Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Aku naładowany a PT ledwo odpala


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Noritsu

Noritsu

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 54
  • Dołączył:  05 sty 2018
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 Pb
  • Imię:Karol
  • Skąd::Wałbrzych
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 sierpnia 2020 - 07:38

Witam serdecznie, w moim PT pojawił się dziwny problem. Miałem niedziałający alarm i czasami "cykała" sobie syrena alarmu, przez co jak auto stało np tydzień to aku zdążyło rozładować. Odłączyłem tą syrenę, naładowałem aku, wsadziłem do Pitiego i ledwo kręci, strzela przekaźnikami aż finalnie się uruchamia. Klemy przeczyściłem, kontrolna ładowania gaśnie po uruchomieniu. Co dalej sprawdzać?

PT 2001 r 2.0 Pb, automat

Użytkownik Noritsu edytował ten post 15 sierpnia 2020 - 08:29


#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 sierpnia 2020 - 07:47

Karol to że ty go naładowałeś nie oznacza że jest dobry  i tylko może być tylko do wymiany - aby sprawdzić trzeba testera pojemności i osiaganego prądu w stosunku do znamionowego .



#3 Noritsu

Noritsu

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 54
  • Dołączył:  05 sty 2018
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 Pb
  • Imię:Karol
  • Skąd::Wałbrzych
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 sierpnia 2020 - 07:48

Zgadzam się ale przełożyłem aku o tej samej pojemności z drugiego auta i jest to samo.

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 sierpnia 2020 - 08:03

Prosze uzupełnic profil : rodzaj silnika  , rocznika  auta  ? i wrócimy do dyskusji 



#5 Noritsu

Noritsu

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 54
  • Dołączył:  05 sty 2018
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 Pb
  • Imię:Karol
  • Skąd::Wałbrzych
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 sierpnia 2020 - 08:28

Uzupełnione

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 sierpnia 2020 - 08:38

O ile faktycznie masz akumulator o pojemnisci 60AH i prądzie 520-540 A , pozostaję do sprawdzenia standard :

- instalacja od akumulatora do rozrusznika 

- instalacja mas , nadwozie , silnik  - akumulator (odkręcić , wyczyścić i skręcić - niczym nie smarować )

- zbyt duże obciążenie rozrusznika podczas rozruchu (bardzo rzadko się zdarza w PT ) 

 

Niestety wszystko trzeba sprawdzić ręcznie . Prztykanie  przekaźników to typowy objaw spadku napięcia w systemie poniżej 10V podczas rozruchu - wskazane podłączenie aku pod tester .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 15 sierpnia 2020 - 08:42


#7 Noritsu

Noritsu

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 54
  • Dołączył:  05 sty 2018
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 Pb
  • Imię:Karol
  • Skąd::Wałbrzych
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 sierpnia 2020 - 08:41

Instalacje i masy sobie ogarnę, zastanawiam się właśnie nad kwestią rozrusznika czy jemu coś nie dolega. Dziękuję za podpowiedź.

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 sierpnia 2020 - 09:00

Jeśli by było tak jak myślisz z usterką rozrusznika - po rozruchu przewody od aku były by ciepłe lub gorące ?



#9 Noritsu

Noritsu

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 54
  • Dołączył:  05 sty 2018
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 Pb
  • Imię:Karol
  • Skąd::Wałbrzych
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 sierpnia 2020 - 09:18

Przeczyściłem masę tą zaraz przy aku, resztę połączeń do których był dostęp i...odpala bez zająknięcia . Przewody się nie grzeją. Czas pokaże czy to tylko kwestia tej masy. Dziękuję za pomoc.

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 sierpnia 2020 - 09:25

To jeszcze wyjmij  obudowę filtra powietrza (do wyszarpnięcia i będziesz miał dostęp  do głównej masy silnika 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych