Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Przekładnia kierownicza


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.alucard_*

Bezimienny Gość.alucard_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 wrzesień 2010 - 10:32

Witam,
Padła mi przekładnia kierownicza - strasznie stuka na nierównościach.
Oddałem do regeneracji,zapłaciłem 800zł - po tygodniu stuka dalej.
Mechanik oddał pieniądze.
W ASO nowa przekładnia z wymianą 3880zł :lol - jeszcze się zastanowię... :lol
Chyba kupię używkę.
Moje pytanie jest takie:
wiecie może jak sprawdzić przekładnię "na stole"?
Chodzi mi tylko o luzy,gdyż szczelności nie ma jak sprawdzić,gdy jest wykręcona..
pzdr

#2 krisko

krisko

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 95
  • Dołączył:  13 paź 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LIMITED

Napisano 22 wrzesień 2010 - 10:11

Witam ja kupiłem uzywke z autka po wypadku sprzedajacy dał gwarancjie na miesiac jak by cos sie działo ale zapewniał ze ok ,jak sprawdzic zapiołem ja do imadła za drazek i ruszac czy ma luzy i tyle , sam wymienałem trzeba opuscic cała belke wtedy duzo miejsca ,wczessniej podniesc podbudowac zdjac koła ,wybic gałki. odkrecic belke najlepiej cała duzo miejca wybic zabezpieczenie łaczace z kalumna potrzebny pret 6mm długi jakies poł metra najlepiej bo mozna go odpowiednio powyginac , odkrecic przekładnie odkrecic z przekałdni przewod metaloowy i gumowy zdjac ze spinki przwod ,wyjac z wtyczki czujnik a inawazniejsze przywiazac kirownice by nie zerwała tasmy i wyjac, dwa dni roboty po 5 godzin

#3 Bezimienny Gość.alucard_*

Bezimienny Gość.alucard_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 wrzesień 2010 - 13:27

Zrobię,jak mówisz.Dziękuję bardzo:)

#4 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 wrzesień 2010 - 14:22

A wymiana drążków kierowniczych i końcówek nie pomoże? U mnie też mam stuki na nierównościach. Na początek zabieram sie za lewy sworzeń, bo ma luzy...a potem zobacze
>

#5 krisko

krisko

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 95
  • Dołączył:  13 paź 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LIMITED

Napisano 23 wrzesień 2010 - 12:28

Trzeba by sprawdzic czy przekładnia czy drazki czy koncowki drazkow co jest wybite

#6 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 wrzesień 2010 - 17:48

Trzeba by sprawdzic czy przekładnia czy drazki czy koncowki drazkow co jest wybite


w przypadku przekładni kierowniczej dobra diagnostyka to podstawa. Jest wiele elementów z nią zwiazanych ktore bardzo często ulegają uszkodzeniu a objawy dają takie jak przekładnia. nalezy sprawdzic po kolei drązki kierownicze z koncówkami, potem elementy ruchome wahacza czyli sworznie, tulejki gumowo stalowe. Nastepnie nalezy sie upewnic ze nie mamy luzów na krzyzakach wałka kierownicy oraz na połaczeniu krzyzaka z krótkim wałkiem wychodzącym z magla.
wbrew powszechnemu mniemaniu listwa maglownicy nie ma podparcia na koncach obudowy. Z jednej strony listwa zębata jest prowadzona w uszczelnieniu ktore jest prawie na srodku długosci obudowy, z drugiej strony uszczelniacz jest na koncu tej rury i tam jest tuleja ale pasowana dosc luźno.
Jesli rzeczywiscie bedzie uszkodzona przekladnia to luz moze byc na styku listwy zębatej i wałka kierownicy. Wtedy sprawdzamy, czy stukanie powstaje przy krotkich energicznych ruchach kierownicą w jednym konkretnym miejscu (najczesciej jazda na wprost) czy w dowolnym połozeniu kierownicy. Jesli w jednym to jest wyrobiona częsc zębów listwy lub wałka i niewiele da sie zrobic. Przy stukaniu w dowolnym połozeniu kierownicy moze byc to kwestia mocniejszego docisniecia slizgaczem listwy do wałka lub tez wymiany łozyska samego wałka z powodu nadmiernego luzu promieniowego. Osobnym tematem zuzycia magla sa wycieki i te sie naprawia przy pomocy zestawów naprawczych (nie da sie dobrac uszczelniaczy z typowych hurtowni) ale wymiana wymaga demontażu magla i co wazniejsze troche smykałki bo bez specjalnych narzędzi jest troche zabawy z wymianą szczegolnie specjalnych twardych oringów o przekroju kwadratowym.

#7 polaak

polaak

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 78
  • Dołączył:  20 sie 2009
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Mariusz
  • Skąd::Kętrzyn
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 23 wrzesień 2010 - 20:57

ARNI

U mnie akurat stuki słychać na nierównościach bez wzgledu na kierunek ustawienia kół. Wdaje mi się, że luz jest na połączeniu kolumny kierowniczy z przekładnią

a może się mylę ?

#8 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 wrzesień 2010 - 21:04

ARNI

U mnie akurat stuki słychać na nierównościach bez wzgledu na kierunek ustawienia kół. Wdaje mi się, że luz jest na połączeniu kolumny kierowniczy z przekładnią


sprawdz.
trzeba wejsc pod woz, złapac za wał kolumny kierowniczej i kręcic nim krotkimi ruchami. a drugą reką dotykac coraz nizej, na krzyzaku i pod nim. Generalnie tego typu luzy sie znajduje na postoju bo wtedy zawieszenie nie pracuje. Tak samo szuka sie luzów na drążkach tylko ktos musi kierownicą szarpac a drugi dotyka drazków.

#9 krisko

krisko

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 95
  • Dołączył:  13 paź 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LIMITED

Napisano 24 wrzesień 2010 - 21:16

Wrazie watpliwosci nie niedowierzanu sobie najlepiej podjechac na stacjie diagnostyczą by rozwiac watpliwosci za niewielką opłatą mechanicy przegladną doradzą

#10 Bezimienny Gość.alucard_*

Bezimienny Gość.alucard_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 październik 2010 - 18:18

wie ktoś może,czy w Pitkach wystepuja różne rodzaje przekładni kierowniczych?
Moje autko to 2.0 benzyna 2000.Mam możliwość kupić na allegro przekładnię w świetnym stanie ,ale z autka 2,4L 2004r.Sprzedawca nie wie ,czy będzie ona pasować do mojego autka.Pzdr

#11 tomasz100

tomasz100

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 182
  • Dołączył:  28 mar 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,4 i 2,2
  • Imię:tomasz

Napisano 01 październik 2010 - 18:41

a może to będzie lepsze wyjście i chyba za dobre pieniądze i z gwarancja
http://aukcjewp.wp.p... ... 48126.html

#12 Bezimienny Gość.alucard_*

Bezimienny Gość.alucard_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 październik 2010 - 20:47

Nie bardzo mam ochote regenerowac.Przestalem ufac mechanikom w tym kraju.

[ Dodano: 2010-10-10, 11:23 ]
Nikt sie nie orientuje,czy przekladnia od 2,2crd 2006 bedzie pasowac?





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych