Rok temu warsztat wymieniał uszczelkę pod głowicą. Odebrałem auto z niesprawną klimą i wentylatorem chłodnicy. Przed naprawą wszystko działało i było sprawne. Z klimy nie korzystam ale zimą by się przydała, a wentylator uruchomiłem tymczasowo wyłącznikiem na styczniku. Nie wypada jeździć nie sprawnym autem. Wygląda na to, że to jakoś powiązane między sobą. Od czego mam zaciąć?
Nie działa klimatyzacja i brak pracy wentylatora chłodnicy
#1
Napisano 27 lutego 2024 - 08:42
#2
Napisano 27 lutego 2024 - 21:12
Sprawdź czy działa pierwszy bieg wentylatora. To najczęstrza usterka, powiązana z klimatyzacją.
#3
Napisano 28 lutego 2024 - 19:08
jak andrzejek pisze,... a inna droga dlaczego odebrales auto nie naprawione? tu szukasz odpowiedzi na jaka nie powinienes zaswluzyc,....
Użytkownik miecio edytował ten post 28 lutego 2024 - 19:10
#4
Napisano 29 lutego 2024 - 11:52
Tylko jednej rzeczy się nie sprawdza: "że Kopernik nie żyje" Reszta wymaga sprawdzenia przy odbiorze. A odbiór pieniędzy sprawdza się we własnych rękach.
#5
Napisano 01 marca 2024 - 10:13
jak andrzejek pisze,... a inna droga dlaczego odebrales auto nie naprawione? tu szukasz odpowiedzi na jaka nie powinienes zaswluzyc,....
Dobra dobra, a ty byś zostawił auto w warsztacie gdzie go zepsuli? Po pierwsze a po drugie o nie działającej kilimie dowiedziałem się jakiś czas temu. Już pomijam zupełnie to, że auto po warsztacie nie przeszło przeglądu, bo olej się lal strumykiem:). Przebywałem w błędzie licząc na to, że mechanicy znają się na robocie i wiedzą co robią. Teraz gdy sam składam drugi silnik i zabieram się za Pitka, bo też go rozbiorę i wymienię pierścienie, teraz widzę jaki błąd popełniłem nie dbając od początku o swoje samochody samemu. W priusie który składam obecnie wymieniłem tylko jedną uszczelkę pod głowicą ale stara też dobra i pewnie jeszcze byś posłużyła, to wszystko z uszczelek jakie wymieniłem, pompa dobra nie było podstawa do jej wymiany, gdybym naprawiał auto u mechanika to namówiłby mnie na wymianie wszystkiego, bo się nie opłaca drugi raz tam zaglądać. Właśnie się opłaca jak robisz sam i wiesz co robisz.
Nie znalazłem schematu elektrycznego pewnie gdzieś leży jak zawsze na samym wierzchu:), dla tego pytam. Chyba po to jest forum by się wspierać ale krytyka też mile widziana:) Napisałem, że wentylator chodzi jak założysz zworkę na stycznik, mam go jeszcze raz sprawdzić na wtyczce? Co urwali, tylko pytanie co mogli urwać wymieniając uszczelkę? Błędy: p0420 za niskie, p0480 przerwa, p0481 przerwa. wizualnie wszystkie wtyczki ok. Mam przedzwonić wtyczki od czujnika do komputera?
Tak przy okazji też pytanie, bo wieściłem przepustnicę, czy potrzebna jakąś adaptacja czy samo ustawia się?
#6
Napisano 01 marca 2024 - 19:46
Tak to jest jak się bierze za coś o czym nie ma pojęcia i tylko o wszystko obwinia mechaników ( nie mówię że wszyscy są świeci ) . Masz dwa błędy z układu sterowania przekaźnikami wentylatora ( tylko ten obwód jest monitorowany przez sterownik silnika ) albo są uszkodzone przekaźniki lub brak sterowania masą przekaźników od sterownika ( nic związane z wymianą uszczelki ) . Co do klimatyzacji to sprawdź czy masz czynnik ? - do wymiany uszczelki albo demontował kompresor i spuścił czynnik albo rozpinał przewody . P0420 to standartowy błąd niedrożnego katalizatora . I odpuść rozwodzenie jak prawidłowo naprawić auto , podstawy są zawsze wyznaczane dla bezpieczeństwa i skutecznej naprawy z notami serwisowymi i nie jest to tylko tak sobie napisane aby naciągać . Przepustnica po czyszczeniu powinna pracować poprawnie i nic nie trzeba adaptować - choć można z poziomu komputera zrobić reset do ustawień zerowych sterownika i komputer ponownie nauczy się wartości w czasie jazdy .
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 01 marca 2024 - 19:52
#7
Napisano 02 marca 2024 - 22:56
No właśnie gdzie znaleźć taką notę serwisową dotyczącą uszkodzeń zderzaka przód lewa strona. Chciałbym wiedzieć co przy tym się robi w serwisie. Widzę, że tam idzie jakaś wiązka akurat w miejscu udaru.
#8
Napisano 03 marca 2024 - 07:52
No właśnie gdzie znaleźć taką notę serwisową dotyczącą uszkodzeń zderzaka przód lewa strona. Chciałbym wiedzieć co przy tym się robi w serwisie. Widzę, że tam idzie jakaś wiązka akurat w miejscu udaru.
Elektrykę sprawdza się przez sprawdzenie wiązki i możliwości przecięcia / rozszarpania czy zerwania przewodów wizualnie w trakcie rozebrania auta do oględzin mechanicznej naprawy i oszacowania uszkodzenia .
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Korek spustowy chłodnicy wodykorek spustowy |
Techniczny podstawowy | kozbi7 |
|
|
|
Pogoda nie tylko dla bogaczy ;) |
Offtopic | kade |
|
|
|
finansowanie forum |
Instrukcja "obsługi" forum | miecio |
|
|
|
Kupię podciśnieniowy siłownik klap do 2.2 CRD |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | kozbi7 |
|
|
|
OGÓLNOPOLSKI ZLOT CHRYSLER PT CRUISER NAREWKA 2024 - „W KRAINIE ŻUBRA" |
Nasze Spoty | dominik |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych