie, wywalona sprężyną dociskową, skręconym wkładem filtra oleju widziałem chyba z 50 - każdy w szybkim serwisie robionym w garażu lub w stacji szybkiej obsługi. Każdy gotów był już robić dochodzenie na temat panewek i pompy olejowej - w strachu przyleciał z podkulonym ogonkiem do autoryzowanego serwisu - no bo przecież serwis zawsze musi dać radę. Na pytanie co było robione - nic, samo się tak zrobiło. I tyle w temacie.
Proszę nie odpowiadać, mam to w poważaniu. Pozdrawiam jeszcze raz.
- Leszek, Szymek_T, Talentos i 1 inna osoba lubią to
#10
Napisano 23 October 2019 - 18:46
Max masz rację. :tak
#11
Napisano 20 February 2020 - 17:16
Byłem swoim w autoryzowanym serwisie, pojechałem na diagnostykę komputerową.
Po czym siedząc za biurkiem i rozmawiając z panią z serwisu podchodzi mechanik. Zaczyna opowiadać o silniku 2.4, a ja mu na to że tam jest 2.4turbo. On dalej swoje, a ja swoje. Po czym dał się przekonać i mówi że nigdy nie mieli w serwisie 2.4T. Pani za biurka wstała i poszła mi wydać samochód. Jak wróciła do biura z kluczykami mówi do mnie, że tam rzeczywiście jest 2.4turbo. Bo po tym jak upierałem się przy swoim to dopiero podnieśli maskę i się utwierdzili w tym że mam racje.
No ale to autoryzowany serwis.
- Vampir_Va lubi to
#12
Napisano 20 February 2020 - 20:31
Z serwisami jest różnie, ja akurat mam dobre doświadczenie jeśli chodzi o serwis MAGRO Rybnik gdzie od lat serwisowałem mojego Golfa a później Audi.
Pozdrawiam
#13
Napisano 03 November 2020 - 15:16
Co Wy wiecie o cenach i opłacalności serwisu? Płakać mi się chce, jak ktoś porównuje ceny w garażu bez podatku dochodowego, vat, bez obciążeń zakupu dokumentacji i kosztów utrzymania zgodnie z ustawą o ochronie środowiska do cen serwisu, gdzie koszty stałe ktoś musi pokryć. To nie jest charytatywna organizacja - to normalny interes, który powinien przynosić dochód, a nie tylko satysfakcję. Nie trzeba korzystać z usług serwisu - zawsze staram się klienta uświadomić o znikomej opłacalności napraw samochodów w serwisie autoryzowanym, jeśli pojazd ma powyżej 6-7 lat - klient zawsze porównuje cenę usługi do ceny wartości samochodu. Co do fachowości - spierdzielili, ale za to potrafili poprawić i usiłowali przeprosić. Każdy garażowiec, który popełnił ten sam błąd spuści Was po rynnie i nie będzie próbował nawet dochodzić, dlaczego tak się stało. Pozdrawiam i uważam, że każdy ma swój rozum i może decydować o kwestii opłacalności we własnym zakresie - ja swój telefon zawsze naprawiam w autoryzowanym serwisie, pomimo kosztów znacznie wyższych niż w serwisie niezależnym, od którego trudno wymóc dwuletnią gwarancję - rękojmię na naprawy zgodnie z ustawą dla osób fizycznych. Nie będę się też więcej wdawał w dyskusje na temat - drogo, taniej i najtaniej, bo to nie ma żadnego sensu. Każdy przerobi to na własnej dupie i albo będzie mądry, albo urażony. P.S. (cyborg czuwa) takich pitków z filtrem włożonym odwrotnie, wywalona sprężyną dociskową, skręconym wkładem filtra oleju widziałem chyba z 50 - każdy w szybkim serwisie robionym w garażu lub w stacji szybkiej obsługi. Każdy gotów był już robić dochodzenie na temat panewek i pompy olejowej - w strachu przyleciał z podkulonym ogonkiem do autoryzowanego serwisu - no bo przecież serwis zawsze musi dać radę. Na pytanie co było robione - nic, samo się tak zrobiło. I tyle w temacie.
Proszę nie odpowiadać, mam to w poważaniu. Pozdrawiam jeszcze raz.
Dokładnie coś takiego było w moim 1.6.
Nie dało się odkręcić obudowy filtra, tak była dobita, że po ponownym wkręceniu tej obudowy z nowym filtrem, wyrzucało olej.
Nowa obudowa filtra rozwiązała problem. Silnik jest suchutki i nie wyrzuca przez filtr oleju.
Jedynie nad czym się zastanawiam, to czy mechanik nie włożył nowego filtra właśnie w tę odwrotną stronę i po dokręceniu, wyszło, że on nie jest szczelny i silnik wyrzuca przez niego olej.
Tak mnie naszło.....
Nową pokrywę filtra oleju wraz z zamontowanym filtrem, dostał ode mnie do ręki (kupiłem obudowę z zamontowanym nowym filtrem) i wkręcił, no i oczywiście od tej pory jest OK
Użytkownik Slavobeer edytował ten post 03 November 2020 - 15:27
#14
Napisano 22 June 2023 - 19:44
Dokładnie coś takiego było w moim 1.6.
Nie dało się odkręcić obudowy filtra, tak była dobita, że po ponownym wkręceniu tej obudowy z nowym filtrem, wyrzucało olej.
Nowa obudowa filtra rozwiązała problem. Silnik jest suchutki i nie wyrzuca przez filtr oleju.
Jedynie nad czym się zastanawiam, to czy mechanik nie włożył nowego filtra właśnie w tę odwrotną stronę i po dokręceniu, wyszło, że on nie jest szczelny i silnik wyrzuca przez niego olej.
Tak mnie naszło.....
Nową pokrywę filtra oleju wraz z zamontowanym filtrem, dostał ode mnie do ręki (kupiłem obudowę z zamontowanym nowym filtrem) i wkręcił, no i oczywiście od tej pory jest OK
A gdzie kupiłeś obudowe filtra oleju do 1.6? Ja szukam w sumie samej pokrywy filtra oleju i nic nie ma, a nie wiem, czy od Mini R50 pasuje.
#15
Napisano 23 June 2023 - 20:55
Z tego, co widziałem, to z Mini nie pasuje - brak tego trzpienia na sprężynce, obudowa jest pusta w środku.
Generalnie to faktycznie jest mega krucho z tą obudową, nie ma jej nigdzie.. ani w Polsce, ani za granicą, pozostają całe obudowy wraz z podstawą, używki za dość skandaliczne ceny --> CHRYSLER PT CRUISER 1.6 03-07 R OBUDOWA FILTRA Kawnice - Sprzedajemy.pl
Nr to 4693140AA, ale po numerach to wyskakują same filtry, a nie obudowy. Nawet okazuje się, że silnik Tritec montowano w chińsko- irańskim samochodzie Lifan 620, i nawet jest fotka obudowy, ale cholera wie, jak ją kupić http://chinparts.com...لیفان-lifan-620
#16
Napisano 23 June 2023 - 21:41
Z tego, co widziałem, to z Mini nie pasuje - brak tego trzpienia na sprężynce, obudowa jest pusta w środku.
Generalnie to faktycznie jest mega krucho z tą obudową, nie ma jej nigdzie.. ani w Polsce, ani za granicą, pozostają całe obudowy wraz z podstawą, używki za dość skandaliczne ceny --> CHRYSLER PT CRUISER 1.6 03-07 R OBUDOWA FILTRA Kawnice - Sprzedajemy.pl
Nr to 4693140AA, ale po numerach to wyskakują same filtry, a nie obudowy. Nawet okazuje się, że silnik Tritec montowano w chińsko- irańskim samochodzie Lifan 620, i nawet jest fotka obudowy, ale cholera wie, jak ją kupić http://chinparts.com...لیفان-lifan-620
Dzięki serdeczne za pomoc.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Pochwalcie się swoimi modelami PT CRuiser'ów. |
Offtopic | bartek_sz3 |
|
|
|
Tu się witamy!!!Powitanie |
Tu się witamy z załogą PTClub.pl | Przemo |
|
|
|
Jak się trzymacie? Mam na myśli osoby w powodzi… |
Offtopic | pitkowechucherko |
|
|
|
zachowanie się wskazówki temperatury silnika |
Techniczny podstawowy | romanikxxl |
|
|
|
Problem z silnikiem |
Techniczny podstawowy | handokan |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych