Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Właściciel wypity, bo Pitek nabyty :)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#21 Bezimienny Gość.Dos_*

Bezimienny Gość.Dos_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 wrzesień 2011 - 20:38

to zapewnie tzw. śmigło!!!


Haha...śmigło powiadasz...a ja głupi myślałem, że kupiłem auto a nie awionetkę. :torba

Ale dalej nie wiem jak to fachowo się nazywa. :)



EDIT:

Łącznik stabilizatora tylnego - to chyba to ustrojstwo. :d

#22 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 wrzesień 2011 - 21:08

Dos,
To śmigło, nazywa się Łącznik Watta .
Jak wpiszesz w wyszukiwarce naszego forum i poczytasz sobie to będziesz wiedział jak bardzo "lubimy" tą część. :cwaniak

#23 Bezimienny Gość.Dos_*

Bezimienny Gość.Dos_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 wrzesień 2011 - 21:27

adames,

Tak, tak...już znalazłem ten temat i wiem o co choszi. Ciężko mi tylko było dojść motylek -> śmigło -> łącznik Watta. Ale po nitce do kłębka dało radę. :) Szukajka działa cuda :)

#24 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 wrzesień 2011 - 22:17

Dos, oryginał albo samoróbka, zamienniki sa tragiczne jak juz pewno doczytałeś :d

#25 Bezimienny Gość.Dos_*

Bezimienny Gość.Dos_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 wrzesień 2011 - 17:08

Właśnie dzwoniłem do ASO w Zabrzu i fachura mi powiedział, że nazywa się to łącznik drążków reakcyjnych. :) Cena 503 zł + 100 robocizna. No cóż...jak się nie da inaczej to jakoś przeżyję. Końcówka drążka 420 zł, a tuleja wahacza przedniego 250 zł - to tak z ciekawości. :p

Zdziwiło mnie natomiast to, że nie mają informacji o historii napraw, bo serwisowane było w ASO w Wawie. :chory

#26 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 wrzesień 2011 - 17:12

Dos, Nie ma ogólnoświatowej bazy usług. Trzeba sprawdzić w serwisie w którym był serwisowany. Jedynie naprawy gwarancyjne są ewidencjonowane centralnie - i to też od jakiegoś czasu. Pozdrawiam

#27 emibass

emibass

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 129
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4GT
  • Imię:EMILIANOS i EWCIA

Napisano 07 wrzesień 2011 - 18:03

Właśnie dzwoniłem do ASO w Zabrzu i fachura mi powiedział, że nazywa się to łącznik drążków reakcyjnych. :) Cena 503 zł + 100 robocizna. No cóż...jak się nie da inaczej to jakoś przeżyję. Końcówka drążka 420 zł, a tuleja wahacza przedniego 250 zł - to tak z ciekawości. :p

Zdziwiło mnie natomiast to, że nie mają informacji o historii napraw, bo serwisowane było w ASO w Wawie. :chory


Coś drogo te części u mnie kompletny wachacz 135 zeta z firmy SH- dobry zamiennik ,a tuleja około 40 zeta, łącznik watta proponuję orginał bo w dobrych zamiennikach nie figuruje . :kciuki

#28 Bezimienny Gość.Dos_*

Bezimienny Gość.Dos_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 wrzesień 2011 - 18:14

Ale to z ASO, więc domniemam, że to ceny oryginałów, a nie zamienników.

Muszę kupić tuleje, bo jest w opłakanym stanie i tych dwóch części szukam wśród zamienników. Na amerykany.pl są:

Końcówka drążka firmy MOOG - 120zł.
Tuleja wahacza przedniego "tylna" też MOOG - 95 zł.

Może zadam głupie pytanie, ale lepiej tak, bo głupi dwa razy płaci a tego bym chciał uniknąć. Ale czy jest jakaś różnica w częściach do wersji amerykańskich, a europejskich, czy mogę zamawiać bez obaw, że będę musiał to zwracać?

#29 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 wrzesień 2011 - 18:58

Dos, W większości nie ma różnicy, nie dotyczy amortyzatorów i sprężyn - Europa ma inne siły tłumienia i twardości, oraz elementów oświetlenia typu żarówki i reflektory. Reszta bez większych różnic. Pozdrawiam

#30 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 wrzesień 2011 - 19:06

Dos,
Z wyjatkiem jakości - wiekszośc zamienników zuzywa sie b.szybko lub w ogóle jest gorsza od poczatku jakościowo.Sprawdz dla pewnosci ceny w ASO i porównaj z cenami zamienników , jak nie duza róznica kup oryginał i na pewno zlikwidujesz problem na długi czas :kawka zwłaszcza dotyczy zawieszenia .

#31 emibass

emibass

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 129
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4GT
  • Imię:EMILIANOS i EWCIA

Napisano 07 wrzesień 2011 - 19:40

Ale to z ASO, więc domniemam, że to ceny oryginałów, a nie zamienników.

Muszę kupić tuleje, bo jest w opłakanym stanie i tych dwóch części szukam wśród zamienników. Na amerykany.pl są:

Końcówka drążka firmy MOOG - 120zł.
Tuleja wahacza przedniego "tylna" też MOOG - 95 zł.

Może zadam głupie pytanie, ale lepiej tak, bo głupi dwa razy płaci a tego bym chciał uniknąć. Ale czy jest jakaś różnica w częściach do wersji amerykańskich, a europejskich, czy mogę zamawiać bez obaw, że będę musiał to zwracać?

ASO nie ma obowiązku sprzedaży orginałów przeważnie są to zamienniki firm usa ,
orginał to np: na gumie z tuleji wachacza ma być odlew logo CHRYSLERA (gwiazda 5 ramion), życzę powodzenia w szukaniu :(

#32 Bezimienny Gość.Dos_*

Bezimienny Gość.Dos_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 październik 2011 - 16:45

Hej ho!

Nie chcę zaczynać nowego wątku, więc podpinam się z technicznymi pytaniami pod swój.

Pierwsza rzecz:

Kilka dni temu wymieniłem olej na Shell Helix 5w30(taki jak był sugerowany w innym temacie). I teraz, nie wiem, czy mam się o co martwić, ale zaraz po odpaleniu silnika dosłownie na sekundę zapala się czerwona kontrolka od oleju oraz też na krótka kontrolka ABSu. Czy to jest normalne, czy może ma to związek ze spadkiem temperatury?? hmm Dotyczy to głównie pierwszego odpalenia po kilkugodzinnym postoju auta.

Druga rzecz:

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

Czy to normalne, że ten zbiornik z klimatyzacji jest tak mocno oszroniony?? Podobnie było z tymi dwiema rurkami które z niego wychodzą, aż po te czarne obwoluty. Przejechałem dosłownie z 15 km. Klimatyzacja była wyłączona. Jedynie odkręcone na full grzanie. Regulacja na nogi+góra, nie na szybę.

Trzecia rzecz:

Nie wiem co to może być, ale zacząłem słyszeć (chociaż bardzo słabo) jakby coś ocierało w silniku. Przypomina to odgłos jakby drucianej szczotki lekko o coś ocierającej. Słychać to również w kabinie. Jest to nieregularny odgłos.

A skoro już się tak rozpędziłem to zapytam o jeszcze jedno:

Czy to normalne w tych autach, że podczas jazdy jakby plastikowe wykończenie wewnątrz kabiny, głównie tak jakby przy lusterkach, wpadało w "rezonans" i słychać jak ten cały plastik się kolebota?? :)


Aha....zapomniałbym - nie wyskakują mi żadne błędy metodą kluczykową.

D.

#33 Psyborg

Psyborg

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 882
  • Dołączył:  07 sie 2011
  • Rok Produkcji:1995
  • Silnik:V6 2.5l 24V 1
  • Imię:Marcin

Napisano 21 październik 2011 - 17:01

1.) U siebie jeszcze oleju nie zmieniałem, ale poprzedni właściciel poprawiał fabrykę na 10w40, więc przed zimą tak się pewnie skończy. Te kontrolki standardowo zapalają się przed włączeniem silnika, gasną, a potem mrugają Ci jeszcze raz?

2.) Przy jakiej temperaturze zrobiłeś tę fotkę? Nigdy nie zauważyłem czegoś takiego w żadnym aucie, które kiedykolwiek posiadałem/prowadziłem...

3.) Te odgłosy dochodzą cały czas podczas pracy silnika, czy tylko w jakichś określonych momentach? Po rozgrzaniu silnika nie zanikają? Może tak, jak u mnie - pompa wspomagania?

4.) Plastik ma to do siebie, że czasem lubi potrzeszczeć, ale w rezonans wpada dopiero, jak się coś poluzuje. W moim clio po 8 latach zaczął rezonować kokpit tylko przy prędkości 80-90km/h. W pitku na szczęście cisza...

#34 Bezimienny Gość.Dos_*

Bezimienny Gość.Dos_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 październik 2011 - 17:12

1.) U siebie jeszcze oleju nie zmieniałem, ale poprzedni właściciel poprawiał fabrykę na 10w40, więc przed zimą tak się pewnie skończy. Te kontrolki standardowo zapalają się przed włączeniem silnika, gasną, a potem mrugają Ci jeszcze raz?


No tak standardowo się zapalają, gasną i zaraz po odpaleniu znowu się zapalają, a raczej określiłbym to mrugnięciem. Dosłownie jest to sekunda jak nie mniej.

2.) Przy jakiej temperaturze zrobiłeś tę fotkę? Nigdy nie zauważyłem czegoś takiego w żadnym aucie, które kiedykolwiek posiadałem/prowadziłem...


Zrobiłem to dosłownie przed niecałą godziną. Dzisiaj nie było aż tak zimno. Autko pokazywało 8 stopni na plusie.

3.) Te odgłosy dochodzą cały czas podczas pracy silnika, czy tylko w jakichś określonych momentach? Po rozgrzaniu silnika nie zanikają? Może tak, jak u mnie - pompa wspomagania?


Wydaje mi się, że cały czas. No trudno mi powiedzieć podczas jazdy, bo zagłuszają to inne odgłosy. W kabinie to bardzo słabo słychać, na zewnątrz niewiele głośniej. Jest to nieregularny odgłos, mogę autem wyjechać z garażu i zostawić odpalone po nocy, ale teraz jak wjeżdżałem po tej 15 km trasie do garażu też to słychać.

4.) Plastik ma to do siebie, że czasem lubi potrzeszczeć, ale w rezonans wpada dopiero, jak się coś poluzuje. W moim clio po 8 latach zaczął rezonować kokpit tylko przy prędkości 80-90km/h. W pitku na szczęście cisza...


No ale co by się mogło poluzować?? Wydaje mi się, że dochodzi to z obu stron przy lusterkach. Niby nic takiego, ale czasem mnie to irytuje. Nie tyrkota to cały czas, pewnie ma na to wpływ praca silnika. Musiałbym to dokładniej poobserwować jeszcze, ale odnoszę wrażenie, że najczęściej występuje to przy ruszaniu 1-2 bieg. Jak autko się już rozhula to stukot ustaje. Wydaje mi się, że pojawia się ponownie jak jestem zmuszony do redukcji biegu albo ponownego zatrzymania pojazdu.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych