Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

spaliny w kabinie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudzień 2010 - 16:48

Witam i prosze o pomoc fachowców!
od wczoraj czuje smród spalin w kabinie/dmuchawa włączona/na poczatku myslalem ze stoje za jakims gratem pod światłami.Potem jednak zorientowałem sie że to z mojego samochodu.Po podniesieniu maski czuć na środku między osłona silnika a podszybiem zapach spalin ale nie takich jak z rury/tamten raczej kojarzy mi sie z gazem/ ale taki jak z samochodu o dość duzym przebiegu.nie mam żadnej koncepcji poza jedną:gdzieś rozszczelnił sie układ wydechowy np.kolektor /gdzies z przodu i spaliny /przed katalizatorem wpływaja do komory silnika no a dmuchawa zasysa.Co Wy na to? nie chcę od razu iśc do ASO bo znów zapłacę jak za zborze.Czekam na wszelkie konkretne wskazówki :chory ;( ;( ;(

#2 leopaw

leopaw

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2956
  • Dołączył:  02 lis 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2
  • Imię:Lech
  • Skąd::Lipno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudzień 2010 - 17:36

Tylko rozszczelnienie układu wydechowego może powodować taki efekt innej opcji nie ma z nieba spaliny nie lecą :kawka

#3 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudzień 2010 - 18:43

Marek! hm zapach spalin jest faktycznie inny! mysle, że wynika to z temperatury!?
ale w kabinie? to karamba, i tu Leszek ma racje-jakieś rozszczelnienie masz-omijaj ,,servis'' bo Cię zjedzą-znasz to!!!

#4 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudzień 2010 - 18:44

dzieki koledzy to znaczy czeka mnie spawanko :pociesza

#5 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudzień 2010 - 18:47

hm..moze? ale w crd? qrcze zastanawiające hmm

#6 janusz

janusz

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 1154
  • Dołączył:  11 lis 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:janusz
  • Skąd::miasteczko śl
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudzień 2010 - 19:05

A może ten słynny wąż pękł jest za chłodnicą koło alternatora i jak kropelki oleju tryskają na gorący silnik to może ten dziwny zapach spalin.

#7 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudzień 2010 - 19:21

janusz, może masz racje bo jak rano uruchamiam i rozgrzewam silnik to tego"zapachu" nie ma dopiero jak zlapie 2 kreski od dołu/nagrzeje się/ to wtedy czuć

[ Dodano: 2010-12-19, 19:21 ]
a co to jest ten "słynny wąż"?

[ Dodano: 2010-12-19, 19:23 ]
kiedys jak miałem malucha i rozszczelniła sie odma tzn takie zgrubienie na rurze to był identyczny smród hmm

#8 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudzień 2010 - 19:26

janusz ! :piwo zapodaj foty

[ Dodano: 2010-12-19, 19:28 ]
Marek! maluch this my...na tym wychowałem... :alko

[ Dodano: 2010-12-19, 19:29 ]
...a to nie ten w kieszeni hmm

#9 janusz

janusz

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 1154
  • Dołączył:  11 lis 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:janusz
  • Skąd::miasteczko śl
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudzień 2010 - 19:40

Słynny wąż to ten z interkolera do kolektora ssącego lubi pękać temat był omawiany jest gdzieś foto.Następnym skojażeniem może to uszczelka pod wtryskiwaczem musisz szukaćna zapalonym ciepłym silniku.

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudzień 2010 - 19:55

maro20,
pęknięty wąż interkulera nie daje zapachu spalin , raczej problem z kolektorem wydechowym (rozszczelniony) ew. turbo - jest najblizej podszybia , choc na bank byś słyszał że cos parkocze na rozszczelnieniu.Jest jeszcze jedna możliwośc najmniej przyjemna - wydmuchało ci uszczelnienie pod wtryskiem i raczej tu bym zaczała sprawdzanie - jest to czesta usterka sławnego 2,2 crd zarówno w Vito jak i PT

#11 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudzień 2010 - 20:08

andreeas7, jakoś niedawno robiłem wymianę wtrysku w ASO zap-łaciłem sporą sumke może w ramach gwarancji poprawić uszczelnienie wtrysku?chociaz jak znam życie będą twierdzic ze usterka ma miejsce pod inneym wtryskiem?

[ Dodano: 2010-12-19, 20:10 ]
nie mam dodatkowych hałasów od silnika/pracuje cicho i jest wszystko ok/

#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudzień 2010 - 20:14

Dla swojego spokoju zdejmij jutro osłone silnika to tylko dwie sruby i wszystko bedziesz wiedział - spaliny wyczujesz od razu jak jest przedmuch i fizycznie tez powinny byc widoczne.
Kazdy serwis robi adnotacje w swojej dokumentacji co naprawiał w razie reklamacji klienta - warto spróbowac jesli awaria jest spod wtrysku.
Ja u siebie w firmie zawsze daje klientowi kartke z wyszczególnieniem : co było robione i jakie wymieniane czesci.

#13 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudzień 2010 - 20:20

oslona jest z plastiku - gdzie jeszcze trzeba odkrecić?

#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudzień 2010 - 20:25

maro20,
dwie sruby 6 - klucz 10 nasadowy około filtra paliwa i reszta mocowania zatrzaski gumowe na wcisk , 2 minuty roboty i masz wszystko na wierzchu.

#15 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13780
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudzień 2010 - 20:42

marek faktycznie zdejmij obudowe i bedziesz prawie wszystko widziec , twierdzisz ze jak sie rozghrzeje to dopiero czuc, wiec jesli dopiero sie rozgrzejje to ropa z wtryskiwacza na glowicy sie objawia to masz wyjasnienie, ja mysle ze to ten zapach z goru silnika sie wydobywa skoro go czujesz w kabinie, nie pomoze wegiel w filtrze, zapach jest intensywny wiec musi to byc frakcja z ropy... tak mysle no ....

#16 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudzień 2010 - 20:43

maro20, Jestem w tematyce wtrysków -laikem który musiał płacić .Miałem przygodę z ,,uszlachetniaczem paliwa'' oraz paliwem ze Statoil - wynik wypalone końcówki wtrysków.Ale nie tego temat dotyczy.
Otóż kiedy odbierałem Pitka -nierówno chodził / jakoś dziwnie/ i coś ,,pukało'' / słyszalny dźwięk z komory silnika / .
Po reklamacji okazało się winą regeneracji jednego z wtrysków.
Z tego co pamiętam to właśnie kiedy mechanik pierw próbował kombinację z dokręceniem wtrysków -maiłem właśnie smród spalin w kabinie.
Może mało przydatne ale zdecydowanie potwierdza to co napisał andreeas7,

#17 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudzień 2010 - 22:06

resiurc, to jeżeli ty masz racje wchodzi w gre jeszcze opcja: w ASO nie wymienili mi wtrysku lecz cieknący dokrecili!!Jeżeli dojde do tego to pióra polecą.tym bardziej że jest to ASO w którym mówili mi że należy wymienic cała obudowe filtra paliwa i nie ma mozliwości wymiany wkładu!!!!!!!!!

[ Dodano: 2010-12-19, 22:08 ]
jutro podjade do znajomego mechanika i za gratis zrobi mi wstepna ocene sytuacji.naprowadze go Waszymi uwagami :glupek

#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudzień 2010 - 22:18

maro20,
Pamietaj tylko o tym "uszczelnienia pod wtryskami są jednorazowego montażu !!!" - przy każdym odkręceniu wtrysków i sprawdzaniu nalezy je wymienic na nowe .Koszt oryginałow ok 130-180zł.(komplet na wszystkie wtryski serwisowy)

#19 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 grudzień 2010 - 18:53

andreeas7, dzięki za wstępna diagnozę/bardzo celna/po zdjęciu osłony mechanik zaraz zauważył walnięta uszczelke pod jednym wtryskiem.pozostałe trzy czysciutkie i wyglądaja jak ze sklepu. jutro zakupie uszczelki a wymiana w środę,czwartek.Na koniec jedno pytanie:czy wymieniac wszystkie/jedna nowa pod nowym wtryskiem/ czy tylko te jedną? hmm

#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 grudzień 2010 - 19:08

Wymien tylko jedną uszczelkę , pojęzdzij i po dwóch tygodniach obejrzy jeszcze raz profilaktycznie wszystkie wtryski jak będzie sucho to sprawa zamknięta.Cieszy mnie że tylko tak sie skończyło gniazda pod wtryskami są problematyczne i nieraz jest problem z uszczelnieniem bo gniazdo jest czesciowo wypalone po rozszczelnieniu.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych