Wymiana uszczelki pod głowicą
#21 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 23 czerwca 2010 - 22:19
A silnik to tzw World Engine:
http://www.allpar.co...rld-engine.html
#22
Napisano 24 czerwca 2010 - 06:19
http://www.kppsp-ndw... ... ruiser.pdf
#23 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 25 czerwca 2010 - 22:26
Może zaraz mnie zlinczujecie, ale to jest proste jak budowa cepa
Zrzucasz pokrywę zaworów luzujesz pasek rozrządu (ustaw najpierw na znacznikach) popuszczasz po kolei śruby lub szpilki zależy, co konstruktor sprężarki zastosował popuszczasz o 15 minut, aby odprężyć głowice potem wykręcasz jak ci pasuje
Zrzucasz głowice
Czyścisz powierzchnie skrobakiem
Wrzucasz nową uszczelkę
Zakładasz głowice
Skręcasz jak pisał kolega adames z momentem podanym w manuału
Rozrząd ustawiasz na znacznikach
Zakładasz pasek dociągasz napinacz
Zanim odpalisz pt podnieś jedna stronę z przodu i sprawdź na sucho czy nie dałeś tyłka z rozrządem
Wiem wiem teraz tego się nie stosuje, ale po przejechaniu około 500 - 1000km, ( gdy uszczelka się ułoży) zrzuć pokrywę zaworów
Popuść śruby lub szpilki głowicy o 15 minut poczym dokręć momentem podanym w manuału
Wiem wiem a gdzie planowanie głowicy otóż, jeśli silnik się nie przegrzał planowanie jest zbędne głowicy nie mogło powykrzywiać ani nie pękła z powodu temperatury
W warsztatach także tego nie robią, chociaż doliczają do rachunku
miłej zabawy
Możesz wymienić wszystko ale jak nie robisz remontu to, po co?
#24
Napisano 26 czerwca 2010 - 08:17
Nikt Ciebie nie będzie linczował, bo napisałeś dokładnie to, co trzeba zrobić. Jak pewnie wcześniej czytałeś , to olo1980 chce uszczelkę wymienić, bo spaliny przedostają się do płynu. Dlatego wspominałem o dokładnym sprawdzeniu głowicy i splanowaniu jej.
Zastanawiam się tylko, dlaczego ma podnieść jedną stronę, aby sprawdzić na sucho ?
Zanim silnik odpali, to i tak powinien przekręcić ręcznie , silnik najlepiej o dwa obroty i sprawdzić ustawienie na znakach. Następnie jak wszystko jest ok, to odpalamy silnik i nasłuchujemy na wolnych, czy nic nie stuka.
Ja również praktykuję , ponowne dokręcenie głowicy po tych 1000 km, no cóż ta sama stara szkoła.
#25 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 26 czerwca 2010 - 09:44
Ja napisałem jak to się robi w praktyce
I dlatego spodziewałem się fali oburzenia
O wiele łatwiej jest podnieś jedno koło wrzucić na piątkę i kręcić kołem niż du…yć się z kluczem na wale
Ja głowicy w tym przypadku bym nie planował
Ale ogólnie, jak kto woli
A jescze jedno udaną naprawe trzeba
stara szkoła
#26
Napisano 26 czerwca 2010 - 09:49
#27
Napisano 26 czerwca 2010 - 10:12
No cóż , człowiek całe życie się uczy , dziękiO wiele łatwiej jest podnieś jedno koło wrzucić na piątkę i kręcić kołem niż du…yć się z kluczem na wale
#28
Napisano 01 lipca 2010 - 19:32
#29
Napisano 02 lipca 2010 - 10:58
Dlatego z robotą głowicy wypłaciłem 2,6 tys !!! Pewności nie mam, że planowali głowicę i docierali gniazda zaworów, ale sumienie mam spokojneA w PiTku to droga przez mękę.
#30 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 06 lipca 2010 - 12:53
Dlatego z robotą głowicy wypłaciłem 2,6 tys !!! Pewności nie mam, że planowali głowicę i docierali gniazda zaworów, ale sumienie mam spokojne :) :ziomalA w PiTku to droga przez mękę.
Miałem wczoraj powtórke z rozrywki czyli zakładanie paska wspomagania i klimy. Ile jobów poleciało to tylko ja i PiTek wiemy. A przeciez to tylko kwestia zluzowania napinacza... PiTek to serwisowa porażka a jeszcze mnie czeka prawdopodobnie wmiana pompy wspomagania. I pewnie sie mechanikowi dostanie bo mi sie juz konczy zapał do tego wozu.
#31 Bezimienny Gość.adam48_*
Napisano 19 lipca 2010 - 21:35
własnie jestem w trakcie zdejmowania głowicy, w pitku jeszcze nigdy nic nie robiłem, myślałem na początku że bedzie wszystko git a tu ze zdemontowaniem rozrządu rypałem sie chyba z 5-6 godzin - jakas tragedia z dojsciem i wyciagnieciem tego wszystkiego. mam pytanie przy okazji - koło wieloklinowe na wale korbowym jest na klinie czy jak bo nie moge sciagnac???
#32 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 19 lipca 2010 - 21:55
witam
własnie jestem w trakcie zdejmowania głowicy, w pitku jeszcze nigdy nic nie robiłem, myślałem na początku że bedzie wszystko git a tu ze zdemontowaniem rozrządu rypałem sie chyba z 5-6 godzin - jakas tragedia z dojsciem i wyciagnieciem tego wszystkiego. mam pytanie przy okazji - koło wieloklinowe na wale korbowym jest na klinie czy jak bo nie moge sciagnac???
nieee, przeciez pisali tu ze to łatwe :) Jak wrzuciłem silnik i nie miałem od razu rozrzadu to potem niemal wyciągnąc jeszcze raz silnik musiałem zeby wymienic pasek. Przechlapane. Masz tu reportaż, moze Ci cos pomoże:
http://ptclub.pl/viewtopic.php?t=846
#33 Bezimienny Gość.adam48_*
Napisano 20 lipca 2010 - 21:18
#34
Napisano 20 lipca 2010 - 21:31
Nieszczelność pierścieni tłokowych, lub uszczelniaczy zaworowych.
Szczelność pierścieni można sprawdzić dokonując pomiaru ciśnienia sprężania dwukrotnie. Pierwszy raz normalnie, a za drugim razem po wlaniu do cylindra kilku gram oleju. Jeśli po drugim pomiarze ciśnienie wzrosło, to znaczy, że pierścienie są zużyte.
Ty masz ściągniętą głowicę, więc takiego pomiaru nie zrobisz.
Możesz jedynie organoleptycznie (czyli w tym przypadku za pomocą palca) sprawdzić stan gładzi w cylindrze. Sprawdź, czy 5-10mm od górnej krawędzi cylindra nie wyczujesz na obwodzie delikatnego rowka, To GMP tłoka czyli miejsce, gdzie dochodzą pierścienie jak tłok jest w górze.
Jeśli masz ściągniętą głowicę, to proponuje oddać ja do fachowca aby wymienił uszczelniacze zaworów i splanował powierzchnie głowicy.
#35
Napisano 21 lipca 2010 - 09:24
uwaga taka przy montazu bacznie zwroc uwage na znaki kontrtolne!!!!!!!!!!!wazne
#36 Bezimienny Gość.adam48_*
Napisano 21 lipca 2010 - 20:46
#37
Napisano 06 sierpnia 2010 - 13:06
#38
Napisano 06 sierpnia 2010 - 18:27
#39 Bezimienny Gość.Trykacz_*
Napisano 05 listopada 2011 - 11:30
#40
Napisano 05 listopada 2011 - 13:31
Aby wymienić samą uszczelkę pod głowicą, to silnika nie trzeba by wyciągać.
Ponieważ jednak trzeba potem wszystko ustawić dokładnie względem siebie (wałek rozrządu, wał), to ze względu na kiepskie dojście lepiej wyciągnąć silnik.
Troszkę więcej pracy, ale będziesz miał pewność, że wszystko ustawisz tak jak trzeba.
Mam nadzieję, że przy okazji wymienisz pasek rozrządu na nowy
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Kupię podciśnieniowy siłownik klap do 2.2 CRD |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | kozbi7 |
|
|
|
Poduszki silniki. |
Techniczny podstawowy | kade |
|
|
|
Podkładki pod tablice rejestracyjne z logo naszego klubu |
Moje auto | Piotr1969 |
|
|
|
wymiana płynu w chłodnicy krok po kroku pt 2.0 |
Techniczny podstawowy | _marcinw |
|
|
|
Wymiana drążka kierowniczego i końcówekdrążek, kierowniczy, końcówki d i 3 więcej |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.PtBlack_* |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych