Czujnik MAP
			
				
					
						
					
					#1
					
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 13 czerwca 2025 - 12:56
			
				
					
						
					
					#2
					
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 13 czerwca 2025 - 15:39
Nie usuniesz skutku bez przyczyny ? . W 2,2 crd nie mam czujnika MAP jest przepływomierz , a problem z którym się borykasz to utrata ciśnienia doładowania wywołana nieszczelnością w układzie - jest dziura , w momencie wykrycia problemu sterownik przechodzi w tryb awaryjny ogranicza obroty do 3 tys co się przekłada na prędkość do 100km/h . Do sprawdzenia górna rura turbo i dolna rura turbo , zazwyczaj pęka górna rura przed kolektorem ssącym lub sam kolektor rozwarstwia się na zgrzewie : poznasz łatwo po przegazowaniu pojawia się przez chwile syczenie i w miejscu pęknięcia jest kleista maż spalin z olejem , obrzygany alternator i osłona mocowania wentylatora .
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 13 czerwca 2025 - 15:40
			
				
					
						
					
					#3
					
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 13 czerwca 2025 - 22:41
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W sensie, że pt się zajara
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
			
				
					
						
					
					#4
					
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 14 czerwca 2025 - 06:38
Pozwolę sobie zapytac; czy przez tą ilośc oleju może dojsc do zapłonu?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W sensie, że pt się zajara
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie , była by taka możliwość jak wyciek byłby od strony wydechu - tak jak często się dzieje w 1.6 że olej leci na kolektor wydechowy .
			
				
					
						
					
					#5
					
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 14 czerwca 2025 - 06:52
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
			
				
					
						
					
					#6
					
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 15 czerwca 2025 - 19:16
Układ jest szczelny, był sprawdzany i uszczelniany przez mechaników. Syczenie sprawdziłem i nic nie słychać. Na wentylatorze i alternatorze nie ma widocznych śladów mazi olejowej.
			
				
					
						
					
					#7
					
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 15 czerwca 2025 - 19:25
Dzięki również
Układ jest szczelny, był sprawdzany i uszczelniany przez mechaników. Syczenie sprawdziłem i nic nie słychać. Na wentylatorze i alternatorze nie ma widocznych śladów mazi olejowej.
Sprawdzić ten układ dokładnie można tylko po zdemontowaniu elementów i na pewno nic tam nie można uszczelnić: tylko wymiana na drugi nowy nie wypracowany element . Ale skoro uważasz że masz wszystko sprawne OK . Proszę zrobić test ciśnienia doładowania w czasie jazdy i porównać parametry wymagane i rzeczywiste pod obciążeniem .
Sprawdź błędy metodą kluczykowa po wystąpieniu awarii i podaj kody Chryslera które będą wyświetlane na liczniku auta .
Jak sprawdzić jest opisane na forum i YouTube .
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 15 czerwca 2025 - 19:29
			
				
					
						
					
					#8
					
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 15 czerwca 2025 - 20:54
Jeszcze dodam choć nie wiem czy to jest z tym związane ale gdy włączam klimatyzację to auto mi szarpie po paru minutach od włączenia, tak samo jak włączę nawiew na szybę. Chłodnica klimatyzacji, wentylator klimatyzacji zostały wymienione i są sprawne. Sprężarka klimatyzacji wymieniona, podaje dobre wartości, załącza się w momentach gdy powinna. Cały układ klimatyzacji jest szczelny, sprawdzony i nabity czynnikiem według tabliczki znamionowej. Klimatyzacja chodzi bez zarzutu na wszystkich biegach po kolei
			
				
					
						
					
					#9
					
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 15 czerwca 2025 - 21:09
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 15 czerwca 2025 - 21:14
			
				
					
						
					
					#10
					
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 15 czerwca 2025 - 21:14
Okej, dzięki za pomoc
			
				
					
						
					
					#11
					
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 04 sierpnia 2025 - 16:49
Podobne tematy  
				 
 
	
| Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
|---|---|---|---|---|---|
							 							
							
								
								
													
							
																			
							Termostat,czujnik czy inna cholera | 						
						Techniczny podstawowy | Byzoeu | 
							
  | 					
						
							
								
  | 
					|
							 							
							
								
								
													
							
																			
							Czujnik uderzeniowy - prawa podłużnica, polift. | 						
						Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Radobaryl_* | 
							
  | 					
						
							
								
  | 
					|
							 							
							
								
								
													
							
																			
							Czujnik ABS tył prawy | 						
						Techniczny podstawowy | ostwid | 
							
  | 					
						
							
								
  | 
					|
							 							
							
								
								
													
							
																			
							Czujnik ciśnienia oleju | 						
						Części do PT Cruisera | Mikigov | 
							
  | 					
						
							
								
  | 
					|
							 							
							
								
								
													
							
																			
							czujnik położenia wałka rozrządu | 						
						Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.koczyk_* | 
							
  | 					
						
							
								
  | 
					
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

         
           
    
         
           
    









