Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Metalowe wtyki szybkozłączki paliwa przy filtrze paliwa Pt Cruiser CRD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 kozbi7

kozbi7

    Początkujący

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 60
  • Dołączył:  08 sty 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 M Diesel
  • Imię:Zbigniew
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 października 2025 - 15:31

Dzień dobry

Czym mogę zastąpić oryginalne metalowe wtyki szybkozłączki paliwa widoczne od przodu filtra. Te zlokalizowane głębiej są plastikowe. U mnie te metalowe są już wyraźnie poluzowane i lewy zaczyna przepuszczać paliwo. Proszę o wskazówki co mogę w ich miejsce założyć, jaki wymiar i inne parametry.

 

Załączony plik  szybkozlaczkipaliwowe.jpg   47,18 KB   1 Ilość pobrań



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 232
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2025
  • Silnik:MG ZS Hybrid
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 października 2025 - 17:38

Wymień oringi w szybkozłączce i finito 



#3 kozbi7

kozbi7

    Początkujący

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 60
  • Dołączył:  08 sty 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 M Diesel
  • Imię:Zbigniew
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 października 2025 - 15:37

Dziękuję za wskazówki. A czy w złączce jest jeden oring czy dwa ?



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 232
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2025
  • Silnik:MG ZS Hybrid
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 października 2025 - 16:21

Z tego co pamiętam jeden

#5 kozbi7

kozbi7

    Początkujący

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 60
  • Dołączył:  08 sty 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 M Diesel
  • Imię:Zbigniew
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 października 2025 - 21:31

Wyciągnąłem ten oring chociaż nie było łatwo, udało się dopiero z pomocą igły. Oring jest umiejscowiony około 1 cm od krawędzi złączki, jak się zajrzy do środka to jest tam gdzie się kończy część metalowa. U mnie oring był w kolorze żółtym czyli FKM/Viton, na pewno nie zwykły NBR. Jego średnica wewnętrzna to 7,5 mm a grubość 2 mm. Te które kupiłem sobie na wymianę okazały sie za małe i musiałem założyć z powrotem oryginał. Ale po zapięciu złączki okazało sie że już nie przecieka wiec problem chwilowo rozwiązany a ja sobie teraz spokojnie poszukam nowych oringów w odpowiednim rozmiarze.
W międzyczasie okazało się że główne żródło wycieku miałem z filtra paliwa, tam gdzie plastikowa część wkładu styka się z metalową obudową filtra. 



#6 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 5 169
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 października 2025 - 10:01

Według mnie wyciągnięty oring częściowo się rozprężył, a filtr paliwa mógł być niepoprawnie zakręcony. Albo uszczelka się załamała, albo nie dokręcony do końca.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych