
koło dwumasowe
Started By
Bezimienny Gość.Seimon_*
, 26 mar 2011 22:27
12 odpowiedzi w tym temacie
#1
Bezimienny Gość.Seimon_*
Napisano 26 marca 2011 - 22:27
Powitać. Mam prośbę dotyczącą informacji dotyczących koła dwumasowego.
Jakie mogą być ewentualne objawy uszkodzenia bądź co może wskazywać nieprawidłową jego pracę ? Mam dziwną akcję z autkiem. Zimą kiedy temp. niższe za każdym razem kiedy rano odpalałem auto słuchać było dość głośny żegot. Mijał kiedy auto się zagrzało. Tylko po dłuższym postoju. Np. po 8 godzinach nawet zimą sprawa się nie powtarza. Początkowo myślałem że to skrzynia ale ta pracuje wzorowo, nic nie wyskakuje, biegi wchodzą ok, bez zarzutów. Myślę że problem może dotyczyć właśnie koła dlatego prośba o jakieś wskazówki.
Jakie mogą być ewentualne objawy uszkodzenia bądź co może wskazywać nieprawidłową jego pracę ? Mam dziwną akcję z autkiem. Zimą kiedy temp. niższe za każdym razem kiedy rano odpalałem auto słuchać było dość głośny żegot. Mijał kiedy auto się zagrzało. Tylko po dłuższym postoju. Np. po 8 godzinach nawet zimą sprawa się nie powtarza. Początkowo myślałem że to skrzynia ale ta pracuje wzorowo, nic nie wyskakuje, biegi wchodzą ok, bez zarzutów. Myślę że problem może dotyczyć właśnie koła dlatego prośba o jakieś wskazówki.
#2
Napisano 26 marca 2011 - 22:53
Seimon, W twoim nie ma koła dwumasowego. Tradycyjny zestaw sprzęgłowy. Jak wciskałes sprzęgło to głos zanikał? Może dopiero po wrzuceniu biegu? więcej informacji - koło dwumasowe tylko w CRD (diesel). Pozdrawiam
#3
Bezimienny Gość.Seimon_*
Napisano 26 marca 2011 - 23:06
Dzięki wielki dobry człowieku
Już sprawdzałem nawet jaki koszt i ból poczułem kiedy to cenę ujrzałem.
Czyli tylko w dieslu, mi pasi.
Dokładnie tak jest, kiedy wciskałem sprzęgło żegot zanikał.
Jeszcze jedno o czym wcześniej nie pisałem to że na każdym biegu kiedy startuje z niskich obrotów i obciążenie silnika i skrzyni jest duże, słychać także dość głośny żegot na zew. bardzo głośno w środku mniej. Jak wyciągam na obrotach nieco wyżej, cisza.
Może teraz coś więcej poradzisz ?

Już sprawdzałem nawet jaki koszt i ból poczułem kiedy to cenę ujrzałem.
Czyli tylko w dieslu, mi pasi.
Dokładnie tak jest, kiedy wciskałem sprzęgło żegot zanikał.
Jeszcze jedno o czym wcześniej nie pisałem to że na każdym biegu kiedy startuje z niskich obrotów i obciążenie silnika i skrzyni jest duże, słychać także dość głośny żegot na zew. bardzo głośno w środku mniej. Jak wyciągam na obrotach nieco wyżej, cisza.
Może teraz coś więcej poradzisz ?
#4
Napisano 26 marca 2011 - 23:21
Seimon, Te skrzynie nie są doskonałe - ogólnie rzężą w momentach kiedy nie wyrabia tłumik drgań skrętnych tarczy sprzęgłowej i wtedy słychać jak obijają się o siebie koła zEbami. Przypuszczam, że możesz mieć wlany niewłaściwy olej do skrzyni - powinien być ATF+4 - w barwie czerwony. Miałem kiedyś takiego pt który rzężił poniżej -5 stopni a po nagrzaniu przestawał. Po wymianie oleju na właściwy objaw zginął. Z tym podczas jazdy daj sobie spokój - może się p[oprawić po wymianie tarczy sprzęgłowej - ale żeby to robic specjalnie to nie ma sensu. Wyższe obroty i nie dusić go na wysokich biegach i niskich obrotach. Wtedy będzie ok. Pozdrawiam
#5
Bezimienny Gość.Seimon_*
Napisano 26 marca 2011 - 23:31
Dzięki raz jeszcze.
Olej wymieniałem, niby według katalogu dobierany ale raczej nie oryginał i z pewnością nie był barwy czerwonej, sprawdzę klasę bo mam butelkę.
Ale z tym kołem to dziwna sprawa bo na allegro są dostępne do 2,0 benzyna.
Olej wymieniałem, niby według katalogu dobierany ale raczej nie oryginał i z pewnością nie był barwy czerwonej, sprawdzę klasę bo mam butelkę.
Ale z tym kołem to dziwna sprawa bo na allegro są dostępne do 2,0 benzyna.

#6
Napisano 27 marca 2011 - 00:01
Ktoś myli pojęcie koła dwumasowego z pojęciem sprzęgła modułowego - sprzęgło modułowe to jedna część - koło zamachowe, tarcza i docisk złożone razem i znitowane - nierozbieralne. Takie jest u Ciebie. Dwumasowe koło występuje jedynie w wersji diesel - osobno dwumas, tarcza sprzęgła i docisk, oraz w wersji 2,4 turbo benzyna - dwumas, tarcza i docisk złożone w moduł. W wersji 2.0 i 2,4 wolnossący jest sprzęgło w jednym kawałku - tzw modular clutch - koło zamachowe tarcza i docisk razem nierozbieralne. W wersji 1,6 klasyczne rozwiązanie - każda część osobno i tradycyjne koło. Pozdrawiam.
MODULAR CLUTCH
DESCRIPTION
2.0/2.4L MODELS (Except Turbo)
The modular clutch assembly (Fig. 55) is located
between the engine and manual transaxle in the
transaxle bellhousing, and is responsible for transmitting
engine power to the transaxle. The modular
clutch is an assembly which incorporates a self-adjusting
design and consists of the following components:
² Flywheel
² Clutch Disc
² Pressure Plate
² Diaphragm Spring
² Adjusting Ring
² Sensor
² Cover
MODULAR CLUTCH
DESCRIPTION
2.0/2.4L MODELS (Except Turbo)
The modular clutch assembly (Fig. 55) is located
between the engine and manual transaxle in the
transaxle bellhousing, and is responsible for transmitting
engine power to the transaxle. The modular
clutch is an assembly which incorporates a self-adjusting
design and consists of the following components:
² Flywheel
² Clutch Disc
² Pressure Plate
² Diaphragm Spring
² Adjusting Ring
² Sensor
² Cover
#7
Bezimienny Gość.Seimon_*
Napisano 27 marca 2011 - 00:08
Dzięki wielkie, raz jeszcze.
Spora wiedza przez Ciebie przemawia.
Pozdrawiam.
Spora wiedza przez Ciebie przemawia.
Pozdrawiam.
#8
Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 27 marca 2011 - 07:49
Podobna sytuacja zdarzyła się kilka razy u mnie ,ale tylko przy dużych mrozach.Widzę,że czas sprawdzić poziom oleju w skrzyni i przymierzyć się do wymiany.Powiedzcie tylko ile oleju wchodzi do skrzyni 2,0 manual? I jak to jest z tym olejem MOPAR ATF+4? bo na etykiecie oleju jest napisane "automatic transmission fluid"
Ok już wszystko wiem, doszukałem się w tym temacie
http://ptcruiserclub... ... t=skrzynia
Ok już wszystko wiem, doszukałem się w tym temacie
http://ptcruiserclub... ... t=skrzynia
#9
Bezimienny Gość.Seimon_*
Napisano 27 marca 2011 - 10:20
W instrukcji znalazłem że do skrzyni manualnej, typ - NV T350 wchodzi 2.4-2.7L.
#10
Napisano 27 marca 2011 - 11:13
Trzeba mieć trzy litry a resztę można użyć do wspomagania. Pozdrawiam
#11
Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 27 marca 2011 - 19:13
Czy Mopar ATF+4 można zastąpić czymś takim jak "Petro-Canada ATF +4 ® Automatic Transmission Fluid" ? zalecany właśnie do CHRYSLER,JEEP,DODGE,jest tańszy bo 35zł za litr,czy lepiej nie kombinować?
#12
Napisano 27 marca 2011 - 19:27
papug,
Odrzałuj i kup Mopar - zamienniki nie do konca sie sprawdzają w skrzyni i wspomaganiu .
Odrzałuj i kup Mopar - zamienniki nie do konca sie sprawdzają w skrzyni i wspomaganiu .
#13
Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 27 marca 2011 - 20:24
andreeas7, I zrobię tak jak mówisz.Dzięki
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Kupię koło zębate wału do 2.4 |
Części do PT Cruisera | Mariusz |
|
![]()
|
|
Łożysko prawe koło![]() |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.witalis31_* |
|
![]()
|
|
[K] Koło dwumasowe![]() |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | kjkaczm |
|
![]()
|
|
Koło zapasowe |
Modyfikujemy | marszand |
|
![]()
|
|
Kupię koło dojazdowe i wygłuszenie maski![]() |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | Jerry |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych