Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


odpowietrzanie układu chłodzenia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.CZINI_*

Bezimienny Gość.CZINI_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 grudnia 2013 - 20:00

W poprzednich postach czytałem że można to zrobić przy czujniku ponizej termostatu pytanie czy robi się to na gorący czy zimny układ chłodzenia

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 grudnia 2013 - 20:15

zawsze się odpowietrza na gorącym układzie :kawka

#3 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 grudnia 2013 - 20:15

CZINI,
Żeby pozbyć się powietrza z układu chłodzenia, to musi płyn krążyć po całym układzie, więc będziesz to robił przy ciepłym silniku, ponieważ termostat musi się otwierać żeby płyn krążył przez chłodnicę.
Niedawno nasz Doktorek Andrzej podpowiadał mi żeby na ten odpowietrznik znajdujący się nad termostatem nałożyć wężyk i drugi koniec włożyć do pojemnika z płynem. Jak będziesz delikatnie popuszczał odpowietrznik to będziesz miał pewność, że nie zassie powietrza i przy okazji nie pochlapiesz elementów silnika i nie zanieczyścisz posadzki pod autem.
Silnik musisz zagrzać aż wentylator chłodnicy będzie się załączał , nie zapomnij uzupełniać płyny w zbiorniczku wyrównawczym i włącz ogrzewanie.
Odpowietrzaj tak długo aż nie będzie powietrze wydostawać się z odpowietrznika.

#4 Bezimienny Gość.CZINI_*

Bezimienny Gość.CZINI_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 grudnia 2013 - 21:50

Dziękuję za rady co do wentylatora on nawet przy zimnym płynie złącza się na chwilę 4 miesiace temu wymieniłem komin nad termostatem bo zaczął na termostacie puszczać z tym wężem dobry pomysł na pewno go zastosuje mam nadzieje że zabieg wystarczy i będzie się odpalał jak należy

#5 jordan1987

jordan1987

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 279
  • Dołączył:  02 wrz 2012
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1,6
  • Imię:Patryk

Napisano 07 stycznia 2014 - 14:16

CZINI,
Żeby pozbyć się powietrza z układu chłodzenia, to musi płyn krążyć po całym układzie, więc będziesz to robił przy ciepłym silniku, ponieważ termostat musi się otwierać żeby płyn krążył przez chłodnicę.
Niedawno nasz Doktorek Andrzej podpowiadał mi żeby na ten odpowietrznik znajdujący się nad termostatem nałożyć wężyk i drugi koniec włożyć do pojemnika z płynem. Jak będziesz delikatnie popuszczał odpowietrznik to będziesz miał pewność, że nie zassie powietrza i przy okazji nie pochlapiesz elementów silnika i nie zanieczyścisz posadzki pod autem.
Silnik musisz zagrzać aż wentylator chłodnicy będzie się załączał , nie zapomnij uzupełniać płyny w zbiorniczku wyrównawczym i włącz ogrzewanie.
Odpowietrzaj tak długo aż nie będzie powietrze wydostawać się z odpowietrznika.


czy w 1.6 i 2.0 odpowietrznik znajduje się w tym samym miejscu?? jeżeli tak to gdzie znajduje się w 2.0 bo nie mogę znaleźć :// a na bank mam zapowietrzony układ ehh

#6 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 stycznia 2014 - 14:23

jordan1987, Sam się odpowietrzy, dolej płynu pod korkiem ciśnieniowym. Pozdrawiam

#7 jordan1987

jordan1987

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 279
  • Dołączył:  02 wrz 2012
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1,6
  • Imię:Patryk

Napisano 07 stycznia 2014 - 22:28

jordan1987, Sam się odpowietrzy, dolej płynu pod korkiem ciśnieniowym. Pozdrawiam

mam dolać na maxa?? na równi z korkiem??:d

#8 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 stycznia 2014 - 22:46

jordan1987, Mówię o korku ciśnieniowym, a nie zbiorniczku wyrównawczym.

[ Dodano: 2014-01-07, 22:46 ]
Korek ciśnieniowy to ten, przez który wlewa się płyn do chłodnicy. Musi tam być pod korek. Jak koniecznie chcesz znaleźć odpowietrznik (choć nie wiem po co?) to jest on ulokowany w pobliżu serwa hamulcowego, trochę poniżej na przewodzie przy kolektorze woidnym. Ja bym na Twoim miejscu nie ruszał. Zrobisz, jak chcesz.

#9 jordan1987

jordan1987

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 279
  • Dołączył:  02 wrz 2012
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1,6
  • Imię:Patryk

Napisano 09 stycznia 2014 - 08:36

jordan1987, Mówię o korku ciśnieniowym, a nie zbiorniczku wyrównawczym.

[ Dodano: 2014-01-07, 22:46 ]
Korek ciśnieniowy to ten, przez który wlewa się płyn do chłodnicy. Musi tam być pod korek. Jak koniecznie chcesz znaleźć odpowietrznik (choć nie wiem po co?) to jest on ulokowany w pobliżu serwa hamulcowego, trochę poniżej na przewodzie przy kolektorze woidnym. Ja bym na Twoim miejscu nie ruszał. Zrobisz, jak chcesz.

dzięki wolę lać pod korek :d

#10 WiktorG

WiktorG

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 130
  • Dołączył:  14 lut 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:Brak
  • Imię:Wiktor

Napisano 25 marca 2014 - 17:40

koledzy a korek do 2.4 turbo jest ten sam co do zwykłego 2.4?

#11 Bezimienny Gość.CZINI_*

Bezimienny Gość.CZINI_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 marca 2014 - 01:48

Mam 2.0 ale nigdy nie porownywałem więc nie pomogę

#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 marca 2014 - 07:38

WiktorG,
Rozni sie ciśnieniem pracy układu chłodzenia do PT idzie 16 , 19 , 21 PSI sprawdzę później który jest właściwy do Ciebie

Masz tu prawidłowe korki dla każdej wersji silnika

1,6/2,0/2,4 jest ten sam :04596198


2,4T i 2,4GT ma taki :52028974AA

2,2CRD ma też inny : 05072182AA
  • Bartosz84 lubi to

#13 WiktorG

WiktorG

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 130
  • Dołączył:  14 lut 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:Brak
  • Imię:Wiktor

Napisano 30 marca 2014 - 21:59

mi przyszedł teraz korek 16lbs
  • Pitus74 lubi to

#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 marca 2014 - 06:18

WiktorG,
16lbs jest do wersji podstawowej 1,6/2,0/2,4

19lbs do 2,4 T i 2,4 GT

21lbs do wersji 2,2 CRD

w niektórych katalogach nie uwzględniają róźnicy międzu zwykłym 2,4 a 2,4T i 2,4 GT i podają jako odpowiednik jeden korek 16 lbs
  • Bartosz84 lubi to

#15 WiktorG

WiktorG

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 130
  • Dołączył:  14 lut 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:Brak
  • Imię:Wiktor

Napisano 02 kwietnia 2014 - 10:35

Czyli dobry kupiłem, 16LBS ;)
dzięki za pomoc :piwo

#16 kozbi7

kozbi7

    Początkujący

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 43
  • Dołączył:  08 sty 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 M Diesel
  • Imię:Zbigniew
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 października 2019 - 13:40

Witam

Mam pytanie do Szanownych Doktorów. Jakie będą konsekwencje założenia korka z ciśnieniem otwarcia 16 LBS do wersji CRD gdzie powinien być korek 21 LBS ?



#17 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 października 2019 - 19:27

Będzie wrzał płyn na powierzchni chłodzonych elementów, będzie wyrzucany z układu do zbiornika wyrównawczego, w dłuższej perspektywie może doprowadzić do uszkodzenia silnika. Jakie będą konsekwencje założenia przez Ciebie za małych o dwa numery butów?

#18 kozbi7

kozbi7

    Początkujący

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 43
  • Dołączył:  08 sty 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 M Diesel
  • Imię:Zbigniew
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 października 2019 - 21:38

Dziękuję za wyjaśnienie, chciałem się upewnić. Kupiłem przez allegro (od ELCAR) nowy korek za 39 zł + wysyłka. W tytule aukcji było "korek chłodnicy Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD 03-08". W opisie aukcji podano że ciśnienie otwarcia to 20psi. To co mi przysłali to korek na 16LBS (wytłoczone na korku), nadruk na kartoniku T-18 (pewnie 18LBS). Na moją wątpliwość w kwestii parametrów korka otrzymałem wyjaśnienie które zacytuje w oryginale "według katalogów firmy motorad zakres pracy tego korka jest w granicach 16 - 20 psi". Kupiłem następny korek w iParts, Vernet RC0152, ciśnienie 1,45 bar, na zdjęciu widać że na obudowie jest wytłoczone LBS.21 i G.1450. Mam nadzieję że tym razem trafię na odpowiedni.



#19 kozbi7

kozbi7

    Początkujący

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 43
  • Dołączył:  08 sty 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 M Diesel
  • Imię:Zbigniew
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 października 2019 - 20:10

Dla zainteresowanych. Korek Vernet RC0152 ma 21 LBS i pasuje do PT Cruisera 2.2 CRD przed liftem. Poniżej zamieszczam zdjęcia.

 


Załączony plik  stary.jpg   29,54 KB   3 Ilość pobrań

Stary korek, nr oem 05278767AA

 

 

Załączony plik  nowy.jpg   22,89 KB   3 Ilość pobrań
Nowy korek (zamiennik) Vernet RC0152.


Po wymianie korka ogrzewanie kabiny wróciło do normy. Przed wymianą przy pierwszych chłodniejszych dniach ogrzewanie działało słabo, a jak auto postało cały dzień na parkingu to w czasie powrotu do domu z kratek wiało zimne powietrze. Teraz grzeje jak dawniej aż trzeba przykręcać.
 



#20 Bartosz84

Bartosz84

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 7
  • Dołączył:  20 maj 2020
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Bartosz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 grudnia 2020 - 19:48

https://sklepjeep.re...r-chrysler.html

Czy wybrałem dobry korek do chłodnicy do chrysler pt cruiser 2.0 benzyna, pytam bo muszę wymienić, gdyż uszczelka w korku się wypaliła 😎
Dobry wieczór załogo, moglibyście mnie nakierować czy wybrałem dobry korek do chłodnicy do chrysler pt cruiser 2.0 benzyna, pytam was zanim dokonam zakupu. P. S. Tak wiem i czytałem, że korki pasują od 1.6, 2.0 i 2.4

Ale chciałbym się upewnić.

Z góry dziękuję

Pozdrawiam serdecznie Bartek





Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych