Dylemat?
Started By
Bezimienny Gość.Civiczek_*
, 18 lut 2010 11:09
50 odpowiedzi w tym temacie
#41
Napisano 14 kwiecień 2011 - 21:07
Gapril, na temat wymiany oleju wypowiadał się Andrzraj, nasz ,,mechanior'' preferowane przez producenta, są....szukaj na forum.
#42
Napisano 14 kwiecień 2011 - 22:24
Gapril,
Ogólna zasada zaleca stosowanie przy wymianie oleju o podobnych własciwosciach - w twoim przypadku samochód jeżdzi na połsyntetyku - producent zaleca pełny syntetyk ale czy też jesteś w 100% pewny przebiegu auta , z jakiego wzgledu zalewano olej o gorszych parametrach ? .Po zalaniu zalecanego oleju rzadszego 5w30 może sie okazać że zmyjesz nagar , możesz stracić cisnienie i silnik może brac olej ... może ? bo nie jest to do konca powiedziane i równie dobrze może być wszystko OK.Decyzja do podjęcia tyko przez Ciebie - ja u siebie tez miałem podobna sytuację porzednik zalał 10w40 i zaraz po zakupie zalałem własciwym 5w30 i jestm zadowolony (silnik pacuje ciszej ) nie dolewam deka oleju od wymiany do wymiany .Ale decyzje podjołem swiadomie że może byc coś nie tak .Powiem ci że jak czysciłem kolektor ssący przy okazji awari weża od turbo to to co było na sciankach po poprzednim oleju to zgroza - teraz dopiero jest czysto po trzeciej juz wymianie oleju .Zawsze bede zwoleninikiem zalecanego oleju a jak ktoś chce oszczedzic na oleju - jest to zawsze kosztem silnika i prędzej czy pozniej wszystko wyjdzie .
Ogólna zasada zaleca stosowanie przy wymianie oleju o podobnych własciwosciach - w twoim przypadku samochód jeżdzi na połsyntetyku - producent zaleca pełny syntetyk ale czy też jesteś w 100% pewny przebiegu auta , z jakiego wzgledu zalewano olej o gorszych parametrach ? .Po zalaniu zalecanego oleju rzadszego 5w30 może sie okazać że zmyjesz nagar , możesz stracić cisnienie i silnik może brac olej ... może ? bo nie jest to do konca powiedziane i równie dobrze może być wszystko OK.Decyzja do podjęcia tyko przez Ciebie - ja u siebie tez miałem podobna sytuację porzednik zalał 10w40 i zaraz po zakupie zalałem własciwym 5w30 i jestm zadowolony (silnik pacuje ciszej ) nie dolewam deka oleju od wymiany do wymiany .Ale decyzje podjołem swiadomie że może byc coś nie tak .Powiem ci że jak czysciłem kolektor ssący przy okazji awari weża od turbo to to co było na sciankach po poprzednim oleju to zgroza - teraz dopiero jest czysto po trzeciej juz wymianie oleju .Zawsze bede zwoleninikiem zalecanego oleju a jak ktoś chce oszczedzic na oleju - jest to zawsze kosztem silnika i prędzej czy pozniej wszystko wyjdzie .
#43
Napisano 15 kwiecień 2011 - 06:32
Jestem pewien przebiegu. Mam mulaty aautomat ktorym jezdzila jedna kobieta od nowosci. Serwosowała auto w jednym serwisie, był to serwis Citroena, bo akurat taki miala we wsi. Nie mam ksiazki serwisowej, bo kupilem auto od handlarza i on ja gdzies zgubil, natomiast z wlascicielka skontaktowalem sie po kupnie aby zapytac o wymiane rozrzadu, na szczescie byla robiona przy jakichs 116 tys w 2009 roku. Niestety kobieta nie wie kiedy zalano jej 10/40 i tego chyba sie nie dowiem. Cos mnie kusi zeby sprobowac, ale jesli zacznie brac olej po zalaniu syntetykiem, czy powrot do 10/40 zalatwi sprawe czy bedzie mnie juz czekal remont silnika albo jazda na mineralnym? Moze jest jakis sposob na sprawdzenie stanu silnika czy taka operacja ma sens w danym przypadku?
#44
Napisano 15 kwiecień 2011 - 07:14
Gapril,
Jesli po zalaniu syntetyka bedzie brał ci olej zawsze mozesz powrócić na gesciejszy połsyntetyk lecz ponowne uszczelnienie tego co zmyje lepszy olej (czyszcenie nie jest zwiazane z gestoscia i klasa oleju a z dodatkami czyszczacymi zawrtymi w jego składzie ) może troche potrwac - z czasem wytworzy sie nowy osad i czesciowo zniweluje ubytki , ale czy tak bedzie że od razu bedziesz miał problem cieżko mi powiedziec i raczej nikt ci na to pytanie odpowie
Jesli po zalaniu syntetyka bedzie brał ci olej zawsze mozesz powrócić na gesciejszy połsyntetyk lecz ponowne uszczelnienie tego co zmyje lepszy olej (czyszcenie nie jest zwiazane z gestoscia i klasa oleju a z dodatkami czyszczacymi zawrtymi w jego składzie ) może troche potrwac - z czasem wytworzy sie nowy osad i czesciowo zniweluje ubytki , ale czy tak bedzie że od razu bedziesz miał problem cieżko mi powiedziec i raczej nikt ci na to pytanie odpowie
#45
Napisano 15 kwiecień 2011 - 12:47
Pitka ,,zalałem'' po konsultacji z Andrzejem Shell Helix Ultra Extra 5W-30 ale to dwa tygodnie temu, i narazie wsio-ołrajt, może i ciszej silnik pracuje, lub siła sugestii
#46
Napisano 15 kwiecień 2011 - 13:17
Darek zobaczysz że bedzie OK .
Pierwsza wymiane po zmianie oleju zrobiłem po 10 tys , faktycznie był rzadki ale syfiasty , druga wymianę zrobiłem standartowo po 12tys olej rzaciutki jak poprzednio ale dwa razy czystszy , trzecią wymiane robiłem po 15 tys i praktycznie zastanawiałem sie czy to juz własciwy czas na wymiane bo olej był nie przepalony i nie smolisty jak to miało miejsce za dwoma pierwszymi razami - nastepne spostrzeżenia juz niedługo bedę robił następna wymianę bo km leca szybko a PT u mnie nie odpoczywa .
Pierwsza wymiane po zmianie oleju zrobiłem po 10 tys , faktycznie był rzadki ale syfiasty , druga wymianę zrobiłem standartowo po 12tys olej rzaciutki jak poprzednio ale dwa razy czystszy , trzecią wymiane robiłem po 15 tys i praktycznie zastanawiałem sie czy to juz własciwy czas na wymiane bo olej był nie przepalony i nie smolisty jak to miało miejsce za dwoma pierwszymi razami - nastepne spostrzeżenia juz niedługo bedę robił następna wymianę bo km leca szybko a PT u mnie nie odpoczywa .
#47
Napisano 15 kwiecień 2011 - 14:39
Andreej, tu masz dużo racji! poprzedni olej to castrol magnatec 5w40 c3, i po iluśtam km. faktycznie wyglądał jak
Ale powiem szczerze, że ani kropli od zalania, do wymiany nie dolewałem, na bagnecie faktycznie lekki spadek ale jak pisze lekki!
Przejechalem około 10 tyś.
Ale powiem szczerze, że ani kropli od zalania, do wymiany nie dolewałem, na bagnecie faktycznie lekki spadek ale jak pisze lekki!
Przejechalem około 10 tyś.
#48
Napisano 15 kwiecień 2011 - 17:18
Kupiłem PT w Bawarii z przebiegiem 103 000 od pierwszego właściciela. Wymieniał olej co 20 000 km w autoryzowanych stacjach/są pieczątki i wpisy/W instrukcji niemieckiej jest Wartugsplan "A" i "B".Pierwszy przewiduje wymiany oleju co 20 000 drugi co 10 000 km ,
opisane są warunki eksploatacji auta dla jednego i drugiego.Wartungsplan B jest m.in. dla taxi,policji i innej komercji.Obecnie mam 160 000 i wymieniałem także co 20 000/Mobil 1
0/40,Castrol Edge/bez dolewek.Po tej dyskusji przechodzę na Shell Helix i wymianę co 15000/krakowskim targiem/
opisane są warunki eksploatacji auta dla jednego i drugiego.Wartungsplan B jest m.in. dla taxi,policji i innej komercji.Obecnie mam 160 000 i wymieniałem także co 20 000/Mobil 1
0/40,Castrol Edge/bez dolewek.Po tej dyskusji przechodzę na Shell Helix i wymianę co 15000/krakowskim targiem/
#49
Napisano 15 kwiecień 2011 - 20:09
jak kupowałem paska to Pani się spytała jak ustawić komputer przebiegu
co 15tyś km przy jeździe turlającej się po mieście
czy po 30tyś km przy intensywnej jeździe w więksości w trasie
a że 60% przebiegu robie w jeździe pozamiejskiej to wybrałem LONG LIFE - co 30 tyś km
swoją drogą po 15tyś km wymieniłem olej na własną rękę - tak dla zasady
i teraz uwaga jestem na pierwszym przeglądzie po 30tyś km w servisie VW - oddałem fure a jak odbieram to mi Pan servisant mówi że chyba w międzyczasie machnołem olej bo to jest nie możliwe że taki zlali ładniutki
olej CASTROL SLX - long life III 5W-30
co 15tyś km przy jeździe turlającej się po mieście
czy po 30tyś km przy intensywnej jeździe w więksości w trasie
a że 60% przebiegu robie w jeździe pozamiejskiej to wybrałem LONG LIFE - co 30 tyś km
swoją drogą po 15tyś km wymieniłem olej na własną rękę - tak dla zasady
i teraz uwaga jestem na pierwszym przeglądzie po 30tyś km w servisie VW - oddałem fure a jak odbieram to mi Pan servisant mówi że chyba w międzyczasie machnołem olej bo to jest nie możliwe że taki zlali ładniutki
olej CASTROL SLX - long life III 5W-30
#50
Napisano 15 kwiecień 2011 - 20:17
.Po tej dyskusji przechodzę na Shell Helix i wymianę co 15000/krakowskim targiem/
#51
Napisano 15 kwiecień 2011 - 20:36
ja mam ten sam problem, ze mam zalany 10w40. Poprzedni wlasciciel mowil mi, ze taki wlasie lal, ale ja podejrzewam, ze przede mna byl tam 5w30, bo jak zalalem 1 raz 10w40 to i turbina zaczela halasowac i silnik glosniej pracowac. Teraz juz mam przejechane okolo 70tys na 10w40 i juz boje sie przejsc na rzadszy 5w30...
A kazda wymiana po 12 tys u mnie to czarny jak smola olej...
A kazda wymiana po 12 tys u mnie to czarny jak smola olej...
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych