Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Jade na Glebie czyli AIR RIDE


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.warbi1_*

Bezimienny Gość.warbi1_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 July 2013 - 19:12

Tak wiec wziąłem się za ten zacny temat. Na początku był plan opuszczenia Pitka klasycznie na sprężynach,ale po pierwsze wole mieć możliwość regulacji a po drugie Air jest bardziej efektowny ; ) .
Więc tak tył jest gotowy, z belki zostały wyciete seryjne łoża sprężyn.Ich miejsce zajęły talerze pod poduszki.

Dołączona grafika

Zamontowałem poduszki 2x130 Rubena,u góry przykręcone w fabryczne łoża sprężyn.
Do zasilania całego układu w powietrze, służy sprężarka z mercedesa w221 .Na fotce widać również odwadniacz.

Dołączona grafika

Zamiast wydawać niepotrzebnie kase na zbiornik, zastosowałem gaśnice 7,5litra.Została wypiaskowana , z boku wspawaliśmy 4 tulejki z gwintami, a otwór główny został zaślepiony. Potem wszytko poszło do malarni proszkowej , wybór padł na RAL 1001 myśle że pasuje ; ) .

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Między sprężarką odwadniaczem a zbiornikiem,zastosowałem węże 8/5 . Miały być 10/7 ale sprężarkama zamały wyot i nic by niedały. Czujnik ciśnienia przy zbiorniku załącza sprężarke przy 4,8 bara ,a rozłącza przy 6,9 bara.Ze zbiornika idzie wąż 10/7 do zaworów,które upchnąłem pod siedzeniem.I tu był dylemat lecieć jak wszyscy na elektrozaworach... . Czy też zrobić coś innego, chwila namysłu i padło na wersje drugą ; ). zamówiłem zawory mechaniczne z Pneu-Tec, dorobiłem kilka blaszek mocujących ,2 dźwignie .I nawet jakoś to funkcjonuje ; ),a przy tym jest ciekawoską w porównaniu z elektrozaworami.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Wysokość osi bede ustawiać według manometrów również Pneu-Teca.
Wstępnie ustaliłem że max wysokość jest przy ok 4 barach,i lecimy w dół o ok 7-9 cm musze jeszcze pomieżyć .

A tu efekt .

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Podoba się ? :diabelek

Pierwsze wrażenie z jazdy , na pełnych poduszkach jest dość średnie koszmarnie twardy jest .Ale kiedy lekko upuściłem powietrza... o tak jest wygodnie, nie buja ale też nie jest sztywny.Tak w sam raz, prześwit też jest wtedy całkiem fajny . Niżej niż seria ale tłumika nie urywa. Po Spuszczeniu powietrza do zera, jest Ciesząca oko gleba. Po ładnej drodze da sie nawet tak jechać, odziwo nic nie trze.



Ale żeby nie było kolorowo,teraz trzeba opanować przód... .W tyg usiade z tokarzem przy browarku i zrobimy jakiś rysunek, chyba że nie skończy sie na jednym browarku.

Nie dokońca jestem jeszce pewien jak zamocować okucia do amora. Zwykle albo sa one wkręcane na gwintowane amorki, albo spawane do samego amora.JEdnak spawanie gazowych amorów to chyba słaby pomysł. Z gwintem też problem do pitka .Zastanawiam się natomiast jak trzymają się te okucia. http://www.airride-s... ... p-154.html Jakieś pomysły ?

#2 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 Feb 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 July 2013 - 19:22

Ciekawie :) Ciekawie :brawo

#3 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8255
  • Dołączył:  20 Dec 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 July 2013 - 19:23

Podziwiam :cwaniak Dla mnie osobiście to jakaś abstrakcja! Ale PT podobno podatny jest na wszelakie modyfikacje :piwo

#4 Gramen

Gramen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2083
  • Dołączył:  28 Feb 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Sergiusz

Napisano 21 July 2013 - 19:31

warbi1, extra, podziwiam zapał do przeróbek. Ciekawy jestem przodu....

Ja zrobiłem sobie tylko tył w Pajero, długi był i mógł zawisnąć brzuchem w terenie a poduchy go ratowały. Po awarii sprężarki wróciłem do serii, pfu pfu to podniesionego zawieszenia na sprężynach.

#5 bartek_sz3

bartek_sz3

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5833
  • Dołączył:  25 Jul 2011
  • Rok Produkcji:2007i 2013
  • Silnik:2.4M. 3.6vvt
  • Imię:Bartek
  • Skąd::chludowo
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 July 2013 - 20:23

ładny efekt,ale też jestem ciekawy jak wyjdzie razem z przodem.
jedno jest pewne jak zwalisz go na glebe to "miejska" blokady na koło niebędą wstanie założyć :haha

#6 maryn1974

maryn1974

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 577
  • Dołączył:  24 Jan 2012
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2
  • Imię:mariusz
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 July 2013 - 20:34

dobre
:brawo

#7 Bezimienny Gość.warbi1_*

Bezimienny Gość.warbi1_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 July 2013 - 20:50

Żeby nie było że sie obijam ; )
http://w992.wrzuta.p... ... er_airride

Z tył widać cały tylni zetaw jeszce kiedy był na stole tymi rurami jest przymocowane w górne kielichy jak coś . Służą one jako mocowanie i dystans ,wsumie mają 60mm wysokości.Z boku jest otwór przez który wchodzi wąż , i napełnia poduszki od góry.

Dołączona grafika


Lecimy dalej, co do przodu to jest już coś w rodzaju kapelusza nakładanego na amor. Uczczelnienie ma być z założenia uszczelką pod górnym pierścieniem,dociskane masą samochodu.I dodatkowy oring od spodu , dociśnięty talerzem .Sam "kapelusz" jest dość ciasno spasowany do amorka, takrze myśle że może to zadziałać .
Fotka jeszcze przed spawaniem.

Dołączona grafika

A tu już pospawane, obok macie pierścienie które kolega z pracy wypalił laserem na potrzeby Aira ; ).

Dołączona grafika

Na tej fotce jest wstępnie nałożone wszystko na amor, tak wiem jest tego troszke ale każdy pierścień ma funkcje :glupek .Co do góry to właśnie to będzie rzeźbił tokarz ,i wsumie tylko tego jescze niema... .

Dołączona grafika

#8 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 Oct 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 July 2013 - 21:17

No szacuneczek naprawę... oby więcej takich pozytywnych zakrętów :witam

#9 Gramen

Gramen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2083
  • Dołączył:  28 Feb 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Sergiusz

Napisano 23 July 2013 - 07:19

Amor fabryczny? Wytrzyma takie obciążenie?

#10 Bezimienny Gość.warbi1_*

Bezimienny Gość.warbi1_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 July 2013 - 10:20

Takie obciążenie?. Co masz na myśli ? Według mnie siła działająca na amor jest większa przy fabrycznej sprężynie. Poduszka w przeciwieństwie do sprężyny nie działa na niego z żadną siłą kiedy nie jest obciążona.

#11 Gramen

Gramen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2083
  • Dołączył:  28 Feb 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Sergiusz

Napisano 23 July 2013 - 12:40

warbi1, to OK, wiem, że tył jest łatwy do zrobienia, przód gorzej. Siły skręcające a raczej gnące działają na amortyzator po obciążeniu go dodatkowymi elementami. Piszę tylko na podstawie swoich doświadczeń z off road i przeciążeniami tam działającymi - głównie wykrzyże zawieszenia. Ja z przodem w Pajero dałem spokój z poduszkami. Trudne do wykonania w off road, gotowców nie znalazłem. Przynajmniej w rozsądnej cenie.

Tobie życzę powodzenia w modyfikacji. U Ciebie to tylko bajer (który bardzo popieram :piwo ) u mnie była potrzeba poprawy własności terenowych.

Buduję nową terenówkę. Może skorzystam z Twoich doświadczeń i uda się zamontować z przodu hmm

#12 Bezimienny Gość.warbi1_*

Bezimienny Gość.warbi1_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 July 2013 - 21:14

Tak zgodze sie co do tych sił skręcających itd. Ale na normalnej ulicy napewno niesą one aż tak wielkie jak w terenie .A PT raczej nie bedzie terenówką :)

Dziś postanowiłem zrobić przerwe od praktyki, jeśli chodzi o zawieszenie.Wypucowałem pitka , po 3 tyg stania podczas robienia tyłu lakier był w tragicznym stanie.Powstał też koncept przodu. Odrazu mówie rysunek jest czysto poglądowy... . Nie zwymiarowany krzywy itd


Dołączona grafika



Cała zabawa polega na pozbyciu sie fabrycznego łożyska . Jeśli by je zostawić razem z tym kielichem, to niebędzie jak wejść wężykiem.Dlatego pomyślałęm żeby osadzić na samym okuciu inne łożysko.
http://allegro.pl/li...php?s ... 2użne
Co sądzicie o tym pomyśle?

#13 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 Jan 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 July 2013 - 21:22

Cała zabawa polega na pozbyciu sie fabrycznego łożyska . Jeśli by je zostawić razem z tym kielichem, to niebędzie jak wejść wężykiem.



Odwierć trzon amortyzatora na głebokość gwarantująca dojście do poduszki, następnie odwiert poziomy - pod katem prostym. Nie może być to zakres pracy trzona wewnątrz amortyzatora. Na górze zakładasz złączke ciśnieniowa obrotową i po sprawie. Pompujesz poprzez trzon amortyzatora - wystarczy średnica 3mm. Pozdrawiam - powodzenia.

#14 Bezimienny Gość.warbi1_*

Bezimienny Gość.warbi1_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 July 2013 - 17:57

maxym72,
Niby fajny pomysł, ale czy nie prościej bedzie gdy tokarz zrobi kanał w okuciu? które i tak musi utoczyć. Z dostaniem odpowieniego łożyska niebedzie problemu jest duży wybór na allegro.Przy odwiercaniu trzona jednak precyzja musi być bardzo bardzo duża.A też niejestem dokońca pewien czy jak poduszka zejdzie to owy kanał niewejdzie w zakres pracy.Zauważ że ja osadzam ją na "kapeluszu" który obniża mocowanie poduszki.Po jej zduszeniu mogł by zachaczyć o ten zakres pracy.

#15 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 Jan 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 July 2013 - 20:10

warbi1, Każde inne rozwiązanie dostarczy masę problemów z mocowaniem i przecieraniem sie przewodu oraz ze szczelnością. Tak są zrobione amory fabryczne na przykład w jeepie. Sama końcówka amora i tak nie wejdzie w amortyzator. Nie ma szans - sciśnięty do samego końca wystaje i tak z 15 cm

#16 bartek_sz3

bartek_sz3

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5833
  • Dołączył:  25 Jul 2011
  • Rok Produkcji:2007i 2013
  • Silnik:2.4M. 3.6vvt
  • Imię:Bartek
  • Skąd::chludowo
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 July 2013 - 21:43

Z dostaniem odpowieniego łożyska niebedzie problemu jest duży wybór na allegro.

podjedz tutaj maja bardzo duży wybór łożysk dobiorą po nr albo po wymiarach co chcesz

http://www.quay.pl/kontakt.html

#17 Bezimienny Gość.warbi1_*

Bezimienny Gość.warbi1_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 August 2013 - 20:26

Tokarz skończył robote , łożyska dotarły w tyg zabieram się za składanie przodu

Dołączona grafika

Dołączona grafika

#18 Bezimienny Gość.126pVTEC_*

Bezimienny Gość.126pVTEC_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 February 2014 - 11:35

Sorry, że odkopuje - jaki jest efekt końcowy całej przeróbki ? hmm





Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych