Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


luzy na przegubach wewnętrznych


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Rader_*

Bezimienny Gość.Rader_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 kwietnia 2010 - 07:58

witam,

Mam pytanko - czy element wychodzący z silnika (przenoszący napęd na półośkę) z którym styka się przegub wewnętrzny prawej półosi, powinien mieć luz ? chodzi mi o to że jak złapie za półośkę i poruszam to widać jak ten element (nie wiem co to jest ?) się rusza. (Po lewej stronie sie nie rusza) Powoduje to że mam ostre bicie podczas jazdy. Coś mi się wydaje że czeka mnie kosztowna naprawa. hmm

#2 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 kwietnia 2010 - 10:46

Rader,
Doprecyzuj, gdzie dokładnie wyczuwasz luz. Czy wyczuwasz go między półośką, a przegubem wewnętrznym ( trzymając jedną ręka za półoś , a drugą za przegub). Czy między wewnętrznym przegubem, a skrzynią biegów.
http://moto.allegro.... ... dluga.html

#3 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 851
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 kwietnia 2010 - 13:00

reader nie powinno byc luzu powiazane musi byc to co adames pisze nie ma specjalnie znaczenia bo luzu nie powinno byc apsolutnie

#4 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 kwietnia 2010 - 13:08

reader nie powinno byc luzu powiazane musi byc to co adames pisze nie ma specjalnie znaczenia bo luzu nie powinno byc apsolutnie


jesli półoś daje się przekręcić o kilka stopni to nie jest to nic dziwnego bo wybiera sie luzy mechanizmu róznicowego. Ważne żeby sprawdzic, czy luz nie wystepuje miedzy półosią a elementem, który jest bezposrednio wetkniety w skrzynie czyli przegubem wewnętrznym. Tu rzeczywiscie luzu byc nie powinno, podobnie jak na przegubie zewnętrznym

#5 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 851
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 kwietnia 2010 - 09:21

oczywiscie nie mialem na mysli samego luzu dyferencjalu.... jak pisze arni

#6 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 kwietnia 2010 - 11:20

Dlatego właśnie pisałem o określeniu , gdzie dokładnie znajduje się ten luz. :kawka

#7 Bezimienny Gość.Rader_*

Bezimienny Gość.Rader_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 kwietnia 2010 - 08:43

ten luz jest bardziej między elementem który wchodzi w skrzynie a skrzynia . Taki luz wyczuwam jak ciągnę za oś góra dol

#8 jankosy

jankosy

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 1
  • Dołączył:  10 kwi 2014
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2
  • Imię:Piotr

Napisano 19 kwietnia 2014 - 07:21

Witam, podbijam temat , bo u mnie jest identyczna sytuacja tzn luz na tym czopie wchodzącym do skrzyni na lewej półosi. Objawem jest rytmiczne stukanie/dudnienie głównie w przedziale prędkości 30-90 km/h, niezależne od biegu, sprzęgła. Wszystkie biegi wchodzą gładko, nic nie słychać na postoju. Czy to coś z róznicówką?





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych