Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Problem z szarpaniem silnika i głośną pracą 2.0 16v


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.kris_man_*

Bezimienny Gość.kris_man_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 listopada 2019 - 14:53

Witajcie.
Mam problem z nierówną pracą silnika i szarpaniem. Na filmie nagrałem jak to wygląda. W trakcie jazdy silnik się w miarę zbiera i jeździ równo pomimo bardzo głośnej pracy silnika. Ale bez biegu (automat) Chrysler osiąga obroty maks. 2,5tys i nie da rady wbić go na większe obroty. Poza tym na tych obrotach strasznie szarpie. Podejrzewam tez coś związanego z syczeniem, które słychać również na filmie, ale nie mogę tego zlokalizować. Czy macie może pomysły co może być nie tak?


Użytkownik kris_man edytował ten post 17 listopada 2019 - 14:56


#2 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 listopada 2019 - 23:18

Przy automatycznej skrzyni biegów nie rozbujasz silnika na biegu jałowym powyżej 2 tys obrotów - ochrona konwertera  skrzyni przed zniszczeniem. Co do głośnej pracy to ciężko coś powiedzieć..... bez macanka na żywo. 


to nie wtryskiwacze gazowe tak napierdzielają? Olej w silniku jest?



#3 Bezimienny Gość.kris_man_*

Bezimienny Gość.kris_man_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 listopada 2019 - 19:30

Na benzynie i gazie taka sama praca, wiec to nie wina wtryskiwaczy. Rozumiem, że może być jakieś zabezpieczenie automatycznej skrzyni, ale takie szarpanie? I potrafi coś tak strzelać w okolicy przepustnicy. Olej tez świeżo wymieniony i jest.
Powiem co nowego stwierdziłem:
Zszedłem do samochodu w nocy, żeby zobaczyć przewody i okazało się, że jeden ładnie świecił, wiec dzisiaj zakup i wymiana przewody sentech modę z forum i świece niestety bosh-s, bo nie mieli innych, a chciałem już komplet wymienić. Niestety objaw nie minął.
Ogólnie pokazuje mi check i błąd P123
Podejrzewam przepustnice, bo tym samochodem nie można spokojnie ruszyć tylko od razu zrywa. Jak wyciągałem różne wtyczki przy przepustnicy i każda powodowała zmianę pracy silnika poza białą wtykaną od dołu zaraz obok tej pojedynczej wsuwki podłączanej tej do urządzeni w przepustnicy.
Czy macie jeszcze jakieś pomysły? Wiem, że te Chryslery nie pracują zbyt cicho, ale ten po prostu pracuje jak traktor.
P.S. Pojawił się tez problem z odpalaniem - tzn. Żonie rano nie odpalił, a mi po południu od strzała.

Użytkownik kris_man edytował ten post 18 listopada 2019 - 19:31


#4 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 listopada 2019 - 20:05

a kto ostatnio zmieniał tam pasek rozrządu? Skoro tak grzechocze, to musi być coś mechanicznego - na przykład zawory o tłoki. Sprawdź zestawienie rozrządu, żeby nie było za późno. 



#5 RASMUTES

RASMUTES

    Początkujący

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 53
  • Dołączył:  29 lip 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M + LPG
  • Imię:Kazimierz
  • Skąd::Biedrusko
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 listopada 2019 - 21:46

Podejrzewałbym czujnik położenia wałka rozrządu - miałem takie same objawy w moim PT - koszt 63 zł.  Silnik pracuje teraz wzorowo.



#6 Bezimienny Gość.kris_man_*

Bezimienny Gość.kris_man_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 listopada 2019 - 22:53

Maxym72, a jak sprawdzić zestawienie rozrządu?

Rasmutes gdzie znajdę ten czujnik położenia wału?

Ciagle zastanawia mnie ta przepustnica, która sprawia, że nie da się płynnie i powoli ruszyć... czy błąd p123 nie jest w ogóle związany z pzrepustnicą?

Użytkownik kris_man edytował ten post 19 listopada 2019 - 06:53


#7 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 listopada 2019 - 09:57

Podobnie głośno jak traktorowy diesel chodziło moje 1.6 jak było zalane mobilem 1. Po wymianie oleju i płukaniu silnika w ogóle nie słychać. Z szarpaniami problemami z ruszaniem i takimi też borykałem się długo. Przejrzałem praktycznie całą elektryke. Minęło po wymianie kabli na baru od mini i nowych świecach. No i podłączeniu przez service komputera.

#8 Bezimienny Gość.kris_man_*

Bezimienny Gość.kris_man_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 19 listopada 2019 - 10:50

Olej wymieniony na Liqui moly 5w30 4200 i miało pomoc, ale nie pomogło.
Świece i przewody tez są nowe i nawet jak nie są najlepsze, bo mieli tylko świece Bosh-a, a przewody polecane Sentech kupiłem to i tak powinny ustać problemy jeśli to było by to.

Użytkownik kris_man edytował ten post 19 listopada 2019 - 15:37


#9 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 354
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 listopada 2019 - 16:25

Wyrzuć Sentech, kup markowe, moje nowe Sentechy były gorsze niż Bosche które pogryzła kuna


Użytkownik cyborg edytował ten post 19 listopada 2019 - 16:26


#10 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 listopada 2019 - 16:57

Olej wymieniony na Liqui moly 5w30 4200 i miało pomoc, ale nie pomogło.
Świece i przewody tez są nowe i nawet jak nie są najlepsze, bo mieli tylko świece Bosh-a, a przewody polecane Sentech kupiłem to i tak powinny ustać problemy jeśli to było by to.

liquid mily ...
Czemu sądzisz że to dobre. Ja mercedesem 124 na mobilu 1 zrobiłem 500000. Pt chodził jak traktor na tym oleju. Jak by były rozwalone popychacze . Serwis zalał olejem i inne auto. Na rzepakowym też będzie chodził tylko jak długo.

#11 bart1771

bart1771

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 533
  • Dołączył:  09 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:2,4
  • Imię:Bartłomiej
  • Skąd::Rybnik
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 listopada 2019 - 20:09

Mam sprawdzone, przy awarii czujnika położenia wała rozrządu samochodem szarpie ale praca jest "normalna" nie jest nic głośniejsza !



#12 Bezimienny Gość.kris_man_*

Bezimienny Gość.kris_man_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 19 listopada 2019 - 22:19

A czy czujnik walka może być przyczyną takiej pracy? Chodzi mi o ten:
https://allegro.pl/o...2-0-8125878736?
P.S. Widzę na tym forum rozbieżność, bo właśnie na nim doczytałem, żeby kupić przewody sentech i jak olej to najlepiej LiQUe moly, bo po nim wielu ucichła praca silnika i, ze warto na niego wydać więcej (bo do najtańszych nie należy)

Użytkownik kris_man edytował ten post 19 listopada 2019 - 22:22


#13 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 listopada 2019 - 07:20

luuuudzie!!!!! Od oleju nie będzie takiej głośnej pracy. W tym motorze coś napierdziela mechanicznie!!! Zacznijcie od sprawdzenia rozrządu, bo mechaniczne uszkodzenie silnika skończy się sprzedażą na części w dziale kupię sprzedam. 

P0123 to błąd obwodu przepustnicy - bez wpływu na głośną pracę, za to może mieć wpływ na wkręcanie się na obroty. 

Załączone pliki


Użytkownik maxym72 edytował ten post 20 listopada 2019 - 07:22


#14 Bezimienny Gość.kris_man_*

Bezimienny Gość.kris_man_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 listopada 2019 - 08:57

Polecacie kogoś kto zna się PT w okolicach Łodzi? Naczytałem się na tym forum o tylu paprokach, że wolałbym, żeby do tego rozrządu zajrzał PRAWDZIWY fachowiec...

Użytkownik kris_man edytował ten post 20 listopada 2019 - 08:58


#15 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 listopada 2019 - 12:05

Polecacie kogoś kto zna się PT w okolicach Łodzi? Naczytałem się na tym forum o tylu paprokach, że wolałbym, żeby do tego rozrządu zajrzał PRAWDZIWY fachowiec...

serwis zasady w starowej górze

#16 Bezimienny Gość.kris_man_*

Bezimienny Gość.kris_man_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 listopada 2019 - 13:15

Coś czuje, że taniej będzie go zezłomować niż robić w sobiesław zasada🤔
A czy wymianę uda mi się samemu wykonać - albo czy jestem w stanie po zdjęciu obudowy rozrządu ustalić czy rozrząd nie przeskoczył i jestem to w stanie naprawić?

#17 Bezimienny Gość.kris_man_*

Bezimienny Gość.kris_man_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 listopada 2019 - 14:58

Może któryś kolega mechanik podjałby się wymiany? Mogę podjechać nawet 200/300km byleby to ktoś dobrze zrobił? I ustalił, że warto w ogóle to robić... ile kosztuje wymiana rozrządu w tym samochodzie, czyli pasek, 2x rolki, uszczelniacze wałków, pompa wody no i ten nieszczęsny drogi napinacz? Bo nie wiem co dalej robić z tym samochodem żony - zaczynam mieć go po mału dosyć...

#18 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 listopada 2019 - 17:20

Coś czuje, że taniej będzie go zezłomować niż robić w sobiesław zasada🤔
A czy wymianę uda mi się samemu wykonać - albo czy jestem w stanie po zdjęciu obudowy rozrządu ustalić czy rozrząd nie przeskoczył i jestem to w stanie naprawić?

pojedź zapytaj.... Może się zdziwisz ..... Jeszcze mogę polecić z łodzi feuwert. Na Jana Pawła. Jak miałem mazdę, jeżdżąc po super specjalistach i chcąc wymienić gumki na drążku reakcyjnym. Problem był taki że można je było wymienić w 5 minut odkręcając wuzek . U mnie trzech specjalistów od Japonii , super specjalistów polecanych się wysypało bo dwie śruby się nie chciały odkręcić. Wizja nie dało się w dół i jedyny dostęp był jak w kawale o ginekologu. Koszty od 300 do 500 bo pół dnia pracy. W feuwercie przewidziany czas pracy na wymianę 40 min. I koszt 80 PLN. Dobrze że koleś miał rękę dziecka i anielską cierpliwość. Dłubał 6 godzin przez dziurkę od klucza ale zapłaciłem jak wycenili. Zresztą robiąc u paprokow masz gwarancję do bramy .

Użytkownik steryd edytował ten post 20 listopada 2019 - 17:21


#19 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 listopada 2019 - 05:13

Dłubał 6 godzin przez dziurkę od klucza ale zapłaciłem jak wycenili.
 

 

Czyli mechanik przez niekompetencję mistrza lub przyjmującego zlecenie zarobił przez cały dzień na gumę do żucia. Super. Propozycja odnośnie Starowej Góry jest w miarę rozsądna - to stary serwis Chryslera zapytać zawsze można o cenę - to nic nie kosztuje. 



#20 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 listopada 2019 - 09:02



Czyli mechanik przez niekompetencję mistrza lub przyjmującego zlecenie zarobił przez cały dzień na gumę do żucia. Super. Propozycja odnośnie Starowej Góry jest w miarę rozsądna - to stary serwis Chryslera zapytać zawsze można o cenę - to nic nie kosztuje.

tym bardziej że można dostarczyć swoje części a wtedy koszty mocno maleją.





Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych