Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Układ dolotowy-stożek


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 TOMHAL7

TOMHAL7

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 785
  • Dołączył:  15 Sep 2008
  • Rok Produkcji:Brak...
  • Silnik:Brak...
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 February 2013 - 11:17

Takie coś sobie wydłubałem..........jest w fazie testów......
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#2 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 February 2013 - 12:50

Tomek, i jak pierwsze wrażenia... Choć nie musi ładnie wyglądać (tu akurat wygląda) jestem ciekaw jakie z tego korzyści są... :tak

#3 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 May 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 01 February 2013 - 14:59

Fajne , a ten mały filtr /różowy/ to do czego?

Czytałem , że b.ważne jest oddzielenie od ciepłego powietrza /silnika/

Odpowietrzenie silnika?

Czy ten stożek jest również zakryty z góry pokrywą obudowy filtra powietrza? Jak nie, to możesz stracić moc (choć nie musisz), bo będzie zasysał ciepłe powietrze od silnika, gdyż góra nie będzie zaizolowana, dlatego np. K&N, czy Mopar Performance robi specjalną ścianę termiczno-odgradzającą, która od góry dzięki gumowym uszczelkom powinna ściśle przylegać do maski silnika (jej wewnętrznego wygłuszenia) - dużo domorosłych tunerów o tym zapomina, a później skarżą się na spadek mocy...dlatego pamiętajcie o tym, to cholernie istotne w przypadku CAI.
http://www.knfilters...s/press/pt1.jpg

#4 qdlaty_78

qdlaty_78

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 134
  • Dołączył:  15 Aug 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Piotr

Napisano 01 February 2013 - 16:22

ładnie wygląda , ładnie buczy i to wszystkie korzyści
Przerabiałem temat z 11 lat temu na stożku K&N. Dobrze odizolowany od ciepłego powietrza + dobrze dobry markowy wydech to coś na hamowni wypluje.

#5 TOMHAL7

TOMHAL7

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 785
  • Dołączył:  15 Sep 2008
  • Rok Produkcji:Brak...
  • Silnik:Brak...
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 February 2013 - 19:28

yodarek, ARON, qdlaty_78, tak jak pisałem na chwilę obecną jest to w fazie testów........ :cwaniak

dużo domorosłych tunerów o tym zapomina, a później skarżą się na spadek mocy...dlatego pamiętajcie o tym, to cholernie istotne w przypadku CAI.

Gdybym nie miał zielonego pojęcia o samochodach to bym się nie zabierał do różnych przeróbek i modyfikacji........................ :diabelek

Jeśli chodzi o resztę to , dźwięk w rzeczy samej jest dość przyjemny dla ucha a i wydech choć nie firmowy to został troszeczkę uwolniony ..........

#6 qdlaty_78

qdlaty_78

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 134
  • Dołączył:  15 Aug 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Piotr

Napisano 01 February 2013 - 20:10

a jakiej to firmy ten stożek?

#7 TOMHAL7

TOMHAL7

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 785
  • Dołączył:  15 Sep 2008
  • Rok Produkcji:Brak...
  • Silnik:Brak...
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 February 2013 - 20:20

na razie do testów stożek SIMOTA, później zobaczymy.... hmm

#8 qdlaty_78

qdlaty_78

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 134
  • Dołączył:  15 Aug 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Piotr

Napisano 01 February 2013 - 20:23

kiedyś czytałem że lepiej sobie radzą wkładki, nie ma kłopotów z ciepłym powietrzem.

#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17114
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 February 2013 - 20:28

qdlaty_78,
wkładka pracuje w innym zakresie obrotów (1000-3000) stożek ciągnie znowu w górnym zakresie (3000- 7000 ). Dobierasz to co lubisz krecic czy jeżdzić ekonomicznie :cwaniak

i ten pomruk ze stożka :jupi

mam zamontowany u córy w aucie i powiem ci że praca i komfort jazdy bajka , autko na 3 biegu od 60 - 160 w ułamku .

#10 TOMHAL7

TOMHAL7

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 785
  • Dołączył:  15 Sep 2008
  • Rok Produkcji:Brak...
  • Silnik:Brak...
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 February 2013 - 20:34

ten pomruk ze stożka

dokładnie tak efekt akustyczny jest bardzo miły dla ucha....... :diabelek
a wkładkę K&N mam w drugiej obudowie i tak jak pisze Andrzej dwie różne rzeczy i pracują całkiem różnie........ hmm

#11 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 May 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 02 February 2013 - 02:31

Bez względu jaki wydajniejszy filtr zainstalujecie, to jeśli silnik nie jest z natury padaka (zdrowy silnik to podstawa tuningu), to powinniście "coś" na plus poczuć. W PiTku akurat mam panelowy K&N (ale jest więcej amerykańskich firm produkujących takie filtry m.in. Mopar Performance, Volant, AEM, Banks, Jegs, Cold Air Induction, Injen, BBK, Air Flow Engineering, Airriaid, APS...) i spalania nigdy w żadnym aucie swoim nie wyliczałem, więc ciężko mi tutaj cokolwiek wiarygodnego powiedzieć, choć na pewno nie wzrosło, to czuć i widać, ale ponadto da się odczuć lżejsze wkręcanie się na obroty i co za tym idzie poprawę elastyczności silnika oraz zniknął raz na zawsze ten irytujący dźwięk "odkurzacza" z dolotu przy mocnym przyspieszaniu na wyższych bigach (już był poruszany problem na forum)...ale użytkuję aktualnie jeszcze jednego amerykańca z V8 i tam jest przerobiony cały dolot na dedykowany tzw. Ram Air Intake (bo Cold Air Intake to fachowo wychodzi bardziej poza komorę silnika) i też akurat K&N i efekt jest niezły - o spalaniu też ciężko mi dokładniej coś powiedzieć, tym bardziej, że auto jest co sezonu trochę modyfikowane mechanicznie lub wizualnie, lecz na pewno nie wzrosło, a dźwięk silnika, spontaniczność na dodanie gazu zdecydowanie się poprawiły (CAI lub RAI słychać jak zasysa powietrze na zewnątrz auta, lecz dla pasażerów podczas jazdy tylko z otwartymi oknami - jest to porównywalne z turbosprężarką ale niepodważalnie ciszej, rzekłbym nawet dyskretnie - jakby tak chodziły turbiny w większości doładowanych ropniaków, to myślę, że ich właściciele byliby bardziej szczęśliwi).
PT: wcześniej panelowy Filtron wymieniony jak był prawie nowy (do tej firmy mimo sentymentu straciłem zaufanie)
V8: wcześniej panelowy oryginał zamiennik Mopar (wymieniony jak też był jeszcze zdatny do użycia)

TOMHAL7, nie obrażaj się z tymi domorosłymi "szpecami od tjuningu" - to nie była aluzja itd., tylko taka wskazówka dla potomnych :cwaniak

#12 qdlaty_78

qdlaty_78

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 134
  • Dołączył:  15 Aug 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Piotr

Napisano 02 February 2013 - 12:14

qdlaty_78,
wkładka pracuje w innym zakresie obrotów (1000-3000) stożek ciągnie znowu w górnym zakresie (3000- 7000 ). Dobierasz to co lubisz krecic czy jeżdzić ekonomicznie :cwaniak

i ten pomruk ze stożka :jupi


wydaje mi się że zakres obrotów przy których stożek jest wydajniejszy można regulować po przez długość rury od stożka do kolektora.

#13 Bezimienny Gość.duch_gdansk_*

Bezimienny Gość.duch_gdansk_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 February 2013 - 12:28

W Camaro mam stożek zakładany przez poprzedniego właściciela i na wolnych obrotach tylko wnerwia bo wciąga powietrze z takim dźwiękiem że początkowo myślałem że któreś łożysko padło, ohyda. Na wyższych obr V8 gra swoją melodię i jest git. Przypuszczam że zwyczajnie jest za mały i dlatego te jęki zasysania jak przez słomkę. W kilku innych wózkach efekty były różne, raz coś tam się czuło na plus a innym razem tylko efekt placebo. Ale nawet jak tylko ma dać dźwiękowe doznania to też fajnie. Ja ten pomruk bardzo lubię tylko bywa zgubny dla kieszeni :dance. Człowiek chętniej naciska na gaz żeby posłuchać i spalanie rośnie :diabelek
Zaletą jest też to że w trasie nie męczy jak źle dobrany wydech.
Chętnie zobaczę jakiś filmik z dobrym dźwiękiem jak to brzmi w Pitku.

#14 Bezimienny Gość.Viper533_*

Bezimienny Gość.Viper533_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 February 2013 - 13:38

Ja dodam od siebie że aby modyfikacja układu dolotowego była na plus (moc) to trzeba by przemapować komputer do nowego układu dolotowego.

#15 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 May 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 02 February 2013 - 14:51

Ja dodam od siebie że aby modyfikacja układu dolotowego była na plus (moc) to trzeba by przemapować komputer do nowego układu dolotowego.

Dokładnie, to się bardzo przydaje, gdyż pozwala dzięki temu lepiej wykorzystać polepszony dolot i uwolnić jakieś rezerwy mocy, podobna sprawa przy wydechach sportowych, z tym, że...w silnikach sterowanych poprzez ECU (komputer), czyli na wtryskach = nowoczesnych, większość producentów dolotów, czy wydechów zaleca odłączenie aku na czas montażu, a tym samym reset kompa, przez co po ponownym podłączeniu szybciej zaadaptuje się do poprawionej gospodarki powietrzno-spalinowej.

#16 MiGi42

MiGi42

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 979
  • Dołączył:  06 Feb 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Romuald
  • Skąd::Poznan
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 February 2013 - 18:34

przemapowanie kompa to chyba 1000 PLN ?

#17 tornado

tornado

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  27 Nov 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4T
  • Imię:Arek

Napisano 02 February 2013 - 19:51

Witam ,skorzystam z okazji i pytam o filtry Pipercross one nie są bawełniane jak K&N ,ale gąbkowe ,nie są tak drogie. Macie jakieś zdanie?

#18 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 May 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 03 February 2013 - 13:00

tornado, szczerze to pierwszy raz słyszę o firmie z EU, ale wygląda na to, że profesjonalny sprzęt robią, z tym, że nie znalazłem żadnego produktu akurat do PiTka...

#19 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13914
  • Dołączył:  21 Jun 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 February 2013 - 19:13

ja mialem, mam rezygnuje /pogonic batem/! :glupek
dylemat poprawiac czy nie poprawiac fabryki

#20 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 Jan 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 February 2013 - 20:05

Mieciu: poprawiać ale z głowa a nie pod wpływem emocji :torba To jak z ustawą, zmieniasz jeden artykuł ciągniesz inne przepisy :chory





Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych