Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Wymiana uszczelki pod głowicą


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#21 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 czerwca 2010 - 22:19

Powiem tak: wymieniałem sam cały silnik i jak sobie pomysle, ile tam jest odkrecania osprzętu i jakie jest wszedzie dojscie to nawet wymiany uszczelki pod głowica teraz by mi sie nie chciało robic. Trzeba odkrecic kolektory, wszystkie kable, czujniki, węże, chłodnice. Musisz byc bardzo zdesperowany bo ja takie rzeczy robie tylko dla przyjemności. A w PiTku to droga przez mękę.
A silnik to tzw World Engine:
http://www.allpar.co...rld-engine.html

#22 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3 021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 24 czerwca 2010 - 06:19

Tu masz manuala to ściągnięcia. Kiedyś MarioT wrzucił go na serwer w pracy.

http://www.kppsp-ndw... ... ruiser.pdf

#23 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 czerwca 2010 - 22:26

Wymiana uszczelki pod głowicą?
Może zaraz mnie zlinczujecie, ale to jest proste jak budowa cepa
Zrzucasz pokrywę zaworów luzujesz pasek rozrządu (ustaw najpierw na znacznikach) popuszczasz po kolei śruby lub szpilki zależy, co konstruktor sprężarki zastosował popuszczasz o 15 minut, aby odprężyć głowice potem wykręcasz jak ci pasuje
Zrzucasz głowice
Czyścisz powierzchnie skrobakiem
Wrzucasz nową uszczelkę
Zakładasz głowice
Skręcasz jak pisał kolega adames z momentem podanym w manuału
Rozrząd ustawiasz na znacznikach
Zakładasz pasek dociągasz napinacz
Zanim odpalisz pt podnieś jedna stronę z przodu i sprawdź na sucho czy nie dałeś tyłka z rozrządem
Wiem wiem teraz tego się nie stosuje, ale po przejechaniu około 500 - 1000km, ( gdy uszczelka się ułoży) zrzuć pokrywę zaworów
Popuść śruby lub szpilki głowicy o 15 minut poczym dokręć momentem podanym w manuału
Wiem wiem a gdzie planowanie głowicy otóż, jeśli silnik się nie przegrzał planowanie jest zbędne głowicy nie mogło powykrzywiać ani nie pękła z powodu temperatury
W warsztatach także tego nie robią, chociaż doliczają do rachunku
miłej zabawy :cwaniak :diabelek
Możesz wymienić wszystko ale jak nie robisz remontu to, po co?

#24 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 czerwca 2010 - 08:17

krzyś,
Nikt Ciebie nie będzie linczował, bo napisałeś dokładnie to, co trzeba zrobić. Jak pewnie wcześniej czytałeś , to olo1980 chce uszczelkę wymienić, bo spaliny przedostają się do płynu. Dlatego wspominałem o dokładnym sprawdzeniu głowicy i splanowaniu jej. :cwaniak
Zastanawiam się tylko, dlaczego ma podnieść jedną stronę, aby sprawdzić na sucho ?
Zanim silnik odpali, to i tak powinien przekręcić ręcznie , silnik najlepiej o dwa obroty i sprawdzić ustawienie na znakach. Następnie jak wszystko jest ok, to odpalamy silnik i nasłuchujemy na wolnych, czy nic nie stuka.
Ja również praktykuję , ponowne dokręcenie głowicy po tych 1000 km, no cóż ta sama stara szkoła. :cwaniak

#25 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 26 czerwca 2010 - 09:44

adames, Wszyscy piszą jak to zrobić za pomocą manuala
Ja napisałem jak to się robi w praktyce :diabelek
I dlatego spodziewałem się fali oburzenia
O wiele łatwiej jest podnieś jedno koło wrzucić na piątkę i kręcić kołem niż du…yć się z kluczem na wale :cwaniak
Ja głowicy w tym przypadku bym nie planował
Ale ogólnie, jak kto woli
A jescze jedno udaną naprawe trzeba :alko :piwo :alko :piwo
stara szkoła :cwaniak :lol

#26 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 czerwca 2010 - 09:49

Yeahhhh, ale power. Byle z głową, to wszystko da się zrobić. Jak na własnym sprzęcie to też dobrze - nikomu krzywdy nie wyrządzimy. Pozdrawiam i życzę powodzenia.

#27 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 czerwca 2010 - 10:12

O wiele łatwiej jest podnieś jedno koło wrzucić na piątkę i kręcić kołem niż du…yć się z kluczem na wale :cwaniak

No cóż , człowiek całe życie się uczy , dzięki :cwaniak

#28 olo1980

olo1980

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 222
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0
  • Imię:Daniel

Napisano 01 lipca 2010 - 19:32

Dziękuje wszystkim za taki odzew i tyle materiałów :fota po skończonej pracy pokaze wam jak mi poszło jeszcze raz dzięki :kciuki

#29 bm639

bm639

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 363
  • Dołączył:  21 lut 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 LPG
  • Imię:Maciek

Napisano 02 lipca 2010 - 10:58

A w PiTku to droga przez mękę.

Dlatego z robotą głowicy wypłaciłem 2,6 tys !!! Pewności nie mam, że planowali głowicę i docierali gniazda zaworów, ale sumienie mam spokojne :) :ziomal

#30 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 lipca 2010 - 12:53

A w PiTku to droga przez mękę.

Dlatego z robotą głowicy wypłaciłem 2,6 tys !!! Pewności nie mam, że planowali głowicę i docierali gniazda zaworów, ale sumienie mam spokojne :) :ziomal


Miałem wczoraj powtórke z rozrywki czyli zakładanie paska wspomagania i klimy. Ile jobów poleciało to tylko ja i PiTek wiemy. A przeciez to tylko kwestia zluzowania napinacza... PiTek to serwisowa porażka a jeszcze mnie czeka prawdopodobnie wmiana pompy wspomagania. I pewnie sie mechanikowi dostanie bo mi sie juz konczy zapał do tego wozu.

#31 Bezimienny Gość.adam48_*

Bezimienny Gość.adam48_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 19 lipca 2010 - 21:35

witam
własnie jestem w trakcie zdejmowania głowicy, w pitku jeszcze nigdy nic nie robiłem, myślałem na początku że bedzie wszystko git a tu ze zdemontowaniem rozrządu rypałem sie chyba z 5-6 godzin - jakas tragedia z dojsciem i wyciagnieciem tego wszystkiego. mam pytanie przy okazji - koło wieloklinowe na wale korbowym jest na klinie czy jak bo nie moge sciagnac???

#32 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 19 lipca 2010 - 21:55

witam
własnie jestem w trakcie zdejmowania głowicy, w pitku jeszcze nigdy nic nie robiłem, myślałem na początku że bedzie wszystko git a tu ze zdemontowaniem rozrządu rypałem sie chyba z 5-6 godzin - jakas tragedia z dojsciem i wyciagnieciem tego wszystkiego. mam pytanie przy okazji - koło wieloklinowe na wale korbowym jest na klinie czy jak bo nie moge sciagnac???


nieee, przeciez pisali tu ze to łatwe :) Jak wrzuciłem silnik i nie miałem od razu rozrzadu to potem niemal wyciągnąc jeszcze raz silnik musiałem zeby wymienic pasek. Przechlapane. Masz tu reportaż, moze Ci cos pomoże:
http://ptclub.pl/viewtopic.php?t=846

#33 Bezimienny Gość.adam48_*

Bezimienny Gość.adam48_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 lipca 2010 - 21:18

dzieki, pomogło nawet bardzo bo zastosowałem do tego koła ściągacz do łożysk ktory leżał u mnie kilka lat nieużywany. a tak nawiasem, miał ktoś problem ze spalaniem dużej ilości oleju w 2.0????

#34 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 lipca 2010 - 21:31

Spalanie większej ilości oleju, może być z powodu dwóch przyczyn.
Nieszczelność pierścieni tłokowych, lub uszczelniaczy zaworowych.
Szczelność pierścieni można sprawdzić dokonując pomiaru ciśnienia sprężania dwukrotnie. Pierwszy raz normalnie, a za drugim razem po wlaniu do cylindra kilku gram oleju. Jeśli po drugim pomiarze ciśnienie wzrosło, to znaczy, że pierścienie są zużyte.
Ty masz ściągniętą głowicę, więc takiego pomiaru nie zrobisz.
Możesz jedynie organoleptycznie (czyli w tym przypadku za pomocą palca) sprawdzić stan gładzi w cylindrze. Sprawdź, czy 5-10mm od górnej krawędzi cylindra nie wyczujesz na obwodzie delikatnego rowka, To GMP tłoka czyli miejsce, gdzie dochodzą pierścienie jak tłok jest w górze.
Jeśli masz ściągniętą głowicę, to proponuje oddać ja do fachowca aby wymienił uszczelniacze zaworów i splanował powierzchnie głowicy.

#35 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 851
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 lipca 2010 - 09:24

na wale korbowym nie ma wieloklinu
uwaga taka przy montazu bacznie zwroc uwage na znaki kontrtolne!!!!!!!!!!!wazne

#36 Bezimienny Gość.adam48_*

Bezimienny Gość.adam48_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 lipca 2010 - 20:46

Głowice sciągnąłem własnie z zamiarem wymiany uszczelniczy zaworowych poniewaz bylem a teraz jestem pewny że były to uszczelnicze zaworowe. Sprężanie sprawdzałem przed zdjęciem głowicy, takze pierścienie może nie sa rewelacyjne ale do wymieniac ich nie bede. Pitek kopcił straszliwie tylko po dobrym rozgrzaniu oleju i gdy odstał kilka godzin to chwile po rozruchu dawał na siwo. A w trakcie zwykłej pracy czy tez przy dużym obciążeniu i dużych obrotach szedł czysty dym. Silnik w sumie naprawy natychmiastowej nie potrzebował ale wolałem to zrobić żeby jednak troche pojezdzil tym bardziej ze ja nim jezdze sporadycznie. Dzieki za porady bo zawsze to ułatwia prace.

#37 olo1980

olo1980

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 222
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0
  • Imię:Daniel

Napisano 06 sierpnia 2010 - 13:06

Witam ponownie i oznajmiam sukces :piwo silniczek pracuje jak ta lala :dance wszelką dokumentacje :fota zamieszcze w niedługim czasie obrobienie tego trochę mi czasu zajmie ale nie było łatwo najgorszy jest brak miejca w przedziale silnikowym ale sie udało :brawo

#38 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3 021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 sierpnia 2010 - 18:27

Gratulacje:) Czekamy na relację:)

#39 Bezimienny Gość.Trykacz_*

Bezimienny Gość.Trykacz_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 listopada 2011 - 11:30

Zapytam z ciekawości bo nie uzyskałem odpowiedzi. Czy do wymiany uszczelki pod głowicą trzeba wyciągać silnik?

#40 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 listopada 2011 - 13:31

Trykacz,
Aby wymienić samą uszczelkę pod głowicą, to silnika nie trzeba by wyciągać.
Ponieważ jednak trzeba potem wszystko ustawić dokładnie względem siebie (wałek rozrządu, wał), to ze względu na kiepskie dojście lepiej wyciągnąć silnik.
Troszkę więcej pracy, ale będziesz miał pewność, że wszystko ustawisz tak jak trzeba.
Mam nadzieję, że przy okazji wymienisz pasek rozrządu na nowy :cwaniak





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych