Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Opony


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.szary55_*

Bezimienny Gość.szary55_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 13 października 2010 - 12:57

Witam,
Czy ktoś może robił coś takiego z powodzeniem? Jeżdżę na oponach w rozmiarze 205/55/R16 i chciałbym zmienić na wyższe w rozmiarze 205/60/R16. Czy opony w takicm rozmiarze się zmieszczą w nadkolach zwłaszcza z przodu i nie będą zahaczać przy skręcie?
Pozdrawiam
szary55

#2 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 13 października 2010 - 13:07

Użyj np.tego kalkulatora

http://www.oponeo.pl...zamienniki-opon

różnica w średnicy i przekłamania licznika jest dość duża

#3 Bunsen

Bunsen

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 126
  • Dołączył:  08 cze 2010
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:1,6ti
  • Imię:Robert

Napisano 16 października 2010 - 18:01

Ja miałem przez niewielki dystans (ok. 700 km) założone opony 225/55/16.
Jeździło się dość sztywno, ale nie to jest najistotniejsze - takie koło z przodu jest na granicy ocierania o dolny element prowadzący kolumny McPhersona.
Z tyłu natomiast masz pełne pole do popisu :cwaniak widziałem już customy na 20" felgach z tyłu i bynajmniej nie było im ciasno :cwaniak

#4 Bezimienny Gość.szary55_*

Bezimienny Gość.szary55_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 października 2010 - 09:54

Moje 205/55/16 też ocierały o wewnętrzną część nadkola przy maksymalnym skręcie ale założyłem dystanse na piastę i jest ok. Chciałem tylko podnieść nieco przód autka przez załóżenie wyższej opony i stąd mój dylemat. Ale dzięki za informacje.

#5 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 października 2010 - 10:13

Zakładając inne opony warto zastanowić się nad rozmiarem ET felg. Jeśli obciera opona o wewnętrzną stronę nadkola, to powinniśmy mieć felgi z mniejszym ET np 35. lub jeszcze mniejszym.
Chociaż warto sprawdzić jakie macie ET obecnie, bo jeśli ktoś założył felgi z popularnym ET-42, to mogą być właśnie takie problemy.
Dla tych którzy nie wiedza jak wpływa wielkość ET na położenie koła w nadkolu wklejam ten link, tam obrazowo jest to pokazane.
http://www.forumsamo... ... 34&start=0

#6 Bunsen

Bunsen

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 126
  • Dołączył:  08 cze 2010
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:1,6ti
  • Imię:Robert

Napisano 18 października 2010 - 11:19

Moje 205/55/16 też ocierały o wewnętrznš częœć nadkola

Sęk w tym, że 225/55/16 założone na oryginalnych chromowych felgach od wersji bodajże Limited nie ocierały nigdzie, nawet przy maksymalnym skręcie hmm
Ale na 6" szerokosci felgi IMHO była to za szeroka opona -" po pierwsze primo", a "po drugie primo" jednak była wpasowana ciut za bardzo "na styk" :chory
Ale jezdzić szło - i to jak!





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych