
Swąd spalenizny przy cofaniu (ale nie tylko)
#1
Napisano 27 grudnia 2013 - 11:48
Przede wszystkim wszystkiego dobrego po świętach.
Za uwarzyłem w swoim PT że przy ruszaniu i cofaniu czuć spaleniznę coś w rodzaju przypalonego sprzęgła lub klocków hamulcowych, lekki zapach spalenizny pojawia się przy ruszaniu a przy cofaniu mocniejszy zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku . Po za tym wszystko ok. ma moc, nie szarpie, biegi wchodzą i wychodzą normalnie bez oporów, silnik pracuje normalnie, No może wszystko ok. wczoraj rano jak odpaliłem PT puścił w trakcie rozruchu biało niebieską chmurę dymu z przewagą koloru białego, silnik wszedł na obroty i wszystko dalej normalnie. Przejechałem ze 20km. osiągi PT moim zdaniem w normie, rozwija prędkość 160/170km. nie traci mocy, z nawiewów podczas jazdy nie czuć spalenizny. Wieczorem powrót do domu, rozruch PT i wszystko w porządku, po uruchomieniu silnika opisanego dymu brak. Bieg 1 przez chwilę zapach spalenizny bieg 2, 3, 4, 5 wszystko ok. przejazd znowu ok. 20km. spalenizny nie czuć, wjazd na parking bieg wsteczny smród jak cholera. Spalenizny nie czuć na biegu jałowym i podczas jazdy, pojawia się przez chwilę przy ruszaniu na 1 biegu i na wstecznym. Chmura biało niebieska pojawiła się tylko raz. Miesiąc wstecz regenerowałem pompę ciśnienia bo lała ropę na silnik. Po zamontowaniu pompy było czuć jeszcze przez jakiś czas ropę która zalegała na silniku. Ropa się wypaliła i wszystko było ok. A od 3 dni wyczuwalny niestety jest zapach spalenizny, zaglądałem pod maskę, pod PT nic nie widać, sucho i czysto.
O co chodzi ??? pada sprzęgło ? Co może być przebieg ok. 165tys.
Jak w padał mi wdumas w oplu było słychać rzężenie, chrobotanie które po wciśnięciu sprzęgła ustępowało a z upływem kilometrów i czasu nie pomagało wciśnięcie sprzęgła.
#2
Napisano 27 grudnia 2013 - 12:47
#3
Napisano 27 grudnia 2013 - 13:58
Dymek biały mam wrażenie że po prostu puścił bo PT miał ochotę na bączka. Żona PT używa na co dzień jeździ na krótkich dystansach córka do przedszkola, praca, dom. To może być przyczyną bączka. Martwi mnie ten smród spalenizny i dziwi że się nic nie dzieje, po teście metodą kluczykową ma błędy P 1685, P0070, P0335. Błędy nie były kasowane po regeneracji pompy. Ze sprzęgła nie dymi, bynajmniej nie zauważyłem, jedynie pojawia się smród którego nie zlokalizowałem. Po ruszeniu i zatrzymaniu czuć w kabinie, otwieram drzwi i wali przez chwilę jakby z pod maski, podnosisz maskę i nic.
Zastanawiam się jeszcze nad paskiem alternatora i wysprzęglikiem tylko że nic nie piszczy i nie trze. Jak dynamicznie ruszę na 1 biegu przyhamuję nie doprowadzając do blokowania kół i aktywowania ABS to wali jak z murzyńskiej chaty, podczas jazdy nic nie czuć nawet jak nawiewy przestawiam.
Odkąd go kupiłem nie zaglądałem do alternatora, przyznaję że nie znam stanu paska alternatora, żona wróci z pracy to zajrzę. Przejechaliśmy nim w ciągu roku ok 18tys km. pompa to była jedyna kosztowna i poważna naprawa. Oczywiście po zakupie standardowo wymiana oleju, filtrów i płynów. W zawieszeniu gumy stabilizatora no i przełącznik regulacji lusterek. Olej i filtry postanowiłem wymieniać co 15tys. km. olej syntetyk 5W/30. W mojej miejscowości i okolicy jest dużo mechaników i warsztatów ale wszyscy idą na łatwiznę i wolą wymieniać wszystko na nowe metodą prób i błędów. Szczerze mówiąc dobrych doktorów brak.
[ Dodano: 2013-12-27, 13:58 ]
maxym72
Jeszcze jedno pytanie. Czy sprzęgło w PT crd 2,2 121km. jakoś się naciąga lub też reguluje ?
#4
Napisano 27 grudnia 2013 - 14:01
#5
Napisano 27 grudnia 2013 - 14:41
Załóżmy że kończy się sprzęło. Max poradź czy wymienić samą tarczę czy cały zestw tzn. docisk, tarcza, łożysko, dwumas.
#6
Napisano 27 grudnia 2013 - 15:40
Wymina jest zalecana jako komplet ale to 6tyś zł

#7
Napisano 27 grudnia 2013 - 16:43
#8
Napisano 27 grudnia 2013 - 20:20
linki, przykład co sodzisz ?
http://www.iparts.pl... ... 3019c.html
http://www.sprzeglo-service.pl/
http://www.kolo-dwum... ... uiser.html
#9
Napisano 27 grudnia 2013 - 20:25
#10
Napisano 27 grudnia 2013 - 21:56
A tu linki
http://otomoto.pl/ch... ... 87229.html
http://otomoto.pl/ch... ... 52530.html
http://otomoto.pl/ch... ... 98421.html
#11
Napisano 27 grudnia 2013 - 23:00
Rób co chcesz twoja pieniądze i twoje auto


#12
Napisano 27 grudnia 2013 - 23:00
#13
Napisano 28 grudnia 2013 - 09:10

#14
Napisano 28 grudnia 2013 - 09:12
wyczujesz pod nogą (bicie pedału i drżenie auta) oraz usłyszysz w aucie jak już będzie się kończył (charczenie ,rzężenie).
A po zdjęciu sprzęgła i rozpięciu napędu skrzyni wystarczy sprawdzić sztywność i wszystko wyjdzie - tam nie ma luzu , a uszkodzony ma zawsze , tarcze nieraz potrafią się obracać z 6cm luzem na obwodzie , a przylgnia buja się w każdą stronę .
#15
Napisano 28 grudnia 2013 - 10:01
- przyznaję masz rację, jak wcześniej pisałem auto u doktorów w poniedziałek będzie wiadomo.
andreeas7
- niestety, bicie, drżenie auta, rzężenie nie występuje, sprzęgło bierze na wysokości 2/3 mierząc od podłogi. W oplu jak zdychał dwumas to dziwięk był jak by śrubki były wsypane do silnika zamiast oleju.
Wczoraj przed postawieniem auta do doktorów jeszcze raz przetestowałem PT był już lekko wyczuwalny smród spalenizny, ale pasek alternatora chyba kończy swoją żywotność.
#16
Napisano 28 grudnia 2013 - 10:09
Jacku jakby padało sprzęgło najbardziej byś to odczuł na wyższych biegach gdzie są większe przełożenia i sprzęgło ma opór - (jedynka i wsteczny )to najlżejsze biegi dla przełożenia i pracy silnika , uważam że masz inny problem i nie powiem sam jestem ciekawy co zostało przegapione ?

#17
Napisano 30 grudnia 2013 - 16:04
[ Dodano: 2013-12-30, 16:04 ]
Witam ponownie.
Panowie, dziś odebrałem PT od doktora, nigdy bym się nie domyślił że przyczyną spalenizny może być przepuszczająca uszczelka miedziana pierwszego wtrysku od strony rozrządu.
Wymiana uszczelki miedzianej wtrysku załatwiła temat. Po zdjęciu plastikowej obudowy silnika widać było jak przy rozruchu pojawiała się chmurka dymu. Mechanik wykręcił wtrysk wyjął starą uszczelkę, wyczyścił wytryski i gniazdo, założył nową uszczelkę miedzianą i jest ok. Na marginesie uszczelka miedziana pasowała od wtrysku jakiegoś fiata. Wtrysk w górnej części był tak zalepiony syfem że szok. Ten syf który się nazbierał powodował dziwny smród spalenizny. Substancja na wtrysku przypominająca konsystencję stopionej gumy, czarna, gęsta, klejąca maź. Całkowity koszt naprawy 61zł. Sprzęgło i dwumas ok. Podejrzewany prze zemnie pasek i sprzęgiełko alternatora ok. i całe szczęście bo moje wyobrażenia o naprawie i kosztach były koszmarne.
#18
Napisano 30 grudnia 2013 - 16:08
To standartowa usterka przy CRD , nie Ty pierwszy i ostatni ja przechodzisz - dobrze że krótko z tym jeżdziłeś bo potem katastrofa doczyścić głowicę .

Fabryczne podkładki termiczne są obustronnie wypukłe i maja charakterystyczne przetłoczenie wewnętrznego otworu


nie wszytko co jest podobne jest właściwe ?
#19
Napisano 30 grudnia 2013 - 17:25
Niestety PT Cruisery to autka jednak jedyne w swoim rodzaju. PT Cruiser one chyba naprawdę żyją.
#20
Napisano 30 grudnia 2013 - 17:26
Jacku oj ..... żyja


Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Ostatni zachód słońca w Brwilnie |
Ogólnie | andreeas7 |
|
![]()
|
|
toz to nie ma prawa dzialac, to musi byc oszustwo |
Offtopic | miecio |
|
![]()
|
|
Dołożenie centralnego |
Techniczny podstawowy | button |
|
![]()
|
|
Przyszła wiosna do pitka |
Moje auto | suchy |
|
![]()
|
|
Znalezione w sieci.... |
Multimedia: Filmy & Zdjęcia | paradyz |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych