Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Czujnik MAP


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Szczota

Szczota

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 1
  • Dołączył:  31 Aug 2024
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Jakub
  • Skąd::Małopolskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano wczoraj, 12:56

Cześć wszystkim, mam cruisera z 2002 roku z silnikiem 2.2 CRD i borykam się z pewnym problemem. Podczas jazdy pod górkę z prędkością około 120 km/h wyskakuje mi błąd i ogranicza mi moc. Po sczytaniu obd wyskakuje błąd P01A5, który znika zaraz po ponownym odpaleniu. Wyskakuje mi jednocześnie że podczas wyskoczenia błędu MAP wskazywał 25 kPa. Wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa i nie przyniosło to żadnego efektu. Został mi do wymienienia czujnik MAP. Z tym problemem piszę bo nie mogę go zlokalizować, a na internecie na próżno szukać informacji gdzie on się znajduje. Z góry dziękuję za pomoc i pożyteczne rady

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17135
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:1.6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano wczoraj, 15:39

Nie usuniesz skutku bez przyczyny ? . W 2,2 crd nie mam czujnika MAP jest przepływomierz , a problem z którym się borykasz to utrata ciśnienia doładowania wywołana nieszczelnością w układzie - jest dziura , w momencie wykrycia problemu sterownik przechodzi w tryb awaryjny ogranicza obroty do 3 tys co się przekłada na prędkość do 100km/h . Do sprawdzenia górna rura turbo i dolna rura turbo , zazwyczaj pęka górna rura przed kolektorem ssącym lub sam kolektor rozwarstwia się na zgrzewie : poznasz łatwo po przegazowaniu pojawia się przez chwile syczenie i w miejscu pęknięcia jest kleista maż spalin z olejem , obrzygany alternator i osłona mocowania wentylatora .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post wczoraj, 15:40


#3 pitkowechucherko

pitkowechucherko

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2070
  • Dołączył:  23 Mar 2021
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1.6
  • Imię:Zosia
  • Skąd::Pruszków
  • Płeć: Kobieta

Napisano wczoraj, 22:41

Pozwolę sobie zapytac; czy przez tą ilośc oleju może dojsc do zapłonu?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W sensie, że pt się zajara


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17135
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:1.6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano dziś, 06:38

Pozwolę sobie zapytac; czy przez tą ilośc oleju może dojsc do zapłonu?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W sensie, że pt się zajara


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nie , była by taka możliwość jak wyciek byłby od strony wydechu - tak jak często się dzieje w 1.6 że olej leci na kolektor wydechowy .



#5 pitkowechucherko

pitkowechucherko

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2070
  • Dołączył:  23 Mar 2021
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1.6
  • Imię:Zosia
  • Skąd::Pruszków
  • Płeć: Kobieta

Napisano dziś, 06:52

Dzieki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk





Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych