
Czujnik MAP
#1
Napisano 13 czerwca 2025 - 12:56
#2
Napisano 13 czerwca 2025 - 15:39
Nie usuniesz skutku bez przyczyny ? . W 2,2 crd nie mam czujnika MAP jest przepływomierz , a problem z którym się borykasz to utrata ciśnienia doładowania wywołana nieszczelnością w układzie - jest dziura , w momencie wykrycia problemu sterownik przechodzi w tryb awaryjny ogranicza obroty do 3 tys co się przekłada na prędkość do 100km/h . Do sprawdzenia górna rura turbo i dolna rura turbo , zazwyczaj pęka górna rura przed kolektorem ssącym lub sam kolektor rozwarstwia się na zgrzewie : poznasz łatwo po przegazowaniu pojawia się przez chwile syczenie i w miejscu pęknięcia jest kleista maż spalin z olejem , obrzygany alternator i osłona mocowania wentylatora .
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 13 czerwca 2025 - 15:40
#3
Napisano 13 czerwca 2025 - 22:41
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W sensie, że pt się zajara
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#4
Napisano 14 czerwca 2025 - 06:38
Pozwolę sobie zapytac; czy przez tą ilośc oleju może dojsc do zapłonu?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W sensie, że pt się zajara
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie , była by taka możliwość jak wyciek byłby od strony wydechu - tak jak często się dzieje w 1.6 że olej leci na kolektor wydechowy .
#5
Napisano 14 czerwca 2025 - 06:52
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#6
Napisano 15 czerwca 2025 - 19:16
Układ jest szczelny, był sprawdzany i uszczelniany przez mechaników. Syczenie sprawdziłem i nic nie słychać. Na wentylatorze i alternatorze nie ma widocznych śladów mazi olejowej.
#7
Napisano 15 czerwca 2025 - 19:25
Dzięki również
Układ jest szczelny, był sprawdzany i uszczelniany przez mechaników. Syczenie sprawdziłem i nic nie słychać. Na wentylatorze i alternatorze nie ma widocznych śladów mazi olejowej.
Sprawdzić ten układ dokładnie można tylko po zdemontowaniu elementów i na pewno nic tam nie można uszczelnić: tylko wymiana na drugi nowy nie wypracowany element . Ale skoro uważasz że masz wszystko sprawne OK . Proszę zrobić test ciśnienia doładowania w czasie jazdy i porównać parametry wymagane i rzeczywiste pod obciążeniem .
Sprawdź błędy metodą kluczykowa po wystąpieniu awarii i podaj kody Chryslera które będą wyświetlane na liczniku auta .
Jak sprawdzić jest opisane na forum i YouTube .
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 15 czerwca 2025 - 19:29
#8
Napisano 15 czerwca 2025 - 20:54
Jeszcze dodam choć nie wiem czy to jest z tym związane ale gdy włączam klimatyzację to auto mi szarpie po paru minutach od włączenia, tak samo jak włączę nawiew na szybę. Chłodnica klimatyzacji, wentylator klimatyzacji zostały wymienione i są sprawne. Sprężarka klimatyzacji wymieniona, podaje dobre wartości, załącza się w momentach gdy powinna. Cały układ klimatyzacji jest szczelny, sprawdzony i nabity czynnikiem według tabliczki znamionowej. Klimatyzacja chodzi bez zarzutu na wszystkich biegach po kolei
#9
Napisano 15 czerwca 2025 - 21:09
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 15 czerwca 2025 - 21:14
#10
Napisano 15 czerwca 2025 - 21:14
Okej, dzięki za pomoc
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Termostat,czujnik czy inna cholera |
Techniczny podstawowy | Byzoeu |
|
![]()
|
|
Czujnik uderzeniowy - prawa podłużnica, polift. |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Radobaryl_* |
|
![]()
|
|
Czujnik ABS tył prawy |
Techniczny podstawowy | ostwid |
|
![]()
|
|
Czujnik ciśnienia oleju |
Części do PT Cruisera | Mikigov |
|
![]()
|
|
czujnik położenia wałka rozrządu |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.koczyk_* |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych