Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Łącznik Watta


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 kkrawczyk82

kkrawczyk82

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 15
  • Dołączył:  22 gru 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 Limited
  • Imię:Krzysiek

Napisano 17 grudzień 2013 - 23:39

Witam chciałem opisać rozwiązanie łącznika watta który nie daje nam spokoju w naszych pitkach do żeczy jest na to sposób żeby pozbyć sie tego stukania mianowicie trzeba dorobić tulejke z tworzywa zwanego ELASTOMER jest to tworzywo wytrzymałe na ruchy twardsze od plastiku stosowane często jako sprężyny do wykrojników są trzy rodzaje żółty-elastyczny,zielony-średni,czerwony-twardy można poczytać w necie wpisując w google tworzywo elastomer ja zrobiłem z zielonego średniego i to był dobry wybór bo po przejechaniu 10 tyś km nic sie nie dzieje zero stuków zero luzu tylko jeden szczegół wywaliłem z moim mechannikiem orginalną tulejke metalową co jest w środku łącznika bo jest za gruba i daliśmy inna o mniejszej średnicy zewn żeby tulejka elastomerowa miała wiekszą grubość z orginalną tulejką wychodzi jak dobrze pamiętam 5mm troche mało lepiej żeby była grubsza nie pamiętam ile moja miała ale chyba 10mm ma tu znaczenie właśnie jakiej grubości będzie tulejka metalowa z łącznika robione było w czerwcu i gdzieś podziałem tą kartke nie pamiętam wymiarów nie opisywałem tego wcześniej bo chciałem sprawdzić wytrzymałość tego i czy zda to egzamin moim zdaniem zdało na 6+ to chyba tyle taki mały prezent na gwiazdke od demnie dla wszystkich borykających sie z problemem łącznik watta i dla wszystkich z klubu pt cruiser w razie jakichś pytań prosze pisać postaram sie pomóc.

A tu coś o elastomerach

http://pl.wikipedia....wiki/Elastomery

http://www.metalimpe... ... ,d153.html

http://www.metalimpe... ... RH,EYH.pdf

Pozdrawiam
KKrawczyk82

#2 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 grudzień 2013 - 23:52

kkrawczyk82, powiedz coś o kosztach i czy mógłbyś ewentulanie takie cos wykonać (czytaj zregenerować stary łącznik). :piwo

#3 kkrawczyk82

kkrawczyk82

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 15
  • Dołączył:  22 gru 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 Limited
  • Imię:Krzysiek

Napisano 05 listopad 2014 - 18:06

yodarek zapytaj tu może by ci dorobili coś takiego na konkretny wymiar ja musiał bym zapytać tego co mi dorabiał takie coś i mechannika co montował za dorobienie nic nie płaciłem znajomy znajomego dorobił takie coś mechannik szfagier zrobiliśmy 0,7% he he

http://www.metalimpe...erowe,d153.html

[ Dodano: 2014-04-25, 00:52 ]
Witam widze że kilka osób czytało rozwiązanie problemu z łącznikiem czy ktoś dorabiał se tulejke z ELASTOMERA ? pozbył sie ktoś stukania tego ustrojstwa?

[ Dodano: 2014-11-05, 18:06 ]
Witam czy ktoś dorabiał łącznik z elasotomera ja przejechałem na tym 30tyś km i nic sie nie dzieje nic nie stuka nie puka bardzo dobre rozwiązanie raz na zawsze

Pozdrawiam
K Krawczyk

Witam chciałem opisać rozwiązanie łącznika watta który nie daje nam spokoju w naszych pitkach do żeczy jest na to sposób żeby pozbyć sie tego stukania mianowicie trzeba dorobić tulejke z tworzywa zwanego ELASTOMER jest to tworzywo wytrzymałe na ruchy twardsze od plastiku stosowane często jako sprężyny do wykrojników są trzy rodzaje żółty-elastyczny,zielony-średni,czerwony-twardy można poczytać w necie wpisując w google tworzywo elastomer ja zrobiłem z zielonego średniego i to był dobry wybór bo po przejechaniu 10 tyś km nic sie nie dzieje zero stuków zero luzu tylko jeden szczegół wywaliłem z moim mechannikiem orginalną tulejke metalową co jest w środku łącznika bo jest za gruba i daliśmy inna o mniejszej średnicy zewn żeby tulejka elastomerowa miała wiekszą grubość z orginalną tulejką wychodzi jak dobrze pamiętam 5mm troche mało lepiej żeby była grubsza nie pamiętam ile moja miała ale chyba 10mm ma tu znaczenie właśnie jakiej grubości będzie tulejka metalowa z łącznika robione było w czerwcu i gdzieś podziałem tą kartke nie pamiętam wymiarów nie opisywałem tego wcześniej bo chciałem sprawdzić wytrzymałość tego i czy zda to egzamin moim zdaniem zdało na 6+ to chyba tyle taki mały prezent na gwiazdke od demnie dla wszystkich borykających sie z problemem łącznik watta i dla wszystkich z klubu pt cruiser w razie jakichś pytań prosze pisać postaram sie pomóc.

A tu coś o elastomerach

http://pl.wikipedia....wiki/Elastomery

http://www.metalimpe... ... ,d153.html

http://www.metalimpe... ... RH,EYH.pdf

Pozdrawiam
KKrawczyk82



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 listopad 2014 - 18:36

kkrawczyk82,
Nie ma nic na zawsze - ja oryginalny łącznik zdemontowałem dopiero przy 130 tys przebiegu jak zrobisz chociaż połowę tego na zamienniku lub przeróbkach to będzie sukces

#5 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 listopad 2014 - 20:46

Zgubiłem już ,,rachubę '' ile przejechałem na ,,łożyskowanej Watt-cie'' i nadal żadnych stuków i puków :dance

#6 Antoni33

Antoni33

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 516
  • Dołączył:  27 mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,4 M Gas
  • Imię:Antoni
  • Skąd::Kraków/ Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 listopad 2014 - 16:34

Zgubiłem już ,,rachubę '' ile przejechałem na ,,łożyskowanej Watt-cie'' i nadal żadnych stuków i puków :dance


Czy ktoś się zajmuje wysyłkowo takimi przeróbkami?
Ja na wiosnę założyłem, jakiś zamiennik i właśnie usłyszałem ponownie stukanie

ale teraz mam oryginał na przeróbkę.

#7 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 listopad 2014 - 16:48

Antoni33,
andreeas7, - najprawdopodobniej jeszcze działa w tym temacie.
Jeśli nie to coś pomyślimy.

#8 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 listopad 2014 - 17:38

Ciekaw jestem jak sprawdza się zamiennik Moog'a ktoś na forum pytał się o jakośc, ale czy kupił i wymienił hmm

#9 Bezimienny Gość.grzesiektoja_*

Bezimienny Gość.grzesiektoja_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 listopad 2014 - 18:44

Panie i Panowie!
Ja z uwagi na przebiegi Pitim zająłem się łącznikiem sam dla siebie i innych zaprzyjaźnionych użytkowników.
Dorabiam za pomocą rąk kolegi i jego tokarki oraz części zamiennej z Audi.
Gdyby ktoś reflektował to zapraszam na priw.
Cena to 130 zł plus przesyłka pod warunkiem odesłania starego.
Gwarancja 12 miesięcy.
Możliwość odebrania w Lubartowie bądź obejrzenia jak on jest zrobiony.
Ja na przerobionym jeżdżę ponad 2 lata. A jeżdżę sporo.
Okolo 20 listopada będę jechał do kolegi z siatką łączników.

Dział techniczny nie służy do reklamowania usług - jesli chcesz coś proponować proszę to zrobić w dziale giełda : andreeas7

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 listopad 2014 - 19:05

grzesiektoja,
Tulejka od audi się nie nadaje , jest za delikatna na przenoszone tam siły skrętne - temat przerabiany wielokrotnie :cwaniak

#11 Bezimienny Gość.grzesiektoja_*

Bezimienny Gość.grzesiektoja_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 listopad 2014 - 03:17

Szanowny Panie andreeas7!
Nie reklamuje stricte usług tylko podpiąłem się pod temat.
Proszę rzucić okiem kilka okienek wyżej, yodarek pytał czy ktoś się tym jeszcze zajmuje i ile to kosztuje. Odpowiedziałem na pytanie forumowicza.
Poza tym wątek jest o przedmiotowym łączniku.

resiurc

Antoni33,
andreeas7, - najprawdopodobniej jeszcze działa w tym temacie.
Jeśli nie to coś pomyślimy


Rozumiem Pańskie rozgoryczenie, nikt nie lubi konkurencji.
Mam nadzieję że pomogłem.

grzesiektoja,
Nie jesteś i nie będziesz dla mnie konkurencja - bo ja tego nie robię a już na pewno nie jestem rozgoryczony ale jak chcesz to robić to rób porządnie nie na tulei gumowo-metalowej , chcesz pomóc nie ma problemu na pewno dużo osób się skusi ale na łącznik przerobiony na łożyskach który faktycznie się sprawdza : andreeas7


[ Dodano: 2014-11-16, 03:17 ]
Gdyby nie andreeas7 to bym się nigdy nie dowiedział ze mój łącznik watta po regeneracji na którym jeżdżę ponad 2 lata do niczego się nie nadaje a na pewno jest gorszy od łożyskowego. Dziękuję za pomoc.
Chociaż wg mojej wiedzy łożysko nie tłumi drgań... ale przecież mogę się mylić. A o tulei metalowo gumowej nie wspominałem nawet słowem.
Proponuję czytać ze zrozumieniem.

#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 listopad 2014 - 08:01

grzesiektoja,

Dlaczego jesteś taki uparty ? - napisałeś o elemencie od Audi był już taki sposób u Nas wykorzystywany i w audi zawsze były stosowane tylko i wyłącznie tuleje gumo-metalowe .Zastosowanie tulei gumo-metalowej nie usztywnia łącznika w pozycji pionowej tylko zawsze będzie na takiej konstrukcji luz - a tu łącznik ma być sztywny ma natomiast wykonywać ruch skrętny ok po ok 10 stopni w lewo i prawo od pozycji centralnej na to również tuleja nie jest obliczona .Co wiec chcesz mi udowodnić ? .
Jeż∂zic możesz kto Ci broni - ale czy jest dobrze , jeśli chodzi o bezpieczeństwo na pewno nie , bo na 100% auto tyłem jest nadsterowne i ucieka w ostrych zakrętach tyłem .

Za zbędna dyskusję z moderatorem w dziale technicznym otrzymujesz pierwsze ostrzeżenie w dniu dzisiejszym. andreeas7

#13 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 listopad 2014 - 08:09

Rozumiem Pańskie rozgoryczenie, nikt nie lubi konkurencji.

:haha :haha :haha
grzesiektoja, Źle trafiłeś !!!Andrzej jest bezkonkurencyjny !!!

[ Dodano: 2014-11-16, 08:09 ]
andreeas7, Andrzejku - spokojnie ;P
Przedmówca faktycznie nie napisał jaki dokładnie element Audi wykorzystuje!
Ale co innego można tam wcisnąć hmm





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych