Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Silnik wentylatora

silnik wentylator OEM

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Szymek_T

Szymek_T

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 279
  • Dołączył:  13 lip 2017
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Szymon
  • Skąd::Toruń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 maja 2022 - 18:38

Witam społeczność :)

 

Ostatnio mojej lepszej połowie ujeżdżającej PiTka wyskoczyła kontrolka check. Po sprawdzeniu metodą kluczykową dostałem info zwrotne o błędzie P0481 - problem z drugim biegiem silnika wentylatora chłodnicy.

 

Chciałbym porady - kupować i wymieniać szczotki czy raczej nowy silnik wentylatora?

Jeśli stanie na silniku to bardzo poproszę o numer części OEM - szukałem i szukałem i nie znalazłem, a nie chciałbym popełnić błędu przy zakupie.

 

Pozdrawiam wiosennie :d

 

(edyta) Pacjent - tak jak w opisie - 2.4 A polift


Użytkownik Szymek_T edytował ten post 06 maja 2022 - 18:40


#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 maja 2022 - 06:24

Kupujesz dowolny markowy wentylator do PT cruisera i przekładasz do swojej obudowy sam silnik . Silnik jest ten sam 3 przewodowy podłączany pod dodatkową wiązkę z przekażnikami ktora jest montowana na obudowie wentylatora . Inne silniki były tylko do wersji 2,4 GT - 2 Pinowe  z dodatkowym opornikiem na obudowie . Jak nie jesteś pewny części to zawsze można wyjąć i dopiero zamówić . 


  • Szymek_T lubi to

#3 Szymek_T

Szymek_T

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 279
  • Dołączył:  13 lip 2017
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Szymon
  • Skąd::Toruń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 maja 2022 - 13:14

Dzięki, Doktorze :)



#4 Szymek_T

Szymek_T

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 279
  • Dołączył:  13 lip 2017
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Szymon
  • Skąd::Toruń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 maja 2022 - 17:53

https://allegro.pl/o...-pt-12014017237

 

Czy takie coś będzie odpowiednie?



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 maja 2022 - 10:02

Może być i NTY - , choć bardziej preferował bym NRF lub Nissens  np. WENTYLATOR CHŁODNICY do CHRYSLER PT CRUISER 2.4 GT 85289 za 384,10 zł z Sławno - Allegro.pl - (11088894765)



#6 Szymek_T

Szymek_T

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 279
  • Dołączył:  13 lip 2017
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Szymon
  • Skąd::Toruń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 maja 2022 - 13:53

Ogrzewam temat.

 

Wymieniłem wentylator. Było przy tym trochę rzeźbienia, bo poprzedni właściciel uciął wtyczkę i gniazdo i po prostu polutował przewody.. mnie nie pozostało nic innego, jak to powtórzyć.

 

ALE..! Po całej operacji błąd nadal wyskakuje, silnik ładnie się nagrzewa, wskaźnik nie przekracza połowy skali. Co to może być?

 

Z niecierpliwością czekam na diagnozę.. 


Użytkownik Szymek_T edytował ten post 14 maja 2022 - 13:54


#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 maja 2022 - 13:57

Układ nie monitoruje silnika wentylatora - tylko przekaźniki wentylatora i czujnik temperatury - na tej podstawie określa problem z wentylatorem lub termostatem

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 14 maja 2022 - 13:57


#8 Szymek_T

Szymek_T

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 279
  • Dołączył:  13 lip 2017
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Szymon
  • Skąd::Toruń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 maja 2022 - 18:13

Czyli tak naprawdę może być uwalony przekaźnik? :(



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 maja 2022 - 18:15

Dokładnie lub uwalony przewód od połączenia sterównik silnika podstawa przekaźnika

#10 Szymek_T

Szymek_T

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 279
  • Dołączył:  13 lip 2017
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Szymon
  • Skąd::Toruń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 maja 2022 - 18:17

Czy to są te dwa przekaźniki przymocowane do obudowy wentylatora?



#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 maja 2022 - 18:54

To polift ? - to masz wiązkę uwaloną zgnił przewód zasilający do przekaźników pod postawa akumulatora - trzeba rozcinać wiązkę

#12 Szymek_T

Szymek_T

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 279
  • Dołączył:  13 lip 2017
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Szymon
  • Skąd::Toruń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 maja 2022 - 22:32

No toś mnie nie pocieszył.. wymienić wentylator dałem radę, ale pozostałych rzeczy sam nie zrobię - trzeba oddać sprzęt do mechanika.

 

Dzięki śliczne :d



#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 maja 2022 - 07:18

Nie skojarzyłem że nie sprawdzana instalacja w polifcie a to podstawa w rocznikach 2006-2010 i co ciekawsze gnije najgrubszy przewód 6mm czerwony

#14 KrzysiekPT

KrzysiekPT

    Znawca Tematu

  • Przyjaciel forum
  •         
  • Posty: 1 350
  • Dołączył:  17 maj 2020
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 CRD M
  • Imię:Krzysiek
  • Skąd::Bielsko B
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 czerwca 2022 - 17:43

witam, jeszcze ja w tej sprawie . Nie mogę znależć do 2.2 CRD wentylatora. Czy też mogę kupić do benzyny, które są i przelożyć sam wiatrak, silnik  do obudowy? . Jeśli nie,  to pytanie do forumowiczów czy ktoś nie ma wentylatora do 2.2CRD polift ?

dziękuję



#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 czerwca 2022 - 17:47

Kup od benzyny i sam silnik przełóż , to standardowa procedura

#16 KrzysiekPT

KrzysiekPT

    Znawca Tematu

  • Przyjaciel forum
  •         
  • Posty: 1 350
  • Dołączył:  17 maj 2020
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 CRD M
  • Imię:Krzysiek
  • Skąd::Bielsko B
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 czerwca 2022 - 17:18

Kup od benzyny i sam silnik przełóż , to standardowa procedura

wielkie dzięki



#17 Z7-TURBO

Z7-TURBO

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 7
  • Dołączył:  07 paź 2023
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.4 GT Turbo
  • Imię:Arek
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 marca 2024 - 11:47

Kupujesz dowolny markowy wentylator do PT cruisera i przekładasz do swojej obudowy sam silnik . Silnik jest ten sam 3 przewodowy podłączany pod dodatkową wiązkę z przekażnikami ktora jest montowana na obudowie wentylatora . Inne silniki były tylko do wersji 2,4 GT - 2 Pinowe  z dodatkowym opornikiem na obudowie . Jak nie jesteś pewny części to zawsze można wyjąć i dopiero zamówić .


hey,
czy wie ktoś z was jak prawidłowo podłączyć nowy wentylator (2 piny) do wtyczki (3 piny), gdzie był kiedyś dodatkowy opornik?
W moim GT Turbo kręci się wentylator w złą strone, mimo tego że już raz zamieniłem te 2 piny ze strony wentylatora :-(

#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 marca 2024 - 12:43

Silnik dwupinowy był dużo mocniejszy od wersji 3 pionowej i dodatkowo były w wersji z sterownikiem PWM płynnie zmieniającym obroty .Silnik 3 pinowy środek masa zewnętrzne zazwyczaj niebieskie oba biegi L i H  na jeden z tych przewodów podajesz napięcie przez opornik .



#19 Z7-TURBO

Z7-TURBO

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 7
  • Dołączył:  07 paź 2023
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.4 GT Turbo
  • Imię:Arek
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 marca 2024 - 15:12

Silnik dwupinowy był dużo mocniejszy od wersji 3 pionowej i dodatkowo były w wersji z sterownikiem PWM płynnie zmieniającym obroty .Silnik 3 pinowy środek masa zewnętrzne zazwyczaj niebieskie oba biegi L i H  na jeden z tych przewodów podajesz napięcie przez opornik .


Dzięki, tylko które z tych trzech (czarny, fioletowy i zielony) połączyć do jednego niebieskiego a które lub który z nich z tym drugim niebieskim? Niestety wyrzuciłem za szybko ten opornik który bym przymontowany do obudowy wentylatora:-(

Załączone pliki



#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 marca 2024 - 20:28

czarny masa , zielony 1 bieg przez opornik ( , fioletowy 2 bieg wentylatora   

czarny do środkowego w kostce silnika 

zielony do jednego niebieskiego 

fioletowy do drugiego niebieskiego 


  • Z7-TURBO lubi to





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych