Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

wymiana płynu w chłodnicy krok po kroku pt 2.0


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 _marcinw

_marcinw

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 30
  • Dołączył:  21 mar 2024
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 maja 2024 - 16:32

Cześć, proszę o podpowiedź, czy postępując w następujący sposób wykonam wymianę płynu do chłodnicy w sposób poprawny.
1. odkręcenie korka ciśnieniowego chłodnicy i spuszczenie starego płynu przez korek chłodnicy znajdujący się na dole chłodnicy ew. poprzez zdjęcie węża dolnego od chłodnicy
2. Zakręcenie dolnego korka chłodnicy/ nałożenie węża na chłodnicę
3. Uzupełnienie płynu przez główny korek ciśnieniowy chłodnicy pod korek
4. Uruchomienie auta i włączenie ogrzewania na max
5. Po włączeniu wentylatora silnika ostudzenie go i uzupełnienie płynu przez główny korek ciśnieniowy pod korek oraz uzupełnienie zbiornika wyrównawczego.

Czy to zapewni prawidłowe odpowietrzenie układu? Zwrócić uwagę na coś jeszcze?

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 070
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 maja 2024 - 21:07

Cześć, proszę o podpowiedź, czy postępując w następujący sposób wykonam wymianę płynu do chłodnicy w sposób poprawny.
1. odkręcenie korka ciśnieniowego chłodnicy i spuszczenie starego płynu przez korek chłodnicy znajdujący się na dole chłodnicy ew. poprzez zdjęcie węża dolnego od chłodnicy
2. Zakręcenie dolnego korka chłodnicy/ nałożenie węża na chłodnicę
3. Uzupełnienie płynu przez główny korek ciśnieniowy chłodnicy pod korek
4. Uruchomienie auta i włączenie ogrzewania na max
5. Po włączeniu wentylatora silnika ostudzenie go i uzupełnienie płynu przez główny korek ciśnieniowy pod korek oraz uzupełnienie zbiornika wyrównawczego.

Czy to zapewni prawidłowe odpowietrzenie układu? Zwrócić uwagę na coś jeszcze?

 tak powinien być odpowietrzony 



#3 _marcinw

_marcinw

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 30
  • Dołączył:  21 mar 2024
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 maja 2024 - 10:41

 tak powinien być odpowietrzony 

Chciałbym Cię dobrze zrozumieć- potwierdzasz, że opis zapewni prawidłowe odpowietrzenie, czy sugerujesz, że dodatkowo należy odpowietrzyć układ?



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 070
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 maja 2024 - 12:56

Tak to prawidłowa procedura

#5 _marcinw

_marcinw

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 30
  • Dołączył:  21 mar 2024
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 maja 2024 - 13:12

Tak to prawidłowa procedura

Dziękuję.



#6 _marcinw

_marcinw

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 30
  • Dołączył:  21 mar 2024
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 maja 2024 - 11:08

pacjent zdrowy.
w tym przypadku kranik do spuszczania płynu z chłodnicy działa prawidłowo, co było bardzo pomocne. powyższy opis zapewnia prawidłową wymianę, śmiało zachęcam do samodzielnej wymiany. ja dodatkowo dodałem płukankę do chłodnicy aby zachować układ w dobrym stanie.
pozdrawiam
M

Załączone pliki







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych