Nowy diesel a ekologia
#1
Napisano 30 July 2010 - 09:04
http://www.auto-swia... ... 723,1.html
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tej materii (chodzi tu głównie o auta z rocznika 2010), czy może jest to mocno przesadzone (ku takiej wersji się skłaniam)....
#2
Napisano 30 July 2010 - 09:12
pozdr
#3
Napisano 30 July 2010 - 09:21
#4
Napisano 30 July 2010 - 09:29
Bardziej zastanawia mnie ta koniecznosc "dopalania" - pojawia sie komunikat "dopalamy" i co? Wiem,ze nie dotyczy to wszystkich aut, bo np. w Mercedesie nie ma takich komend, po prostu wymiana po 170 tys km.
#5
Napisano 30 July 2010 - 09:32
#6
Napisano 30 July 2010 - 10:18
#7
Napisano 30 July 2010 - 10:21
ale nie o to chyba tutaj chodzi....
#8
Napisano 30 July 2010 - 10:55
#9
Napisano 30 July 2010 - 10:57
a finalnie zaplaci konsument......
mnie interesuje tylko to czy to 100 - 120 tys km bede mogl pojezdzic bezstresowo....
#10
Napisano 30 July 2010 - 12:43
Pytasz czy pojeździsz te 100 - 120 tysięcy bezstresowo...
Mam wrażenie, że będzie tak jak we wszystkich samochodach - dużo zależy na jaki trafisz egzemplarz oraz jak go będziesz eksploatować (60 km/h na 4...) Oni Ci nie zagwarantują tych stu tysięcy, bo jak sam napisał autor - nie mówią o tym kupującym...
#11
Napisano 30 July 2010 - 12:52
Miał obiekcje właśnie do tego, że przy zakupie nikt go nie zapytał gdzie i jak ma zamiar użytkować auto i nie odradził Diesla.
#12
Napisano 30 July 2010 - 12:55
#13
Napisano 30 July 2010 - 14:45
Znajoma dostala sluzbowego Pasata 2.0 TDI.
Po 1,5 tygodnia i przejechaniu 1600km - pojawil jej sie problem z tym filtrem - auto trafilo do serwisu dzisiaj - nie wiem co dalej.
A o filtrach FAP slyszy sie juz od dosc dawna, od poczatku sa przyczyna problemow ludzi, a zysku koncernow. W TVN turbo rowniez o tym ostrzegaja.
Glownym czynnikiem decydujacym w moim przypadku o zakupie PT diesel byla informacja, czy ma ten filtr. Na szczescie nie ma i zadne pitki nie mialy.
Ogolnie cala ta EKObajka to jedno wielkie naciaganie ludzi na koszty, i to gigantyczne.
Dodatkowo dodam, ze korzystam z uslug kuriera UPS, jestem zadowolony z uslug, ale podczas wystawiania listu przewozowego doszla jedna opcja:
"Zneutralizuj wpływ tej przesyłki na środowisko (UPS carbon neutral)"
Oczywiscie opcja jesl platna chyba 1,50zl przy cenie paczki 13 zl lol
Ciekawi mnie, jak moje 1,50 zneutralizuje ten wplyw na srodowisko... Kurier i tak przyjezdza starym smierdzacym dieslem busem.
#14
Napisano 30 July 2010 - 15:08
Z tego co widze, to nie ma reguly.
Bardzo duzo aut flotowych zasilanych jest ON.
Filtry stosowane są od kilku lat i nie ma reguły dotyczące ich awaryjności - mówie to na podstawie eksploatacji VW passata i forda mondeo - po ponad 100 000 km nie bylo problemow z filtrami.
Nie wiem, czy zmianie (w rocznikach 2010) uległa sama konstrukcja, materiały, technologia, bo wcześniej o żadnym dopalaniu nie było mowy.
Dlatego też zastanawiam się czy nie jest to artykuł trochę na wyrost, a sama część nie psuje się tak często/rzadko jak każda inna.
#15
Napisano 30 July 2010 - 15:20
Podobno filtry po 120 000 km zaczynają się zapychać i trzeba je wymieniać. Słyszałem, że w zależności od modelu, cena wynosi od 2000-5000zł.po ponad 100 000 km nie bylo problemow z filtrami.
Jak zastanawiałem się w tamtym roku nad kupnem auta, to z tego powodu, skreśliłem między innymi wszystkie francuskie auta ( 6-7 latki miały przebieg od 100 -120 tyś km).
Na szczęście "w oko" wpadł mi pituś.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Filtr kabinowy |
Techniczny podstawowy | PT-roman |
|
|
|
Mój nowy nabytek |
Moje auto | grzes968 |
|
|
|
Sprzedam Pitka 2.2 diesel na szerokiej stali |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | Lidia |
|
|
|
Padły zegary w pt diesel |
Techniczny podstawowy | Piotr1969 |
|
|
|
Czarnul PT Misio Chrząszczyk- Diesel 2,2 CRD, Route 66 |
Moje auto | Dorotheah |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych