Też jestem wyznawcą zasady "lepsze wrogiem dobrego" , ale tu mamy do czynienia z całkowicie nową technologią. Nową technologią nie w sensie fizyki, tylko absolutnie nowych możliwości technicznych. To nie ulepszanie urządzeń ale przeskok do nowej ery w pewnym sensie podobny do przeskoku w technologii lotniczej śmigło-napęd odrzutowy.
Techniki jądrowe SMR (mały reaktor modułowy o mocy do 300MW), farmy wiatrowe na morzach i fotowoltaiczne nowej generacji (między innymi w tym nasz rodzimy wdrożony wynalazek nadruku ogniw perowskitowych na powierzchnie szyb okiennych w budynkach mieszkalnych i wielopiętrowych wieżowcach biurowych), dachówki fotowoltaiczne itp. dają podstawy do twierdzenia że w perspektywie najbliższych kilkunastu lat będziemy mieli "nieograniczone zasoby energii".
Problemem było tylko magazynowanie tej energii. I tu są potrzebne dwa rodzaje magazynów energii : stacjonarne i na pojazdach. Stacjonarne magazyny to będą zapewne gigantyczne podziemne zbiorniki wodoru otrzymanego metodą czystą na drodze elektrolizy wody morskiej bo dopiero niedawno opracowano specjalne materiały na te zbiorniki, a także wielkie magazyny energii akumulatorów SSB. Wodór może być użyty do wytwarzania prądu w ogniwach wodorowych ( w dużych pojazdach i instalacjach stacjonarnych) lub specjalnych generatorach MHD. Jeżeli chodzi o małe pojazdy, to właśnie wynalezienie akumulatorów SSB daje kopa technologii samochodów elektrycznych, a także małych łodzi i samolotów. Za parę naście lat sportowe samochody osobowe EV ( Electric Vehicle) z silnikami o mocach mierzonych w MW będą królowały na torach wyścigowych. A na razie dzisiaj mamy w seryjnej produkcji rowery elektryczne na oponach o szer.4" tzw. Fat Bike z silnikami 3kW rozpędzające je do prędkości 160 km/h, zaznaczam to są rowery a nie motocykle.
Nam zostanie chyba tylko ubieganie się o status "pojazd zabytkowy" dla PT kruzerów-krajslerów. Jak ktoś lubi klang silnika spalinowego to w elektrykach będą symulatory tego odgłosu (w tym wystrzały z rury wydechowej, rozpędzanie ze zmianą prędkości obrotowej jak przy zmianie biegów). Symulatory takie będą imitowały miłe dla ucha weteranów odgłosy silników określonych marek.
Cholernie się rozgadałem, jak stary nudziarz. Trzeba znaleźć nowy temat do dyskusji bo nie widzę tu zbyt wielu entuzjastów PT-EV.
PS. Przedwczoraj miliarder amerykański Warren Buffett sprzedał swój pakiet akcji GM podobno z zamiarem zainwestowania w branży EV. Jego zdaniem GM zbyt wolno działa w kierunku przestawienia produkcji na EV. Może to spowodować gigantyczny krach lub konieczność doinwestowania GM z funduszy federalnych.
Użytkownik raffitech edytował ten post 06 October 2021 - 00:51