Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Uszczelka pokrywy zaworów a kontrolka oleju.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 the.matr

the.matr

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 2
  • Dołączył:  24 Jan 2011
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:1.6

Napisano 12 February 2011 - 01:15

Witam,
jakiś czas temu nabyłem ładnego, srebrnego PT i czas na pierwsze pytanie techniczne :).

Kupiłem PT z wyciekiem przy pokrywie zaworów - stwierdziłem, że drobnostka - się z jakiś czas wymieni teraz jeszcze to tak pilne nie jest. Jeździłem tak jakiś czas aż tu niedawno zobaczyłem, że kontrolka oleju przy starcie zaczęła gasnąć po jakiejś sekundzie max 2 po odpaleniu (wcześniej gasła od razu). Zajrzałem pod maskę i okazało się, że uszczelkę pod pokrywą chyba całkiem wydmuchało. Musiałem uzupełnić oleju bo troszkę ubyło. Tempo gaśnięcia kontrolki rośnie wprost proporcjonalnie do temperatury silnika.

1. Czy te 2 rzeczy mogą mieć ze sobą związek? (później gasnąca kontrolka i "zepsuta" uszczelka)
2. Ile kosztuje taka przyjemność? (t.j. wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów)
3. ... jakieś dodatkowe porady? hmm



Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Mat

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16941
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 February 2011 - 08:58

the.matr,
na gasniecie kontrolki ma znaczenie wydajność pompy oleju , jakośc samego oleju i sprawnośc silnika (panewki)- nijak do tego usczelka pokrywy zawórów (jedynie jesli chodzi o wyciek i ubytek oleju).Co do szybszego gasniecia kontrolki na ciepłym silniku moze byc zabity filtr oleju i po rozgrzaniu szybciej uzyskuje cisnienie w układzie smarowania , na poczatek :wymien olej,filtr i czujnik cisnienia oleju i sprawdz co się bedzie działo.
Jesli miałbyś dostęp do manometra mechanicznego dobrze by było sprawdzić rzeczywiste cisnienie w układzie smarowania na zimnym i rozgrzanym silniku wolnych i wysokich obrotach.





Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych