Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Czy to termostat?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Radobaryl_*

Bezimienny Gość.Radobaryl_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 lutego 2020 - 11:55

Przy odpaleniu na zimnym silniku i przejechaniu kilku km temperatura na wskaźniku podchodzi pod trzecią kreskę - i po chwili spada do normalnej...
Potem już trzyma właściwą.
Czy to objaw zawieszającego się termostatu?
2006 2.4 143KM.

#2 RASMUTES

RASMUTES

    Początkujący

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 53
  • Dołączył:  29 lip 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M + LPG
  • Imię:Kazimierz
  • Skąd::Biedrusko
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 lutego 2020 - 15:43

Przy odpaleniu na zimnym silniku i przejechaniu kilku km temperatura na wskaźniku podchodzi pod trzecią kreskę - i po chwili spada do normalnej...
Potem już trzyma właściwą.
Czy to objaw zawieszającego się termostatu?
2006 2.4 143KM.

To objaw zapowietrzenia układu, masz gdzieś nieszczelność.



#3 Bezimienny Gość.Radobaryl_*

Bezimienny Gość.Radobaryl_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 lutego 2020 - 16:22

Wycieków brak - poziom płynu normalny.
Nic nie było ruszane.

#4 RASMUTES

RASMUTES

    Początkujący

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 53
  • Dołączył:  29 lip 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M + LPG
  • Imię:Kazimierz
  • Skąd::Biedrusko
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 lutego 2020 - 16:54

Wycieków brak - poziom płynu normalny.
Nic nie było ruszane.

Zrób tak:Rano zanim uruchomisz zimny silnik, sprawdź poziom płynu na zbiorniku wyrównawczym - powinien być w okolicy dolnej kreski. Następnie zrób kilkadziesiąt kilometrów, zgaś silnik i jak najszybciej sprawdź zbiornik wyrównawczy - poziom płynu powinien być przy górnej

kresce.Po ostygnięciu poziom płynu powinien się obniżyć do dolnej kreski.  Jeśli tak jest to układ jest szczelny. Dziwne zachowanie wskazówki może być spowodowane rzeczywiście uszkodzonym termostatem , wtedy trzeba go wymienić.



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 064
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 lutego 2020 - 19:11

Podstawa to poziom płynu pod korkiem w chłodnicy na zimnym silniku , zbiorniczek nic nie wnosi do tematu zwłaszcza jak będzie uszkodzony korek .



#6 Bezimienny Gość.Radobaryl_*

Bezimienny Gość.Radobaryl_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 lutego 2020 - 19:47

Czy jest możliwość, żeby zapowietrzyć układ przy otwarciu korka wysokociśnieniowego?
Pytam, bo po wizycie u "fachowca" korek jest podejrzanie czysty.
Koleś miał tylko wyczyścić masowanie czujnika uderzeniowego, a rozpieprzył go w drobny mak, zrobił gdzieś spinol, tak że PCM odciął zasilanie na oczko światła mijania... i do tego ten kłopot z temperaturą.
Wczoraj pytałem Andrzeja o dojście do wymienionego czujnika, bo koleś chciał mi chłodnicę i zderzak demontować - może zaczął???
Zamiast jednego, pierdołowatego problemu mam teraz 3 poważne - a "fachman", na wieść o tychże kazał mi dzisiaj "wypierdalać".
Co do tego, jak namieszał z lamdbą, to inna bajka.
Pytanie: kto w Bydgoszczy jest w stanie na pewno i rozsądnie "wyprostować" te zawiłości?
Jeszcze w kwestii tych skoków temperatury - to wygląda tak, jakby termostat za późno otwierał i to skokowo - a jak w końcu otworzy, to temperatura spada gwałtownie do normalnej i już tak się utrzymuje.
Żadnych wycieków nie ma i poziom płynu jest właściwy.

Użytkownik Radobaryl edytował ten post 22 lutego 2020 - 19:38


#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 064
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 lutego 2020 - 19:55

Korek jest podstawą większości problemów z układem chłodzenia - to układ ciśnieniowy do korka i podciśnieniowy od korka do zbiorniczka wyrównawczego  .Korek musi być sprawny aby trzymał ciśnienie i mieć w 100%  drożność przewodem przelewowym do zbiorniczka i nie może na tym odcinku mieć uszkodzeń i nieszcelmności aby zaciągać powietrze bo układ nie będzie działał prawidłowo .

 

Otwarcie korka i zakręcenie ponowne  nie ma znaczenia na zapowietrzanie - pytanie zasadnicze co tak naprawdę robił fachman , bo może jednak spuścił płyn z chłodnicy i układnie niezostał poprawnie uzupełniony i odpowietrzony .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 22 lutego 2020 - 19:56


#8 Bezimienny Gość.Radobaryl_*

Bezimienny Gość.Radobaryl_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 lutego 2020 - 21:14

...tego już raczej się nie dowiem...
Ponawiam jednak pytanie: czy jest w Bydgoszczy ktoś, kto potrafi wyprowadzić to auto na "prostą"?

Użytkownik Radobaryl edytował ten post 22 lutego 2020 - 21:14






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych