Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Tył pitka pytania


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 października 2024 - 21:00

Cześć majstry,majsterki i majstrątka. Chcę dobrać się kompleksowo do tyþu pitulka. Mam tu na myśli wszystko co związane jest z układem tocząco hamującym. Pitusia szykuje dla syna. Zdał prawko,to i pituś przechodzi na niego. Dlatego też pytanka. Chcę wymienić łożyska( tu pytanie czy to jak z przodem że są różne rozmiary) jeśli macie taką możliwość to jakiś part number,jakie zamówić. Czy zdejmę loże do wyciśnięcia czy wymiana na aucie? Pytam bo jeszcze się tam nie dobierałem. Do tego czy piasty wymieniać czy skoro nie ma problemów z abs to mogę zostawić.Tarczo bębny jakiej firmy brać,klocki jakie polecacie. Zestawy naprawcze do ręcznego brać jakieś średnie czy może to gównolit i kupić coś z konkretnej firmy. No same takie zagadnienia. Chcę by pitek wrócił do pełnej sprawności i żeby młody jakiś czas nie musiał tam zaglądać. Przód ogarnołem już cały ale to mam rozkminione a tył to tajemnica. Z góry dziękuję za wszelkie info.

#2 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 178
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 października 2024 - 23:28

https://www.ceneo.pl/152269773

 

piasta tylko w komplecie, łatwa wymiana


textar to solidna firma, jeżeli chodzi o klocki i tarcze


https://motostacja.c...108505-2353202/

szukaj tutaj



#3 pitkowechucherko

pitkowechucherko

    VIP

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1 857
  • Dołączył:  23 mar 2021
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1.6
  • Imię:Zosia
  • Skąd::Pruszków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 26 października 2024 - 10:28

Cześć majstry,majsterki i majstrątka. Chcę dobrać się kompleksowo do tyþu pitulka. Mam tu na myśli wszystko co związane jest z układem tocząco hamującym. Pitusia szykuje dla syna. Zdał prawko,to i pituś przechodzi na niego. Dlatego też pytanka. Chcę wymienić łożyska( tu pytanie czy to jak z przodem że są różne rozmiary) jeśli macie taką możliwość to jakiś part number,jakie zamówić. Czy zdejmę loże do wyciśnięcia czy wymiana na aucie? Pytam bo jeszcze się tam nie dobierałem. Do tego czy piasty wymieniać czy skoro nie ma problemów z abs to mogę zostawić.Tarczo bębny jakiej firmy brać,klocki jakie polecacie. Zestawy naprawcze do ręcznego brać jakieś średnie czy może to gównolit i kupić coś z konkretnej firmy. No same takie zagadnienia. Chcę by pitek wrócił do pełnej sprawności i żeby młody jakiś czas nie musiał tam zaglądać. Przód ogarnołem już cały ale to mam rozkminione a tył to tajemnica. Z góry dziękuję za wszelkie info.


Zabierz mlodego na zlot. Ochrzcimy go


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 070
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 października 2024 - 12:16

https://www.ceneo.pl/152269773

 

piasta tylko w komplecie, łatwa wymiana


textar to solidna firma, jeżeli chodzi o klocki i tarcze


https://motostacja.c...108505-2353202/

szukaj tutaj

 

Cobyś sobie Chromciu nie założył tarczy do 1.6 ? - tam są bębny starej  generacji (223 mm) i szerokie szczeki (40 mm) odpowiedzialne za hamulec główny i postojowy . Jeśli chodzi o bębny i szczeki dużego wyboru nie mam - każde markowe będą chodzić - radze dobrze obejrzeć cylinderki i ew.wymienic . Na tyle piasta razem z łożyskiem , trzeba zdemontować i sprawdzić jak ma koronkę od ABS : były dwa rodzaje .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 26 października 2024 - 12:17


#5 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 października 2024 - 19:52

Dziękuję za podpowiedzi. Po weekendzie zwalam koła i obczajamy co mamy i według tego i waszych sugesti będziemy zamawiać.Muszę zobaczyć czy lokalnie coś sęsownego( czytaj dobrej firmy) dostanę czy tylko olkusze i inne internety zostaną.

#6 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 178
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 października 2024 - 20:14

Cobyś sobie Chromciu nie założył tarczy do 1.6 ? - tam są bębny starej  generacji (223 mm) i szerokie szczeki (40 mm) odpowiedzialne za hamulec główny i postojowy . Jeśli chodzi o bębny i szczeki dużego wyboru nie mam - każde markowe będą chodzić - radze dobrze obejrzeć cylinderki i ew.wymienic . Na tyle piasta razem z łożyskiem , trzeba zdemontować i sprawdzić jak ma koronkę od ABS : były dwa rodzaje .

Cobyś sobie Chromciu nie założył tarczy do 1.6 ? 

Andrzejku ja tam wiem co mam ,dałem koledze linki do sklepu i tyle resztę chyba ogarnie hmm  :cyce 



#7 airgaston

airgaston

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 53
  • Dołączył:  31 mar 2024
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2,4 A +LPG
  • Imię:Jaro
  • Skąd::Stolica i okolica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 listopada 2024 - 10:13

A  ja Andrzeju mam amerykana 2.4 bez ABSu i z bębnami z tyłu. To tez jakiś wynalazek?



#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 070
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 listopada 2024 - 10:23

Nie to standard - bębny ii szczeki są większe , ciężko dostępne tylko kilka firm ma je w sprzedaży w droższej cenie .

#9 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2024 - 07:40

To tak jak z tymi piastami z pierścieniami abs na tył. Goła koronka droższa a te jakby z tą nakładką na ząbkach tanie .

#10 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2024 - 15:28

Pytam Panowie co konkretnie tu widzicie,poza oczywiście rdzą. Nie zdjołem tarczy bo zapewne szczęki tu trzymają jak pojebane i dopiero jak przyjdą wszystkie klamoty to to szarpne poniewarz auto musi być jezdne na chwilę obecną. Nie dobrałem się więc do koronki abs by obczajić który to typ więc zapewne na 2 razy przyjdzie mi to robić. Raz tarcze i bebechy a drugi wszystko jeszcze raz poskładać wraz z piastami. Ale zzdejmowanie tarczy to będzie w hu.... przej.......

Załączone pliki



#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 070
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2024 - 15:45

Na razie to ze zdjęć widać że masz zwykłe tarczo/bębny na tyle a nie bębny ? 



#12 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2024 - 17:44

Czyli jakieś standardowe zakupy Andrzeju będą dobre? Jakieś ATE czy co brać? Masz jakieś preferęcje z doświadczenia by kupić i się nie martwić?

#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 070
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2024 - 18:25

Klocki i tarcze dowolne markowe będą dziać : textar , ferodo , Ate , jurid , trw - nie oszczędzaj tylko na szczękach też markowe bo będzie problem z ręcznym to tylko 20 mm szerokości do normalnej szczęki w bębnach 40 mm : tam ręczny to bajka

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 02 listopada 2024 - 18:26


#14 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2024 - 19:09

Dzięki za info. A patent jakiś na zdjęcie tarczy z tyłu masz? Bo obijałem ją młotkiem,zapierałem łyżką i ni chuchu więc każdy patencik jest na wagę złota.

#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 070
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2024 - 19:35

Dobry człowieku :zdemontuj od wewnętrznej strony piasty - pod belką zaślepkę gumową w głębi będzie zębatka śruby rzymskiej regulacji ręcznego ( wstępnej ) z jednej strony odpuszczasz w dół z drugiej do góry zębatkę do momentu aż puści tarczo bęben
Zadzwoń 530134550 - nie chce mi się pisać

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 02 listopada 2024 - 19:34


#16 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 listopada 2024 - 06:15

Mam jeszcze jedno pytanie o gumy pod sprężyny z tyłu,są chyba i dół i góra. Nie mogę ich namierzyć by kupić. Całą resztę lokalny Jackpol mi ogarnia ale oni też nie mają tych gum. Jeśli ktoś ma namiar to proszę o info. Dzięki.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych