Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Aceton jako domieszka do paliwa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Psyborg

Psyborg

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 882
  • Dołączył:  07 sie 2011
  • Rok Produkcji:1995
  • Silnik:V6 2.5l 24V 1
  • Imię:Marcin

Napisano 20 sierpień 2011 - 11:44

Grzebiąc w sieci i szukając zajęcia (byle tylko nie odkurzać mieszkania), trafiłem na ciekawy artykuł: LINK (english only!)

Streszczając:
Aceton zmniejsza napięcie powierzchniowe benzyny, przez co pozwala na dokładniejsze rozpylenie paliwa, a co za tym idzie dokładniejsze, czyli efektywniejsze spalanie, a zatem uzyskanie tej samej energii przy jego mniejszej ilości. Kolejną korzyścią jest też zwiększenie dynamiki pracy silnika.

Według wykresu, w przypadku testowanych silników ilość acetonu w benzynie nie powinna przekraczać 0,0025%, czyli max 25ml/10litrów. Na wykresie widać spadek/wzrost zużycia paliwa względem zawartości acetonu w przypadku czterech różnych silników.
W przypadku trzech pierwszych silników optymalna ilość acetonu wyniosła ok. 23ml/10litrów benzyny. W przypadku ostatniego silnika (Diesla) było to ok. 16ml/10litrów.
Dalsze zwiększanie udziału acetonu w mieszance skutkowało większym zużyciem paliwa.

Dołączona grafika

Optymalna zawartość acetonu jako domieszki dla każdego układu jest inna i powinna zostać dobrana indywidualnie.

Autor artykułu stosował ten sposób również na swoim samochodzie - Chrysler Neon, uzyskując zazwyczaj 48-52MPG (MPG - Miles Per Gallon, czyli ilość mil przejechanych na 1 galonie benzyny, czyli więcej = lepiej. Tak mierzy się zużycie paliwa w USA). Następnie przestał stosować aceton i w kolejnych czterech tankowaniach uzyskał następujące rezultaty: 42-43, 37-38, 33-34, 30-31.

TUTAJ ludzie zgłaszali wyniki swoich eksperymentów (trzeba przewinąć niżej lub wybrać markę po prawej).

Szkoda, że nie mam już mojego Clio, bo bym zaraz zrobił testy. :p
Ciekawy jestem opinii mechaników. W necie głosy "specjalistów" są sprzeczne.

EDIT: Zmieniłem tytuł, bo doczytałem się, że dotyczy to również silników Diesla.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych