Wymiana uszczelki pod głowicą
#1
Napisano 23 czerwca 2010 - 12:48
#2
Napisano 23 czerwca 2010 - 14:57
Powiem Ci szczerze, jeśli tego nigdy nie robiłeś, to daj lepiej zarobić komuś , kto się na tym zna. Ewentualna pomyłka z ustawieniem rozrządu może być bardziej kosztowna , niż zapłata za prace mechanika.
Ponadto mechanik sprawdzi głowicę, sprawdzi szczelność zaworów i powinien splanować głowicę.
Skoro chcesz uszczelkę wymienić, to nie robisz tego dla kaprysu, tylko dlatego, że coś się dzieje. Jeśli tak , to sama wymiana uszczelki , bez sprawdzenia głowicy, jest złym pomysłem.
Chyba że się mylę
#3
Napisano 23 czerwca 2010 - 15:18
adames pisze dobrze i sie nie myli
#4
Napisano 23 czerwca 2010 - 16:02
[ Dodano: 2010-06-23, 17:06 ]
Hahahaha a o maluchach i dużych fiatach nie wspomne tam jednak to było wszystko mniej skomplikowane
#5
Napisano 23 czerwca 2010 - 16:08
sluchaj innych a i tak zrobisz po swojemu
#6
Napisano 23 czerwca 2010 - 16:18
#7
Napisano 23 czerwca 2010 - 16:23
#8
Napisano 23 czerwca 2010 - 16:32
#9
Napisano 23 czerwca 2010 - 16:51
#10
Napisano 23 czerwca 2010 - 17:02
#11
Napisano 23 czerwca 2010 - 18:13
Jeśli tak jak piszesz , już to robiłeś przy innych silnikach, to powinieneś znać zasady dokręcania głowicy, one nie zmieniają się. Zawsze chodzi o równomierne dokręcenie głowicy i odpowiednie "wyprasowanie" uszczelki, czyli dokręcamy głowicę zawsze od środka , na zewnątrz.
Napisz z jakiego powodu chcesz wymienić uszczelkę i czy masz dojście do kogoś, kto będzie mógł sprawdzić głowicę.
Ktoś niedawno zamieścił link , w którym były wszystkie techniczne sprawy, między innymi momenty dokręcenia wszystkich śrub, ale na razie nie udało mi się tego odszukać.
#12
Napisano 23 czerwca 2010 - 18:39
#13
Napisano 23 czerwca 2010 - 19:03
Nie mam dokładnych danych , ale w silniku benzynowym śruby głowicy dokręcamy z siłą od 8,5 do 10,0 kGm. Ważne, żeby wszystkie śruby były dokręcone z jednakową siłą.
Dokręcamy oczywiście kluczem dynamometrycznym i na dwa - trzy razy , stopniowo zwiększając siłę dokręcania.
Z tego co ja pamiętam to dokręcamy od śrub środkowych i albo na krzyż, albo na "ślimaka" ( po okręgu) zależy według jakiej szkoły się wcześniej tego uczyliśmy.
Ma to na celu odpowiednie dokręcenie uszczelki, dokręcając od środka, uszczelka jest ściskana i ma którędy " uciec" na zewnątrz, gdybyśmy ją dokręcali od zewnątrz do środka, , to uszczelka nie mogłaby się odpowiednio rozprężyć .
Jeśli będziesz miał głowicę na wierzchu, a podejrzewasz , że spaliny się przedostawały do układu chłodzenia, to koniecznie daj specjaliście ta głowicę do sprawdzenia.
Czyli tak jak wcześniej pisałem , sprawdzić szczelność zaworów, można przy okazji wymienić uszczelniacze zaworów.
Dokładnie posprawdzać komorę spalania, czy nie jest przypadkiem głowica pęknięta.
Oraz koniecznie ją splanować.
#14
Napisano 23 czerwca 2010 - 19:49
#15
Napisano 23 czerwca 2010 - 20:33
#16
Napisano 23 czerwca 2010 - 21:36
- głowica do planowania
- zawory i gniazda do czyszczenia i dotarcia
- uszczelniacze na zaworach do wymiany
- ew.uszczelniacze na wałkach rozrządu
i przy okazji zawsze wymieniam
- pasek rozrządu
- rolki napinające (zależnie od stanu technicznego lub przebiegu silnika )
http://img411.images...00623055.th.jpg
http://img714.images...00623056.th.jpg
http://img717.images...00623057.th.jpg
#17
Napisano 23 czerwca 2010 - 21:44
1. wszystkie śruby na 34 Nm
2. śruby 1-6 na 68Nm a śruby 7-10 na 49 Nm
3. powtarzamy krok nr 2
4. wszystkie śruby dokręcamy o 90 stopni
Śruby 1-6 to te w środku głowicy zaś 7-10 to te zewnętrzne
dokręcamy po ślimaku od środka
Wałki rozrządu dokęć M6 na 12 Nm a M8 na 28Nm i też od środka na zew.
a rozrząd to znak na kole wyd. na godz 3 zaś na ssącym na 9 muszą się zgrać do siebie a na kole wału korb. jest znak musi się pokryć ze znakiem na silniku delikatnie będzie po 12
najgorzej jest z rozrządem mało miejsca dalej to już idzie
sprawdź szczelność głowicy i zaworów splanuj i najlepiej wymienić uszczelniacze zaworów żeby na próżno nie robić powodzenia
#18
Napisano 23 czerwca 2010 - 21:58
#19
Napisano 23 czerwca 2010 - 22:03
- midelharnis lubi to
#20
Napisano 23 czerwca 2010 - 22:05
[ Dodano: 2010-06-23, 23:06 ]
andreeas7, o bardzo fajnie nie omieszkam skorzystać z pomocy a na pewno się przyda
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Kupię podciśnieniowy siłownik klap do 2.2 CRD |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | kozbi7 |
|
|
|
Poduszki silniki. |
Techniczny podstawowy | kade |
|
|
|
Podkładki pod tablice rejestracyjne z logo naszego klubu |
Moje auto | Piotr1969 |
|
|
|
wymiana płynu w chłodnicy krok po kroku pt 2.0 |
Techniczny podstawowy | _marcinw |
|
|
|
Wymiana drążka kierowniczego i końcówekdrążek, kierowniczy, końcówki d i 3 więcej |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.PtBlack_* |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych