Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Regeneracja prawej dolnej "lapy" silnika oraz lacz


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.alucard_*

Bezimienny Gość.alucard_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 maj 2010 - 20:09

Jesli ktos juz ktoras z tych operacji przeprowadzal - bardzo prosze o porady.
Zalezy mi zwlaszcza na informacji,co mozna wstawic w miejsce rozerwanej gumy w lapie silnika.W ktoryms z tematow ktos pisal,ze pasuje tam czesc od ktoregos z amerykancow i ze jest ona sprzedawana osobno.
Nowa lapa (zamiennik) wytrzymala u mnie 6miesiecy a nowy lacznik watta 1 miesiac!!
Co prawda zamienniki,ale mialy byc dobrej jakosci...
Pytalem w ASO o ceny tych czesci i prawie dostalem zawalu.

#2 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 11 maj 2010 - 06:24

Łapę kup sobie używaną jest ich sporo na allegro w granicach 90 PLN. Zdaje sie ktoś tu chciał takową łapę sprzedać. Sprawdź dział giełda.

#3 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 maj 2010 - 09:14

alucard, Problem jest tylko jreden - oryginał zakupiony w ASO to dwuletnia gwarancja bez łachy. Jeśli policzysz ile stracisz pieniędzy na eksperymenty to dojdziesz do wniosku, że to się może opłacić. Pozdrawiam

#4 Bezimienny Gość.alucard_*

Bezimienny Gość.alucard_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 maj 2010 - 09:39

W sumie może i racja.Nie wiedziałem,że dają aż dwa lata gwarancji.. Szkoda nerwów.
Ciekawe tylko,czy tą łapę muszą montować oni ,czy też można to zrobić samemu?

#5 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 maj 2010 - 12:00

Możesz ja zamontować w innym warsztacie, musi być poparte rachunkiem montażu, wtedy ewentualne3 spory dotyczące złego montażu są rozstrzygane pomiedzy tobą a warsztatem montującym. Jeśli wymienisz w serwisie serwis ponosi odpowiedzialność za całość gwarancji.

#6 Bezimienny Gość.alucard_*

Bezimienny Gość.alucard_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 maj 2010 - 17:50

Dzisiaj w ASO powiedziano mi,iz gwarancji dostanę rok oraz że część mogę zamontować we własnym zakresie.Montaż u nich kosztuje 150zł i nie ma wpływu na długość gwarancji.
Cena części 460zł.
Chyba jednak najpierw "pobawię się" tym silentblockiem od A6:)

#7 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 maj 2010 - 18:43

alucard, Który to serwis? Gwarancja na część zgodnie z dyrektywą UE trwa dwa lata od daty zamontowania w serwisie bez limitu kilometrów. W tekj chwili gwarancja MOPAR to dwa lata bez limitu kilometrów. Wiem, bo mam z tym do czynienia codziennie. Może zadzwoń do innego ASO w Warszawie - jest ich trzy conajmniej. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2010-05-11, 19:45 ]
alucard, Drobna nieścisłość - rękojmia według dyrektywy UE trwa 2 lata, więc żeby nie popadać w bezsensy producent wydłużył okres gwarancji na część do 2 lat. Pozdrawiam.

#8 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 13 maj 2010 - 18:46

maxym72, teoretycznie to widze ze ty bardzo ladnie mowisz tutaj o gwarancji - zas po zakupie lapy silnika w ASO i po pol roku jest juz urwana w ASO uslyszalem ze to jest naturalne zuzycie albo ze to pewnie wina silnika ze lapa sie urwala a tak naprawde to pewnie wina swietego mikolaja i reniferow i zimy i krotko mowiąc mam spier... :cenzura gwarancji nie ma zwrotow takze - wydane 270zł - szczerze nic juz nie kupie w ASO - wole kupic jakis tani zamiennik i go wywalic za rok bo zauwazylem ze takowy dluzej wytrzymuje. Cale przednie zawieszenie oryginalne za kupe pieniedzy wytrzymalo ponad pol roku zas wszystkie podrobki wytrzymaly mi rok. Wiecej sworzen uszkodzony oryginal gwarancji niet zas glupi zamiennik kazali mi przywiesc i wymienili od reki choc nawet tego nie chcialem - pojechalem kupic poprostu drugi a pan w skelepi sam mi zaproponowal ze wymieni bo pamieta ze bralem niecale 4 miesioce temu.
Sorki ale Lodzki ASO jest poprostu nastawiony na wydymanie klienta na maxa nie mysląc o tym zeby pozniej wrocil - wlasnie ma nie wracac zeby nie bylo problemow a jak wroci to znowu trzeba wydoic na maxa.

#9 janusz

janusz

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 1154
  • Dołączył:  11 lis 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:janusz
  • Skąd::miasteczko śl
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 maj 2010 - 07:17

Drodzy forumowicze w większości warsztatów i aso nie mają pojęcia jak powinny być montowane części zawieszenia większość montuje je na podniesionym samoćhodzie a jest to poważny błąd bo gumy są naciągnięte w odwrotnym kirunku jak podczas swojej pracy, powinno się wszystkie części zawieszenia skręcać po montażu na opuszczonym samochodzie tak aby wszystkie części stalowo gumowe się ułożyły i dopiero po kilku wachnięciach samochodem skręcić wszystkie śruby odpowiednim momentem.Wymieniałem w swoich samochodach części zawieszenia i pomimo zastosowania zamienników nie mam takich problemów.Wyobrażmy sobie wachacz zamontowany na mocno w podniesionym samochodzie po opuszczeniu go elementy stalowo gumowe są już tak naprężone jakby zaliczyły pożądną dziurę a teraz obciążamy samochchód i zaliczamy dziurę,guma zawulkanizowana z tuleją takich naprężeń długo nie wytrzyma.Fabrycznie zawieszenia montują już z takim kątem wychylenia jakby samochód był obciążony więc my powinniśmy przy takich pracach brać tą poprawkę.

#10 Docentgood

Docentgood

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 247
  • Dołączył:  22 lut 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD Limit
  • Imię:Robert

Napisano 14 maj 2010 - 07:55

Zgadzam sie z kolega Januszem. To podstawowy blad robiony w ASO. Albo celowy zeby klijent wrucil za pol roku i wydal jeszcze raz kase. :kciuki

#11 Bezimienny Gość.alucard_*

Bezimienny Gość.alucard_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 14 maj 2010 - 11:26

Wczoraj kolega wybił mi ten zepsuty element z łącznika Watta.
Zawieźliśmy wszystko do zaprzyjaźnionego warsztatu ślusarskiego,gdzie powiedziano nam ,że to jest kiepskiej jakości "łożysko ślizgowe".
Dzisiaj zamówiliśmy "na wymiar" dwa takie łożyska (drugie na zapas)dobrej jakości.
Jutro wprasujemy wszystko w łącznik i zobaczymy.
Gość w warsztacie stwierdził,że teraz to będzie zrobione porządnie.
Koszt łożyska 1szt - 60zł
koszt prasy - 0,7l wyborowej

Napiszę jak się to sprawdza.Podam też oczywiście wszystkie wymiary.

#12 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 maj 2010 - 13:51

Nie pracuje jako mechanik samochodowy, ale mam pytanie, w jaki sposób mechanik ma podokręcać elementy wahacza, jeśli na stacji nie ma kanału , a są tylko podnośniki tzw. łapowe?
Czy ma opuścić auto , położyć się na ziemi i wcisnąć się pod auto?
Wymieniałem na takim podnośniku tylne tuleje wahacza przedniego. Śmiało mogę powiedzieć, że spokojnie można to robić przy opuszczonych wahaczach , jak również dokręcać je po wymianie.
Ważniejsze jest prawidłowe wprasowanie tulei , czyli ustawienie jej tak, aby właściwie pracowała. Jeśli ją wprasujemy w innej pozycji, to nie pomoże nawet dokręcanie wahacza na kanale. Źle ustawiona tuleja, bardzo szybko ulegnie uszkodzeniu.
Tylko czy wszyscy mechanicy potrafią zwrócić uwagę na prawidłowe ustawienie tulei przed wprasowaniem jej do wahacza hmm :cwaniak

#13 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 maj 2010 - 09:40

jasmina, Widzisz - problem polega na dobrych i złych serwisach - nie wiem dlaczego serwis w łodzi broni się przed wymiana gwarancyjna częsci która została zakupiona u nich. Ja bym się spierał. Piszę, jak jest a przynajmniej jak powinno być wszędzie i jak jest u mnie.
adames, Odnośnie dokręcania na obciążonym wahaczu - stosuje się trzy metody: 1 - najpierw dokręcamy wahacz na tulejaach umieszczając go poziomo do podłoża a potem montujemy swożeń w zwrotnicę.
2 - wymuszamy obciążenie poprzez podparcie i dokręcamy
3 - stosujemy do końcowego dokręcania podnośnik najazdowy.

Osobiście uważam sposób 3 za najlepszy.
alucard, Widziałem juz takie łączniki watta - w kawałkach. Ostrożnie z tą regeneracją. Pozdrawiam

alucard,

[ Dodano: 2010-05-15, 11:19 ]
Docentgood, Celowy? nie wydaje mi się - na logikę rzecz biorąc jednokrotny klient to nie klient tylko przypadek - jeśli nie będzie zadowolony to nigdy nie wróci do warsztatu, a chodzi o to żeby wracał z przyjemnością i zaufaniem. Niewarto więc go rolować w żaden sposób bo to nie popłaca. Takie jest moje zdanie i nie wydaje mi sie żeby we wszystkich serwisach pracowali półimbecyle. Pozdrawiam.

#14 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 maj 2010 - 12:37

maxym72,
Pierwszy i drugi sposób, faktycznie można w praktyce zastosować, ja nie pracuję zawodowo jako mechanik, więc chyba miałem prawo o takich niuansach nie pomyśleć :cwaniak
Trzeci sposób jest bardzo dobry , ale pod warunkiem, że w danym momencie taki podnośnik będzie wolny, bo do samej wymiany, wahacza jest mało poręczny.
Dzięki za podpowiedzi, jeśli będę jeszcze raz wymieniał tuleję, to z pewnością skorzystam z tych cennych rad.

#15 Bezimienny Gość.alucard_*

Bezimienny Gość.alucard_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 maj 2010 - 20:36

szukam,szukam i znalazlem takie cos:
http://tedgum.pl/skl... ... _2913_5889
jest to sam wklad poduszki silnika.Strona pokazuje,ze nie ma jej na stanie,ale jutro do nich przedzwonie i wszystkiego dokladnie sie dowiem.

[ Dodano: 2010-05-18, 16:28 ]
Dzwoniłem,co prawda wkładu łapy nie ma na stanie,lecz na początku czerwca firma planuje wyprodukowanie kilkunastu sztuk.Zamówienie przyjęli bez problemu.Koszt jakieś +/- 85zł.
Zawsze to lepiej,niż 250 za zamiennik łapy:)
Intercars kiedyś sprzedawał ten towar.Powiedzieli mi,że z tego co pamiętają,reklamacji nie było.

#16 w_andy

w_andy

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 37
  • Dołączył:  22 lut 2010
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4
  • Imię:Kasia i Andrzej

Napisano 11 czerwiec 2010 - 11:29

alucard,
Super stronka ja będę zaglądał w miarę potrzeb. :brawo

#17 Bezimienny Gość.alucard_*

Bezimienny Gość.alucard_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 czerwiec 2010 - 15:11

Jeszcze jedno pytanko ,jesli pozwolicie.
Nie jestem pewien,czy poprzedni wlasciciel poprawnie zamontowal lacznik watta i byc moze stad moje problemy...?
Jak poprawnie powinna byc ta czesc zamontowana?
Patrzac na zamontowany lacznik z boku jego górna czesc wygieta jest w strone przodu auta ,natomiast dolna wygieta jest w strone tylu auta.
Tak ma być?
Z góry dziękuję.

#18 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 czerwiec 2010 - 17:34

alucard, jest opisane gdzie góra, (up) i przód (front) oblukaj dokładnie. Pozdrawiam

#19 Bezimienny Gość.alucard_*

Bezimienny Gość.alucard_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 czerwiec 2010 - 21:01

Dzieki Maxym.
Faktycznie wszystko opisane:)
Acha Tobie i pozostałum,którzy jakiś czas temu polecali mi kupić nowy łącznik Watta zwracam honor.
Regeneracja z tulejkami od A6 wytrzymała3tyg a ten z dorobionymi tulejkami teflonowymi 4tyg.
To chyba jednak musi byc zrobione fabrycznie.
Zamówiłem oryginał w serwisie.Oni zamontują.Potem cokolwiek się stanie - zawożę im autko i mówię z uśmiechem "urywajcie sobie j... panowie"
P.S. Zregenerowana łapa silnika trzyma świetnie - żadnych oznak zużycia

#20 Bezimienny Gość.fmx1_*

Bezimienny Gość.fmx1_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 26 wrzesień 2010 - 20:13

witam.co do poduszki tej z tedgumu to kupilem u nich i sprawuje sie lepiej niz oryginał





Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych