Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Wtryski a paliwo


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 910
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 grudnia 2010 - 15:48

Witam,

dzis wstawilem Pitka do bosha na diagnoze wtryskow. Okazalo sie, ze 3 sa w kiepskim stanie, jutro maja przyjsc czesci i beda je robic. Porazka :chory

Facet z serwisu bosha powiedzial, ze paliwo PREMIUM (typu verva, ultimate) NISZCZY wtryski, bo jest za suche, i zeby lac zwykly ON. A ja lalem zawsze tylko premium k...wa jego mac.

Czy ktos moze to potwierdzic?

;(

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 113
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 grudnia 2010 - 15:55

MayheM,
Nie strasz ja tez jeżdzę tylko na Gold ze Statoil hmm

#3 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 20 grudnia 2010 - 17:02

hehe a ja dzisiaj przy sniadaniu ogladalem powtorke kamery tvn turbo gdzie gosciowi w nissanie x-trail podnosil sie w miare jezdzenia poziom oleju w magiczny sposob, a mianowicie taki, ze jakims cudem mieszalo mu sie paliwo z olejem w silniku... i to niby dlatego ze tankowal na auchanie (tak twierdzil serwis) bo slabe paliwo... wnosek z tego ze ani premium ani tanie paliwo nie bedzie dobre:P

#4 Marcel

Marcel

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 450
  • Dołączył:  28 paź 2010
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:TSI DSG
  • Imię:Wodnik Szuwarek

Napisano 23 grudnia 2010 - 23:34

Mayhem, bedzie ripley naszej pogaduchy z priva.

Moj przyjaciel serdeczny robi w paliwach, znaczy sprzedaje. Posiada nowa salonowa Navare (ON) oraz uzywanego SAABa 95 (ON).

Kolega tankuje w trasie te samochody na Lukoilu, a jak jest w Wawie to jedzie na stacje do Auchan.

Oddajemy koledze przyjacielowi serdecznemu glos:
- W kazdym rzeczonym przypadku paliwo pochodzi z tego samego zrodla - dajmy na to z Orlenu.
- Nie ma czegos takiego z ON jak z benzyna, ze sa 95 lub 98 oktanow (i 99 sportowa niby)
- jest zwykly ON oraz zwykly ON, do ktorego dana stacja dolala ulepszacza lub NIE, tylko sprzedaje zwykle ON za wiekszy piniondz.

Ja z tym nie chce polemizowac, on z tego zyje, ja go tylko nieswiadomie dorabiam lejac Ultimate.

Faktem jest, ze jak raz po rozmowie z nim zalalem zwyklego ON na BP ( na szczescie 5 litrow, bo sie pistolet zepsol) to samochod nie chcial na tym jechac. I nie byla to zwykla sugestia.

W zwiazku z tym, ze nadal nalanie pelnego baku BP Ultimate do PT jest tansze niz nalanie pelnego baku Skody BP 95 benzyny oraz ze roznica pomiedzy zwyklym ON a Ultimate jest raptem 1 litr mniej, to leje "drozej" bo mi lepiej ewidentnie jezdzi.

A panowie ze stacji moga miec racje i moga jej nie miec. Nalezy pamietac, ze czesc spoleczenstwa leje do dizli olej rzepakowy bo przeciez tez mozna.

Fakt jest faktem, ze kiedys byl tylko ON. Pytanie czy czasem Ultimate nie jest po to, zeby klientowi stawalo przy dystrybutorze, ze se moze wlac do sztrucla drozsze ;-)


ps.: a sa przypadki Porsche Cayenne na gaz..., niezbadane sa wiec wyroki Boskie :cwaniak


----------------------

A co do wysuszania - pytanie co to sa za wzbogacacze dolewane do tego paliwa (vide ZIMOWA VERVA), wiec moze to one cos wysuszaja we wtryskach.

Mozna samemu nalac ulepszacz dostepny na stacjach albo w sklepach i se wysuszyc.

Mozna dolac sobie denaturatu do paliwa - co mnie np. zalezocono kiedys w ASO w okresie zimowym i panowie NIE ZARTOWALI ;-)

#5 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 grudnia 2010 - 00:02

MayheM, Co kraina to opinia!
Kiedyś opisywałem swój przypadek ,,wypalonych wtrysków''.Najprawdopodobniej zaczęło się od ,,pana Wacka'' który stwierdził
-masz tu ulepszacz-on wyczyści i sprawi że silnik będzie sprawniejszy
Po dolaniu do około 25 litrów / proporcje zgodnie z zaleceniem/ -jeździłem bez zarzutu.
Lecz zawsze i tylko tankowałem na Bp-właśnie Ultimate a paliwko się kończyło.
W Zduńskiej nie ,,budzjet Bipi'' więc zatankowałem standardowy ON na Statoil /około 5 litrów aby starczyło do Łasku-najbliższy BP/.
Rano miałem tak zwanie ,,po trasie zatankować,ale mój Pitek odpalił dopiero po użyciu ,,samostartu''.
Efekt-wypalone 3 wtryski-koszt / dokładnie nie pamiętam ale/ około 1600 zł.
Diagnoza!
Ulepszacz zawierający rozpuszczalniki spowodował wyczyszczenie przewodów,kanałów ze śmieci które spaliły się na końcówkach wtrysków.
Dodatkowo /podobno u nas/ paliwo z Statoil nie cieszy się -pochlebstwami .

Na całe szczęście otworzyli Orlen gdzie jest Verva.
Być może i Marcelos ma rację

Fakt jest faktem, ze kiedys byl tylko ON. Pytanie czy czasem Ultimate nie jest po to, zeby klientowi stawalo przy dystrybutorze, ze se moze wlac do sztrucla drozsze ;-)

Jednakże lejąc ORLEN Verva lub Bp Ultimate /tylko być może ;P /mam wrażenie że Pit jest żywszy no a mój spokój ducha-nieoceniony :jupi

#6 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 910
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 grudnia 2010 - 20:05

wracajac do tematu, po regeneracji 3 koncowek wtryskow i uszczelnienia wszystkich 4, z odpalaniem NIC sie nie zmienilo, dalej kreci i kreci. Jedyne co zauwazylem, to ze w ogole nie kopci.
Wiec moj problem po wydaniu 1800zl pozostal.
Jakies sugestie, gdzie dalej szukac?
Swiece nowe, filtr paliwa nowy. Aku kreci dosc zwawo.

#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 113
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 grudnia 2010 - 20:29

MayheM,
Czy w serwisie boscha sprawdzili ci cisnienie na szynie wtryskowej ?.diesel to prosta maszyna jak jest kompresja , sprawne wtryski i własciwe cisnienie na szynie to musi palic.Sugestie nie pomogą wymagane podłączenie dobrego sprzetu diagnostycznego i testów w różnych warunkach pracy i wszystko wyjdzie.

#8 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 910
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 grudnia 2010 - 21:38

andreeas7, jutro dzwonie z pretensjami, wiec spytam czy mierzyli cisnienie na szynie. Jesli nie mierzyli, to dodam ich do niepolecanych warsztatow, bo chyba jesli sa fachowcami to od tego powinni zaczac. Mieli go u siebie 2 cale dni, mieli czas na pomiary, zreszta podlaczali go do urzadzen i komputera. No ale jutro dopytam.

Dzieki za wskazowke.

#9 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4 321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 grudnia 2010 - 21:40

kilka lat temu w fordach mondeo psioczyły sie wtryski a w serwisach wszystko zwalano na złe paliwo.afere zrobił tylko jakis facio z schella który jeżdził na karcie flotowej i tankował tylko na swoich stacjach.Moze to kwestia jakosci wtrysków?andreeas7, Ty chyba Nobla powinienes dostac. Dzieki Twoim i Marcela radom udało mi się dwukrotnie opanować "sprzet" i jestem zadowolonyMayheM, sprawdz cisnienie na szynie jak sugeruje "doktor"- a kiedy wymieniałes filtr paliwa? :alko

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 113
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 grudnia 2010 - 22:04

Do tematu trzeba podejść spokojnie - nie kiedy usterki sa proste ale ciezkie do zlokalizowania nawet z dobrym oprzyrządowaniem .Jeśli to dobry serwis to dostaniesz wydruki z pomiaru parametrów i to co ustalili.Jeszcze w takiej sytuacji przydało by sie podejrzec kąt poczatkowy wtrysku - może masz duzy luz łancuszka rozrządu(zuzyty napinacz) i jest znacznie przesuniety kat (i wtedy może byc problem z utrudnionym rozruchem)- ale o ile pamietam Ty masz coś koło 250tys zrobione , a na PT to jest mało przy tym silniku.

#11 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 910
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 grudnia 2010 - 23:50

maro20, filtr paliwa wymienialem tego samego dnia co mi robili wtryski, w boshu mi tez wymienili.

andreeas7, tak mam 250tys. Mam tylko i wylacznie problem z rozruchem, tj. dlugo kreci (tylko ponizej 0 rano, tj. jak postoi z 12h, po np. 8h w pracy kreci normalnie, czyli za piątym "ły" odpala). Zadnych innych niepokojacych akcji nie mam.
A czyms jeszcze moglby sie luz lancucha rozrzadu objawiac?

Wydruki mam, z przed i z po badania. Przed bylo zle, po jest dobrze. Jutro dowiem sie o to cisnienie na listwie.

#12 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 255
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 stycznia 2011 - 23:30

hm...mój pitol łyka wszystko zwykły ON niezwykły ON i nie czuje żadnej różnicy w pracy silnika, czy osiągów hmm





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych