
Dolot powietrza
#1
Napisano 07 lipca 2012 - 16:33
ma ktoś z Was zdjęcie zderzaka ale od strony wewnętrznej?
szukałem na allegro ale zdjęcia są tylko fronu. Mam taki:
http://img04.allegro...5/46/2424354672
Pytam bo zastanawiam się czy w tym otworze obok halogenu da się zamontować dolot powietrza do filtra i ewentualnie jak go przymocować...
#2
Napisano 07 lipca 2012 - 17:47
nie ma takiej opcji w tym miejscu , zreszta dolot musi byc wysoko aby nie zbierał błota i wody z drogi

#3
Napisano 07 lipca 2012 - 17:53
dokładnie.zreszta dolot musi byc wysoko aby nie zbierał błota i wody z drogi
#4
Napisano 07 lipca 2012 - 18:58
#5
Napisano 07 lipca 2012 - 19:00
#6
Napisano 07 lipca 2012 - 19:15
go-2-web, myslalem myslalem ale nic nie wymyslilem...Moznaby gdzieś w grillu zrobić ale kurde chłodnica przeszkadza...


#7
Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 07 lipca 2012 - 19:17
to moze znacie jakies lepsze miejsce?
na dachu
#8
Napisano 07 lipca 2012 - 19:36
zamowilem filtr k&n'a i jak medyk mowil, chce dac lepsza mieszanke powietrza bo z komory zasysa ciepleA co złego jest w dolocie w nadkolu?
dach i jeepowy parent odpada

#9
Napisano 07 lipca 2012 - 19:53
Snorkle - filtry w słupkach w terenówkach tez nie są po to by bezpośrednio poprawić jakość zasysanego powietrza, tylko po to by na zaciągać przypadkiem tego całego błota, kurzu oraz wody podczas jazdy terenowej, brodzenia itp.
#10
Napisano 07 lipca 2012 - 20:04
już byłem o krok od zakupienia tego na amazon.com - cena 200 USD, jednak jak wrzuciłem już do koszyka, przeszedłem proces rejestracji i doszło do płacenia kartą to nie wyglądało to już tak wesoło - doliczyli transport 80 USD i cło kolejne 70 więc stwierdziłem że nie ma sensu pchać w to tyle kasy. A do stożkowego tym bardziej potrzebujesz dobrego dolotu bo ta ścianka co jest w zestawie nie wiele wniesie...zainwestujcie w sportowy dolot
Temat wciąż aktualny

#11
Napisano 08 lipca 2012 - 08:41
póki co nam najlepiej sprawdza się dolot z tipo 1.4 - w pitim się jeszcze nie bawiłem ale spróbuję i dam znaka

#12
Napisano 08 lipca 2012 - 09:34
Gęstość powietrza (a zatem zawartość tlenu, bo tylko o to nam chodzi) zależy bezpośrednio od ciśnienia, wilgotności i temperatury. A zatem inna będzie gęstość powietrza w Krakowie, a inna w Szczecinie. Inna będzie gęstość w upalny, gorący i wilgotny dzień, a inna w suchy zimowy. I tak dalej...
Tak więc zależnie od dnia, miejsca i okoliczności, ten marginalny ułamek, który chcecie uchwycić będzie się zmieniał, powodując że jego wykorzystanie będzie zwykłą autosugestią.
Najwięcej korzyści zapewni czysty filtr. Zastosowanie filtra innej konstrukcji może pozwoli wyszarpać te 3%, ale ich odczuwalność będzie zależeć głównie od nastawienia i chęci kierującego entuzjasty.

Prawdziwą ironią jest efekt placebo.

#13
Napisano 08 lipca 2012 - 10:45

#14
Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 08 lipca 2012 - 15:13
Kordylku to nie jest głupia myśl ale podsunę Ci jeszcze lepsząto moze znacie jakies lepsze miejsce?
na dachu


#15
Napisano 08 lipca 2012 - 15:46
(...)Kordylku to nie jest głupia myśl ale podsunę Ci jeszcze lepszą
, a mianowicie pod fotelem kierowcy
Chcesz dodatkowo wzbogacać mieszankę?

#16
Napisano 08 lipca 2012 - 19:03
Testowałem dedykowany CAI na silniku HEMI, efekt był i jest wymierny jak powątpiewasz... Zużycie paliwa nie wzrosło, a czy spadło to nie wiem, bo auto ma też inne modyfikacje. Sam stożek może i nie pomoże, ale w moim przypadku mowa była o dedykowanym, przewidzianym pod konkretny model, wstępnie testowany na hamowni, choć zauważ, że TOMHAL7 ma samą wkładkę filtra i już na tym odczuł różnicę, jak zaznaczył. To prawda z tym powietrzem, że jest różne i jak chłodniej, to lepsze osiągi, ale tutaj chodzi o samą jego gospodarkę do silnika, opory przy filtracji itp. - jeśli ktoś nie chce, to niech nie robi.Mi to trochę przypomina podpatrzoną kiedyś dyskusję audiofilów, święcie przekonanych, że słyszą różnicę w dźwięku między kablem miedzianym a światłowodem...
Dolotu nie trzeba ściągać zza Oceanu - sieć InterCars jest póki co jedynym oficjalnym dystrybutorem na PL - inni w kraju biorą od nich albo sami z USA ściągają. Jeśli nie ma w PL, to za maks. 2 tygodnie Wam powinni załatwić. Europejski magazyn K&N jest bodaj w Holandii albo Anglii - już nie pamiętam.
Po wymianie dolotu polecam tez zainwestować w wydajniejsze świece (NGK lub Champion w wersjach ulepszonych, u nas oficjalnie nawet nie istniejących w katalogach producentów, dlatego szukajcie na amerykańskich stronach) oraz kable zapłonowe (np. MSD Ignition). Same te zmiany powinny zaowocować ożywieniem silnika, jego reakcją, a efektem ubocznym powinna być nieco lepsza ekonomia.
#17
Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 08 lipca 2012 - 20:36
#18
Napisano 09 lipca 2012 - 05:49
Testowałem dedykowany CAI na silniku HEMI, efekt był i jest wymierny jak powątpiewasz...Mi to trochę przypomina podpatrzoną kiedyś dyskusję audiofilów, święcie przekonanych, że słyszą różnicę w dźwięku między kablem miedzianym a światłowodem...
CIACH!! (tnijmy cytaty!)
Ależ oczywiście, że zestawy tuningowe dedykowane do konkretnych modeli pojazdów przynoszą też wymierne efekty - toć to żadna nowość.

Moja wypowiedź odnosi się do tematu wątku, czyli zmiany umiejscowienia dolotu umożliwiającej zasysanie zimniejszego powietrza.

#19
Napisano 09 lipca 2012 - 06:58
dzięki wszystkim za merytoryczne wypowiedzi i chęć pomocy, przez weekend przyglądnąłem się dokładniej standardowemu dopływowi, komora jest tak ciasna że nie wiele da się tam wymyślić...
zatem wykorzystam standardowy dopływ i oddziele go od reszty żeby zasysał jak najmniej z komory...
temat można zamknąć

#20
Napisano 16 czerwca 2013 - 12:29

Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[KUPIĘ] rura filtra powietrza i nie tylko |
Części do PT Cruisera | kjkaczm |
|
![]()
|
|
Szum powietrza 2.2 CRD |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Nowy_* |
|
![]()
|
|
Zapowietrzanie układu chłodzenia |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Radyjko_* |
|
![]()
|
|
Zapowietrzanie się sprzegła![]() |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Hudor_* |
|
![]()
|
|
Odpowietrzanie układu chłodzenia 2.2 CRD![]() |
Techniczny podstawowy | kozbi7 |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych