Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Awaria PT w Niemczech


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.rafal.pt_*

Bezimienny Gość.rafal.pt_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 sierpień 2011 - 10:18

Jestem nowy na forum i ciesze sie bardzo ze znalazlem strone clubowa pt polska.
Mam duzy problem z moim autem ( a wlasciwie autem mojej zonki ).
Przebywamy obecnie w niemczech, od okolo miesiaca auto stoi tutaj u mechanika, ktory nie moze sobie poradzic z ustaleniem przyczyny awarii.
Wszystko zaczelo sie w drodze do niemiec na autostradzie. Ok 200 km do celu zapalila sie kontrolka silnika i silnik zgasl. Po odczekaniu na poboczu ok pol godz auto odpalilo bez problemu, jednak po przejechaniu ok 30 km znowu zapalila sie kontrolka, a przy dociskaniu gazu spod maski dochodzi glosny metaliczny stukot, auto gazu nie przyjmuje, nie przyspiesza, bucha z wydechu gesty czarny dym (bardzo duzo tego dymu, okopcony odrazu caly tyl auta) - auto znowu gasnie. I tak w kolo co 30 km, przy jezdzie z predkoscia 80-100 km/h auto gasnie, nie przyjmuje gazu, glosno stuka pod maska i kopci. Na szczesnie dzielna zonka ( sama w aucie z malym dzieckiem ) dojechala do celu, po wielokrotnych postojach - te ostatnie 200 km jechala 4 h, kosztem utraty sporej ilosci nerwow.
Po podlaczeniu do komputera w niemieckim warsztacie wyszedl blad czujnika od intercoolera, mechanik dzwonil na hot line chryslera i tam powiedzieli ze na 90 % jest czujnik do wymiany. Po jego wymianie (150 euro) okazalo sie ze jednak to nie czujnik. Pozniej sprawdzalismy wszystkie wtryski, sa w pozadku. Nie wiem co robic dalej za dwa tygodnie musimy wracac do polski, a mechanik dalej nie wie co boli naszego pt-ka.
Auto jest z 2003 r serie strett 2 z silnikiem 2,2 crd, przebieg 125000 km.
Czy moze ktos jakos pomoc? Jesli mozliwe prosimy o szybka odpowiedz, bedziemy bardzo wdzieczni
pozdrowienia
Rafal i Aneta

#2 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 sierpień 2011 - 10:45

rafal.pt, Jak już wspominasz o intercoolerze ,z tego co pamiętam nie jeden z kolegów klubowych miał już problemy z rurką doprowadzającą powietrze do niego,pękały.To tylko moje spostrzeżenie.Za chwilę lub dwie zjawi się tu Andreeas7 albo maxym72 i wszystko stanie się jasne(tak myślę)

#3 janusz

janusz

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 1154
  • Dołączył:  11 lis 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:janusz
  • Skąd::miasteczko śl
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 sierpień 2011 - 10:48

spróbuj metodą kluczykową tj wkładasz kluczyk do stacyjki izałaczasz zaplon trzy razy nie krecąc rozrusznikiem powinny pokazac sie kody błędów spisz na kartce i opisz na forum doktorzy wytłumacza co to za blędy i co morze być przyczyną bo tak z marszu to trudno określić awarię.

#4 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 sierpień 2011 - 11:05

rafal.pt, Podpowiedz mechanikowi, że jest walnięty (pęknięty ) jakiś przewód turbo, który doprowadza ciśnienie od turbosprężarki do kolektora ssącego. Najprawdfopodobniej ten tuż przy kolektorze ssącym - taki krótki kawałek z metalową końcówką. Jeśli to Niemiec, to każ mu wymontować tą rurę na wierzch i niech ją dokładnie obluka - pęknięcie czasami zdarza się od tyłu i ciężko je znaleźć. Po wymontowaniu staje się widoczne. Przy takim zachowaniu dziura musi być jak kosmos - może spadła gdzieś inna rura od turbo - na przykład pod spodem samochodu. Niech nie czepia się elektroniki, tylko szuka przyczyny mechanicznej zaniku ciśnienia doładowania - czujnik ciśnienia doładowania jest ok, więc to sprawa czysto mechanicznego uszkodzenia - najprawdopodobniej tak jak pisałem - spadła lub pękła jakaś rora - ta przy kolektorze ssącym najbardziej prawdopodobna. Sprawdź jeszcze, czy przypadkiem nie zostało zatankowane benzyną - przez pomyłkę.

#5 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 sierpień 2011 - 17:09

maxym72, a ten metaliczny dzwiek mnie jeszcze niepokoi.
A moze faktycznie benzynka wlana i stukot dobiega z ktoregos z tlokow ?

#6 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 sierpień 2011 - 17:19

..z poczatku problemu ,,odzdwoniłem'' naszych mechaniorów.....nat. koledze trzeba ...w potrzebie, i nie ma To że tamto
Max! Andree.. jakoś (tel. powyłanczane) ale daliśmy rade :kciuki
Trzeba rodaka ratowac! :piwo
PANOWIE! Klasa!!! :cwaniak

[ Dodano: 2011-08-27, 18:21 ]
rafal.pt, podaj jakieś dane(monitoring) hmm

#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 sierpień 2011 - 17:28

sluna,
nigdy nie wyłaczam telefonu - nie dodzwonisz sie tylko z numeru zastrzezonego , nie lubie telefonów incognito :kawka

wracajac do tematu , z pęknieta rura bedzie chodził normalnie , wrzuci tryb serwisowy i ograniczy obroty do 3 tys - ale nie bedzie stuku i metalicznego odglosu (teza maxyma co do paliwa bardzo mozliwa)
co do dymienia , przy uszkodzonym lub zablokowanym otwartym EGR rówierz bedzie sie tak dział i bedzie chodził dziwnie głosno i cholernie dymił
ogólnie mówiąc dymienie bedzie zawsze przy niedoborze powietrza w składzie mieszanki.

#8 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 sierpień 2011 - 17:33

,,,sure''

nie lubie telefonów incognito

mamy to samo :lol
Może jakiś wieści?

#9 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 sierpień 2011 - 10:12

andreeas7, Zależy jak wielka jest dziurwa w przewodzie - ale zawór egr niezamknięty to jest to. Bardzo możliwe, szczególnie po jeździe autostradą. Nie wiem tylko, czy wyrzuciłby błąd doładowania - chyba niekoniecznie. pozdrawiam

#10 emibass

emibass

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 129
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4GT
  • Imię:EMILIANOS i EWCIA

Napisano 28 sierpień 2011 - 13:11

witam
z tego opisu wynika że mogło być wlane paliwo pb , jeżeli popękały węże z doładowania powietrza to będzie dzwięk syczena , furczenia a nie metalicznego dzwięku , może być że przebieg jest faktycznie większy około 200tyś. to wtedy turbina ducha wyzioneła na autostradzie i będzie metaliczny rzęchot
jeżeli jesteście blisko Frankfurtu to można skorzystać z :
HEKO Automobil GmbH

Tel.Werkstatt- +49 -(069) 394530 Fax. +49 -(069) 38997750 Mobil.+49-01726707363
Anschrift
HEKO Automobil GmbH, Nieder Kirchweg 117, DE-65934 Frankfurt/Main
Telefon: +49 (0)69 93995143, Fax: +49 (0)69 93995144
eMail: heko-automobil@mobile.de. Besuchen Sie auch http://www.HEKO-Automobil.com.
tam takie usterki brat naprawia z zamkniętymi oczami :cwaniak

#11 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 sierpień 2011 - 13:32

emibass, i oto CHODZI wielki szacun dla Ciebie :witam :piwo

#12 artex38

artex38

    VIP

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 2099
  • Dołączył:  29 gru 2009
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:artur
  • Skąd::paryz/wroclaw
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 sierpień 2011 - 14:33

mamy przeciez przyjaciol w niemczech Hanne i Fiete moze ktos ma do nich namiary i oni cos pomoga :kawka

#13 czarek

czarek

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 81
  • Dołączył:  17 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2l
  • Imię:czarek

Napisano 28 sierpień 2011 - 15:39

rafal.pt na jakich terenach jestescie w niemczech moze bede mogl jakos pomuc

#14 emibass

emibass

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 129
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4GT
  • Imię:EMILIANOS i EWCIA

Napisano 28 sierpień 2011 - 15:46

emibass, i oto CHODZI wielki szacun dla Ciebie :witam :piwo


Dzięki, staram się pomagać wszystkim, jak jest to możliwe. A nadarzyła się okazja, że mój brat tam teraz jest i może pomóc.
Nawet jadąc drogą jak widzę, że ktoś na poboczu stoi przy zepsutym aucie, staram się zatrzymać i pomóc jak to jest możliwe, wożę w samochodzie mini warsztat ;)

#15 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 28 sierpień 2011 - 15:55

Kochani odzew jak widać ogromny i wielki dla Was szacunek...dajmy teraz "szansę" poszukującym pomocy...niech zabiorą głos.

#16 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 sierpień 2011 - 16:26

Paweł, i racja ale jakoś ciemna du :cenzura hmm
...a jak zauwazyłeś jest zainteresowanie pomocy!!! :piwo i TAK ma byc!!! Pozdrawiam Wszystkich posiadaczy PT :piwo

#17 Bezimienny Gość.rafal.pt_*

Bezimienny Gość.rafal.pt_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 sierpień 2011 - 20:32

Dziekuje wam za podpowiedzi, rady i sugestje.
Auto sciagam do polski na lawecie i tam bedziemy patrzec dalej.
Wykluczam w 100% zatankowanie benzyna. Mysle ze pekniety ktorys z przewodow powietrza od turbiny, tak tez sugerowal mi przed miesiacem kuzyn, tak tez sugeruje maxym72. Dzieki bardzo jeszcze raz, wszystkim ktorzy zainteresowali sie naszym problemem. Pozdrawiamy

#18 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 29 sierpień 2011 - 20:45

Jestem ciekaw co bedzie uszkodzone - martwi mnie ten dzwiek metaliczny - w połoczeniu ze spadkiem mocy i dymieniem - wychodzi mi udrasniete jest smiglo turbiny. Spokojnej drogi do polski. :kawka

#19 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 sierpień 2011 - 20:54

rafal.pt, hm..to przygoda hmm ale mam'y nadzieje, ze poinformujesz jaka byla przyczyna arcyciekawe hmm

pozdrawiam

[ Dodano: 2011-08-29, 22:00 ]
Rafał jezeli jesteś z samego Krakowa to ,,pukaj'' do Miecia zapewne wie który warsztat polecić :piwo

#20 emibass

emibass

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 129
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4GT
  • Imię:EMILIANOS i EWCIA

Napisano 29 sierpień 2011 - 21:10

rafal.pt życzę ci powodzenia i szybkiej naprawy , pamiętaj nie daj się nabrać na używaną turbinę bez gwarancji. :kciuki





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych