Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Czujnik MAP


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Szczota

Szczota

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 4
  • Dołączył:  31 sie 2024
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Jakub
  • Skąd::Małopolskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 czerwca 2025 - 12:56

Cześć wszystkim, mam cruisera z 2002 roku z silnikiem 2.2 CRD i borykam się z pewnym problemem. Podczas jazdy pod górkę z prędkością około 120 km/h wyskakuje mi błąd i ogranicza mi moc. Po sczytaniu obd wyskakuje błąd P01A5, który znika zaraz po ponownym odpaleniu. Wyskakuje mi jednocześnie że podczas wyskoczenia błędu MAP wskazywał 25 kPa. Wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa i nie przyniosło to żadnego efektu. Został mi do wymienienia czujnik MAP. Z tym problemem piszę bo nie mogę go zlokalizować, a na internecie na próżno szukać informacji gdzie on się znajduje. Z góry dziękuję za pomoc i pożyteczne rady

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 141
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:1.6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 czerwca 2025 - 15:39

Nie usuniesz skutku bez przyczyny ? . W 2,2 crd nie mam czujnika MAP jest przepływomierz , a problem z którym się borykasz to utrata ciśnienia doładowania wywołana nieszczelnością w układzie - jest dziura , w momencie wykrycia problemu sterownik przechodzi w tryb awaryjny ogranicza obroty do 3 tys co się przekłada na prędkość do 100km/h . Do sprawdzenia górna rura turbo i dolna rura turbo , zazwyczaj pęka górna rura przed kolektorem ssącym lub sam kolektor rozwarstwia się na zgrzewie : poznasz łatwo po przegazowaniu pojawia się przez chwile syczenie i w miejscu pęknięcia jest kleista maż spalin z olejem , obrzygany alternator i osłona mocowania wentylatora .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 13 czerwca 2025 - 15:40


#3 pitkowechucherko

pitkowechucherko

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2 074
  • Dołączył:  23 mar 2021
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1.6
  • Imię:Zosia
  • Skąd::Pruszków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 13 czerwca 2025 - 22:41

Pozwolę sobie zapytac; czy przez tą ilośc oleju może dojsc do zapłonu?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W sensie, że pt się zajara


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 141
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:1.6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 czerwca 2025 - 06:38

Pozwolę sobie zapytac; czy przez tą ilośc oleju może dojsc do zapłonu?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W sensie, że pt się zajara


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nie , była by taka możliwość jak wyciek byłby od strony wydechu - tak jak często się dzieje w 1.6 że olej leci na kolektor wydechowy .



#5 pitkowechucherko

pitkowechucherko

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2 074
  • Dołączył:  23 mar 2021
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1.6
  • Imię:Zosia
  • Skąd::Pruszków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 14 czerwca 2025 - 06:52

Dzieki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#6 Szczota

Szczota

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 4
  • Dołączył:  31 sie 2024
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Jakub
  • Skąd::Małopolskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 czerwca 2025 - 19:16

Dzięki również
Układ jest szczelny, był sprawdzany i uszczelniany przez mechaników. Syczenie sprawdziłem i nic nie słychać. Na wentylatorze i alternatorze nie ma widocznych śladów mazi olejowej.

#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 141
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:1.6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 czerwca 2025 - 19:25

Dzięki również
Układ jest szczelny, był sprawdzany i uszczelniany przez mechaników. Syczenie sprawdziłem i nic nie słychać. Na wentylatorze i alternatorze nie ma widocznych śladów mazi olejowej.

 

Sprawdzić ten układ dokładnie można tylko po zdemontowaniu elementów i na pewno nic tam nie można uszczelnić: tylko wymiana na drugi nowy nie wypracowany element . Ale skoro uważasz że masz wszystko sprawne OK . Proszę zrobić test ciśnienia doładowania w czasie jazdy  i porównać parametry wymagane i rzeczywiste pod obciążeniem .

 

Sprawdź błędy metodą kluczykowa po wystąpieniu awarii i podaj kody Chryslera które będą wyświetlane na liczniku auta . 

Jak sprawdzić jest opisane na forum i YouTube .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 15 czerwca 2025 - 19:29


#8 Szczota

Szczota

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 4
  • Dołączył:  31 sie 2024
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Jakub
  • Skąd::Małopolskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 czerwca 2025 - 20:54

Jadąc z prędkością około 100/h czujnik map pokazuje wartości w zakresie od 105psi bez gazu/z małą ilością gazu aż po prawie 300psi przy mocnym wciśnięciu gazu, na biegu jałowym mam 97psi. Błąd wyskoczył pod górkę dodając większą ilość gazu ale odczyty czujnika map nie zmieniły się. Metoda kluczykowa wywołała trzy błędy (P0070),(P0243),(P1685)
Jeszcze dodam choć nie wiem czy to jest z tym związane ale gdy włączam klimatyzację to auto mi szarpie po paru minutach od włączenia, tak samo jak włączę nawiew na szybę. Chłodnica klimatyzacji, wentylator klimatyzacji zostały wymienione i są sprawne. Sprężarka klimatyzacji wymieniona, podaje dobre wartości, załącza się w momentach gdy powinna. Cały układ klimatyzacji jest szczelny, sprawdzony i nabity czynnikiem według tabliczki znamionowej. Klimatyzacja chodzi bez zarzutu na wszystkich biegach po kolei

#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 141
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:1.6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 czerwca 2025 - 21:09

Bzdury podajesz z tymi ciśnieniami - na wolnym biegu ciśnienie ok 1 bara przy obciążeniu i doładowaniu do max 2.2 bara . Przy założeniu że 1 bar to 14.5 psi - twoje dane są nierzeczywiste . Błędy co podałeś to usterka czujnika temperatury powietrza w przepływomierzu powietrza za filtrem . p0243 to problem z zaworem sterowania turbiny przy grodzi. Błąd P0243 jest złożonym błędem może być nieszczelność , uszkodzony zawór lub zacięta turbina - to trzeba sprawdzić .Klimatyzacja w pt pracuje z takim szarpaniem to układ 0/1 załączone / wyłączone i stopień szarpania zależny od sprawności układu , w jednych mniej w innych więcej .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 15 czerwca 2025 - 21:14


#10 Szczota

Szczota

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 4
  • Dołączył:  31 sie 2024
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Jakub
  • Skąd::Małopolskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 czerwca 2025 - 21:14

Okej, dzięki za pomoc







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych