Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Nie odpala na morzie poniżej około 7 st C


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 jakur1973

jakur1973

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 4
  • Dołączył:  13 sty 2013
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:1.6
  • Imię:Jacek

Napisano 06 grudzień 2013 - 20:31

Drodzy forumowicze,
Może ktoś spotkał się z podobnym problemem jak mój. Po całonocnym postoju mojego Pitka (2007 1.6) na mrozie około poniżej -7 st C, rano nie mogę go otworzyć przy pomocy pilota (baterie sprawne). Przy próbie uruchamiania, nie gaśnie czerwona lampka immobilaizera, nie słychać dźwięku pompowania paliwa przy przekręcaniu kluczyka do pozycji zapłonu. Czasami po wielokrotnym przekręcaniu kluczyka w stacyjce, lampka gaśnie, paliwo się pompuje, auto startuje.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Jacek

#2 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 grudzień 2013 - 22:23

jakur1973, Prawdopodobnie uszkodzony moduł SKIM. Bez testera nie rozbieriosz. Ewidentny brak komunikacji albo ze sterownikiem silnika, albo z modułem immobilizera. Przypuwszczam, że może być jakaś zapleśniała wtyczka - na początu po odpięciu akumulatora można spróbować zdjęć, przepsikać i założyć spowrotem wtyczki ze sterownika silnika i z modułu SKIM. Bardziej stawiałbym na to drugie. Taka usterka jest niemożliwa lub bardzo tgrudna do zlokalizowania bez fabrycznego testera. Pozdrawiam

#3 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 grudzień 2013 - 22:23

Może też być uszkodzony włącznik stacyjki. Pozdrawiam

#4 jakur1973

jakur1973

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 4
  • Dołączył:  13 sty 2013
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:1.6
  • Imię:Jacek

Napisano 07 grudzień 2013 - 00:53

Dziękuje za szybki odzew. Jutro, a właściwie już dziś jadę do bardziej oblatanego w elektronice kumpla, będziemy walczyć. O efektach, oczywiście Was poinformuję..
Pozdr,
Jacek

#5 artex38

artex38

    VIP

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 2099
  • Dołączył:  29 gru 2009
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:artur
  • Skąd::paryz/wroclaw
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 grudzień 2013 - 20:47

maro20, racja :piwo

#6 jakur1973

jakur1973

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 4
  • Dołączył:  13 sty 2013
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:1.6
  • Imię:Jacek

Napisano 29 styczeń 2014 - 08:20

Wszystkie kostki, punkty masy przeczyszczone i zakonserwowane. Niestety to nie pomogło. Dzisiaj u mnie na wsi było -7 st C i miałem problem z uruchomieniem mojego PT. Oprócz opisanych wyżej objawów było tak. Pierwsze trzy próby uruchomienia silnika, rozrusznik "kręcił", następnie przestał. Po kilkakrotnym przekręceniu kluczyka w stacyjce, usłyszałem dźwięk pompy, rozrusznik znowu zaczął działać i uruchomiłem silnik. Chyba muszę jechać na jakieś testy do ASO, tylko którego w Warszawie? Pozdrawiam.

[ Dodano: 2014-01-29, 08:20 ]
Ciąg dalszy moich problemów. Wczoraj auto odebrałem z serwisu. Testy na fabrycznym testerze, jak sugerował maxym72 wykazały problem z modułem SKIM (szacun). Pomóc miało "przelutowanie" SKIM. Nie pomogło, dziś rano mój drogi PT nie odpalił. W dalszym ciągu niegasnąca lampka immo. Proszę o jakieś sugestie. Z góry dziękuję, pozdrawiam.

#7 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 styczeń 2014 - 12:55

jakur1973, Wymiana skim na nowy. Pozdrawiam

#8 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 styczeń 2014 - 12:58

Jeszcze jedna sugestiia - w tym pitolu pod siedzeniem kierowcy jest moduł CG - central geteway - często zdarza się, że od soli i `wody gniją splity - rozejścia przewodów w wiązce pod fotelem, tam, gdzie wchodzi pod wykładzinę oraz w tunelu pomiędzy fotelami. Wszystkie splity w wiązce do przelutowania. Pozdrawiam
  • tkarpeta lubi to





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych