odpowietrzanie układu chłodzenia
#1 Bezimienny Gość.CZINI_*
Napisano 18 December 2013 - 20:00
#2
Napisano 18 December 2013 - 20:15
#3
Napisano 18 December 2013 - 20:15
Żeby pozbyć się powietrza z układu chłodzenia, to musi płyn krążyć po całym układzie, więc będziesz to robił przy ciepłym silniku, ponieważ termostat musi się otwierać żeby płyn krążył przez chłodnicę.
Niedawno nasz Doktorek Andrzej podpowiadał mi żeby na ten odpowietrznik znajdujący się nad termostatem nałożyć wężyk i drugi koniec włożyć do pojemnika z płynem. Jak będziesz delikatnie popuszczał odpowietrznik to będziesz miał pewność, że nie zassie powietrza i przy okazji nie pochlapiesz elementów silnika i nie zanieczyścisz posadzki pod autem.
Silnik musisz zagrzać aż wentylator chłodnicy będzie się załączał , nie zapomnij uzupełniać płyny w zbiorniczku wyrównawczym i włącz ogrzewanie.
Odpowietrzaj tak długo aż nie będzie powietrze wydostawać się z odpowietrznika.
#4 Bezimienny Gość.CZINI_*
Napisano 18 December 2013 - 21:50
#5
Napisano 07 January 2014 - 14:16
CZINI,
Żeby pozbyć się powietrza z układu chłodzenia, to musi płyn krążyć po całym układzie, więc będziesz to robił przy ciepłym silniku, ponieważ termostat musi się otwierać żeby płyn krążył przez chłodnicę.
Niedawno nasz Doktorek Andrzej podpowiadał mi żeby na ten odpowietrznik znajdujący się nad termostatem nałożyć wężyk i drugi koniec włożyć do pojemnika z płynem. Jak będziesz delikatnie popuszczał odpowietrznik to będziesz miał pewność, że nie zassie powietrza i przy okazji nie pochlapiesz elementów silnika i nie zanieczyścisz posadzki pod autem.
Silnik musisz zagrzać aż wentylator chłodnicy będzie się załączał , nie zapomnij uzupełniać płyny w zbiorniczku wyrównawczym i włącz ogrzewanie.
Odpowietrzaj tak długo aż nie będzie powietrze wydostawać się z odpowietrznika.
czy w 1.6 i 2.0 odpowietrznik znajduje się w tym samym miejscu?? jeżeli tak to gdzie znajduje się w 2.0 bo nie mogę znaleźć :// a na bank mam zapowietrzony układ ehh
#6
Napisano 07 January 2014 - 14:23
#7
Napisano 07 January 2014 - 22:28
mam dolać na maxa?? na równi z korkiem??jordan1987, Sam się odpowietrzy, dolej płynu pod korkiem ciśnieniowym. Pozdrawiam
#8
Napisano 07 January 2014 - 22:46
[ Dodano: 2014-01-07, 22:46 ]
Korek ciśnieniowy to ten, przez który wlewa się płyn do chłodnicy. Musi tam być pod korek. Jak koniecznie chcesz znaleźć odpowietrznik (choć nie wiem po co?) to jest on ulokowany w pobliżu serwa hamulcowego, trochę poniżej na przewodzie przy kolektorze woidnym. Ja bym na Twoim miejscu nie ruszał. Zrobisz, jak chcesz.
#9
Napisano 09 January 2014 - 08:36
dzięki wolę lać pod korekjordan1987, Mówię o korku ciśnieniowym, a nie zbiorniczku wyrównawczym.
[ Dodano: 2014-01-07, 22:46 ]
Korek ciśnieniowy to ten, przez który wlewa się płyn do chłodnicy. Musi tam być pod korek. Jak koniecznie chcesz znaleźć odpowietrznik (choć nie wiem po co?) to jest on ulokowany w pobliżu serwa hamulcowego, trochę poniżej na przewodzie przy kolektorze woidnym. Ja bym na Twoim miejscu nie ruszał. Zrobisz, jak chcesz.
#10
Napisano 25 March 2014 - 17:40
#11 Bezimienny Gość.CZINI_*
Napisano 30 March 2014 - 01:48
#12
Napisano 30 March 2014 - 07:38
Rozni sie ciśnieniem pracy układu chłodzenia do PT idzie 16 , 19 , 21 PSI sprawdzę później który jest właściwy do Ciebie
Masz tu prawidłowe korki dla każdej wersji silnika
1,6/2,0/2,4 jest ten sam :04596198
2,4T i 2,4GT ma taki :52028974AA
2,2CRD ma też inny : 05072182AA
- Bartosz84 lubi to
#13
Napisano 30 March 2014 - 21:59
- Pitus74 lubi to
#14
Napisano 31 March 2014 - 06:18
16lbs jest do wersji podstawowej 1,6/2,0/2,4
19lbs do 2,4 T i 2,4 GT
21lbs do wersji 2,2 CRD
w niektórych katalogach nie uwzględniają róźnicy międzu zwykłym 2,4 a 2,4T i 2,4 GT i podają jako odpowiednik jeden korek 16 lbs
- Bartosz84 lubi to
#15
Napisano 02 April 2014 - 10:35
dzięki za pomoc
#16
Napisano 03 October 2019 - 13:40
Witam
Mam pytanie do Szanownych Doktorów. Jakie będą konsekwencje założenia korka z ciśnieniem otwarcia 16 LBS do wersji CRD gdzie powinien być korek 21 LBS ?
#17
Napisano 03 October 2019 - 19:27
#18
Napisano 03 October 2019 - 21:38
Dziękuję za wyjaśnienie, chciałem się upewnić. Kupiłem przez allegro (od ELCAR) nowy korek za 39 zł + wysyłka. W tytule aukcji było "korek chłodnicy Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD 03-08". W opisie aukcji podano że ciśnienie otwarcia to 20psi. To co mi przysłali to korek na 16LBS (wytłoczone na korku), nadruk na kartoniku T-18 (pewnie 18LBS). Na moją wątpliwość w kwestii parametrów korka otrzymałem wyjaśnienie które zacytuje w oryginale "według katalogów firmy motorad zakres pracy tego korka jest w granicach 16 - 20 psi". Kupiłem następny korek w iParts, Vernet RC0152, ciśnienie 1,45 bar, na zdjęciu widać że na obudowie jest wytłoczone LBS.21 i G.1450. Mam nadzieję że tym razem trafię na odpowiedni.
#19
Napisano 08 October 2019 - 20:10
Dla zainteresowanych. Korek Vernet RC0152 ma 21 LBS i pasuje do PT Cruisera 2.2 CRD przed liftem. Poniżej zamieszczam zdjęcia.
stary.jpg 29.54 KB
3 Ilość pobrań
Stary korek, nr oem 05278767AA
nowy.jpg 22.89 KB
3 Ilość pobrań
Nowy korek (zamiennik) Vernet RC0152.
Po wymianie korka ogrzewanie kabiny wróciło do normy. Przed wymianą przy pierwszych chłodniejszych dniach ogrzewanie działało słabo, a jak auto postało cały dzień na parkingu to w czasie powrotu do domu z kratek wiało zimne powietrze. Teraz grzeje jak dawniej aż trzeba przykręcać.
#20
Napisano 03 December 2020 - 19:48
Czy wybrałem dobry korek do chłodnicy do chrysler pt cruiser 2.0 benzyna, pytam bo muszę wymienić, gdyż uszczelka w korku się wypaliła 😎
Dobry wieczór załogo, moglibyście mnie nakierować czy wybrałem dobry korek do chłodnicy do chrysler pt cruiser 2.0 benzyna, pytam was zanim dokonam zakupu. P. S. Tak wiem i czytałem, że korki pasują od 1.6, 2.0 i 2.4
Ale chciałbym się upewnić.
Z góry dziękuję
Pozdrawiam serdecznie Bartek
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[Kupię] Pompa wspomagania/chłodzenia 1.6 115KM, 2006r. |
Części do PT Cruisera | JanW |
|
|
|
Zapowietrzanie układu chłodzenia |
Techniczny podstawowy | Radyjko |
|
|
|
Odpowietrznik układu chłodzenia |
Techniczny podstawowy | Mikigov |
|
|
|
Odpowietrzanie układu chłodzenia 2.2 CRDodpowietrzanie |
Techniczny podstawowy | kozbi7 |
|
|
|
Zwiększenie siły wspomgania układu kierowniczego-wymiana pompy |
Modyfikujemy | CruiserT |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych