Naprawa przełącznika świateł-krok po kroku opis/zdjęcia
Started By
sluna
, 25 sie 2010 16:13
30 odpowiedzi w tym temacie
#21 Bezimienny Gość.Jurek_*
Napisano 07 wrzesień 2010 - 03:00
pala mi sie swiatla przeciw mgelne ,przelacznik jest popsuty tylko jak wylaczyc te lampy
bo mi akumulator wysiada
pomozcie
bo mi akumulator wysiada
pomozcie
#22
Napisano 07 wrzesień 2010 - 05:31
Wyciagnij bezpiecznik
#23
Napisano 07 wrzesień 2010 - 07:08
Bezpiecznik 20Amp nr. bodajże tez 20 zaraz przy przekażnikach w komorze silnika - rozłacza przednie i tylnie przeciwmgielne.Na osłonie bezpieczników bedziesz miał opis Fog Light
#24
Napisano 07 wrzesień 2010 - 10:09
...dokładnie jak napisał andreeas7
#25 Bezimienny Gość.Jurek_*
Napisano 07 wrzesień 2010 - 15:08
serdeczne dzienki , juz pedze do auta
#26 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 15 sierpień 2011 - 18:57
opanowałem i działa jest git;)
#27 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 15 sierpień 2011 - 19:28
kordyl, Skorzystaj z tego opisu i dla bezpieczeństwa załóż jeszcze przekaźnik.
http://ptcruiserclub...opic.php?t=2657
http://ptcruiserclub...opic.php?t=2657
#28 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 23 sierpień 2011 - 19:23
Witam wszystkich zainteresowanych.
No to lecimy i bawimy się w Adama Słodowego.
Nie będę się rozpisywał jak zdemontować zespół włączników z kiery, bo tego jest dużo tu na forum - polecę trochę na skróty, pokazując sedno działania i ideę naprawy.
Mój włącznik (popychacz blaszki łączącej styki do przeciwmgielnych) był przypalony tak jak widac na fotce (strzałaka wskazuje przygrzany popychacz).
Aby to naprawić zrobiłem cos takiego.
Nawierciłem dziurkę o średnicy 1mm wzdłuż osi trzepienia popychacza. Czerwona strzałka wskazuje miejsce wiercenia otworu.
i widok od strony przygrzanego trzpienia
Potem w ten otwór wkręcilem śrubę o średnicy 1,4mm i przyciąłem śrube na taka długość aby po zastosowaniu kapturka włącznik chował sie nieco pod linię styków świateł.
i z kapturkiem (ten wskazany strzałką) po zamontowaniu w układ
Zasadę działania popychacza styków pokazują fotki poniżej
swiatła włączone (styk oparty i opuszczony, trzpień popychacz schowany)
oraz
światła wyłączone (styk uniesiony, trzpień-popychacz opiera się o stycznik - brak fotki, nie da sie tego sfotografować, bo to sie dzieje po zmontowaniu)
Teraz wreszcie światła przeciwmgielne żyją - zobaczymy jak długo.
Pozdrawiam
Przepraszam wszystkich za brak fotek, ale stało się to bez mojego udziału. Serwera z tymi zdjęciami już nie ma.
Na marginesie dodam, że w miejsce przeciwmgielnych zamontowałem ostatecznie okrągłe (fi 70mm) światła do jazdy dziennej i przerobiłem przełącznik tak, aby działały dzienne jak należy. Pozdrawiam
No to lecimy i bawimy się w Adama Słodowego.
Nie będę się rozpisywał jak zdemontować zespół włączników z kiery, bo tego jest dużo tu na forum - polecę trochę na skróty, pokazując sedno działania i ideę naprawy.
Mój włącznik (popychacz blaszki łączącej styki do przeciwmgielnych) był przypalony tak jak widac na fotce (strzałaka wskazuje przygrzany popychacz).
Aby to naprawić zrobiłem cos takiego.
Nawierciłem dziurkę o średnicy 1mm wzdłuż osi trzepienia popychacza. Czerwona strzałka wskazuje miejsce wiercenia otworu.
i widok od strony przygrzanego trzpienia
Potem w ten otwór wkręcilem śrubę o średnicy 1,4mm i przyciąłem śrube na taka długość aby po zastosowaniu kapturka włącznik chował sie nieco pod linię styków świateł.
i z kapturkiem (ten wskazany strzałką) po zamontowaniu w układ
Zasadę działania popychacza styków pokazują fotki poniżej
swiatła włączone (styk oparty i opuszczony, trzpień popychacz schowany)
oraz
światła wyłączone (styk uniesiony, trzpień-popychacz opiera się o stycznik - brak fotki, nie da sie tego sfotografować, bo to sie dzieje po zmontowaniu)
Teraz wreszcie światła przeciwmgielne żyją - zobaczymy jak długo.
Pozdrawiam
Przepraszam wszystkich za brak fotek, ale stało się to bez mojego udziału. Serwera z tymi zdjęciami już nie ma.
Na marginesie dodam, że w miejsce przeciwmgielnych zamontowałem ostatecznie okrągłe (fi 70mm) światła do jazdy dziennej i przerobiłem przełącznik tak, aby działały dzienne jak należy. Pozdrawiam
#29 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 23 sierpień 2011 - 19:48
Stefan2011, Przełącznik profesjonalna robota Ja oprócz wymiany słupka podklejam jeszcze wytarte miejsce od spodu tej dźwigienki,zdarzyło mi się ,że wytarcie to pogłębiło się i po pewnym czasie awaria powtórzyła się.Dołóż jeszcze przekaźnik i będzie OK.
Podświetlenie ok tylko ten niebieski kolor ale jak kto lubi.Miałem zamontowane ledy i właśnie z powodu tego niebieskiego wróciłem do żarówek.
Wszystkie przełączniki i przerobiłeś na ledy?
Podświetlenie ok tylko ten niebieski kolor ale jak kto lubi.Miałem zamontowane ledy i właśnie z powodu tego niebieskiego wróciłem do żarówek.
Wszystkie przełączniki i przerobiłeś na ledy?
#30 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 24 sierpień 2011 - 11:05
Tak, wszystkie.
#31
Napisano 24 marzec 2012 - 20:42
Dzisiaj naprawiłem swoje halogeny - rzeczywiście nic strasznego
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Jednak po naprawach blacharska lakierniczych Sprzedam |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | leopaw |
|
|
|
Wymiana przełącznika zespolonego |
Techniczny podstawowy | Szymek_T |
|
|
|
[Opis] Naprawa/regeneracja przełącznika |
Techniczny podstawowy | resiurc |
|
|
|
Kostka przełącznika świateł przedlift |
Części do PT Cruisera | andreeas7 |
|
|
|
Kostka przełącznika 20 pinówkostka |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | witalis31 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych