Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Parowanie lamp tylnych


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tarantoga

Tarantoga

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 59
  • Dołączył:  30 paź 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Marek

Napisano 06 styczeń 2014 - 17:13

Po zakupie obie lampy miałem zaparowane, okazało się, że zbierała się w nich woda przez nieszczelność. Osuszenie i uszczelnienie silikonem nie zlikwidowało parowania pomogło dopiero wywiercenie 3 małych otworów wentylacyjnych w górnej części lampy.

Miał ktoś podobny problem?

#2 bartek_sz3

bartek_sz3

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5814
  • Dołączył:  25 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001i 2013
  • Silnik:2.0M. 3.6vvt
  • Imię:Bartek i Monika
  • Skąd::TarnowoPodgórne
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 styczeń 2014 - 17:47

w moim pt jest to samo kiedyś czytałem jak dobrze pamiętam kolega yodarek też nawiercał będę musiał i u siebie tak zrobić

#3 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 styczeń 2014 - 17:59

Ja nie wiem, czy nawiercanie to dobry sposób hmm przyśpieszyć może psucie się odbłyśnika i żarówki przy tak intensywnej wymianie wilgoci - nie lepiej zlokalizować nieszczelność i ją zakleić lub wymienić lampę?
Ja miałem nieszczelność przy połączeniu wstawki pomarańczowej w lampie - do sprawdzenia przez wykręcenie lampy i nalaniu do niej wody - okazało się, że właśnie jest nieszczelna w połączeniu czerwonego z pomarańczowym - chciałem to zakleić, ale czasu nie miałem, a niedawno się nadarzyła okazja kupić używaną i szczelną więc ją tylko wymienię.

#4 lukaszKA87

lukaszKA87

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 864
  • Dołączył:  28 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:hemi
  • Imię:Łukasz

Napisano 06 styczeń 2014 - 18:23

mam podobny problem, w tylnej lewej zbiera się woda nawet, raz poszła mi juz żarówka przez to, gdzieś jest nieszczelność, sprawdzę to w wolnej chwili

#5 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 styczeń 2014 - 18:26

Wyciągnij lampę i nalej trochę do niej wody i znajdziesz - przy okazji ją umyjesz wewnątrz :lol

#6 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 styczeń 2014 - 18:27

Nawiercałem juz w innym samochodzie (Opel Vivaro) i zdaje egzamin.Polecam :brawo
Nawiercić należy małym wiertełkiem w jak najniższym miejscu lampy

#7 Rider(ka)

Rider(ka)

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 470
  • Dołączył:  17 lis 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M gaz
  • Imię:PT Cruiser Girl
  • Skąd::----
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 09 styczeń 2014 - 17:31

U mnie w aucie również nawiercaliśmy z tatą. Ani suszenie, ani uszczelnienie silikonem nie zdało egzaminu. Ba! Po uszczelnieniu było nawet gorzej bo prawie utopiliśmy żarówkę. Teraz w najniższym punkcie lampy jest mała dziurka i ani nie zbiera się woda, ani już tak bardzo nie paruje :)

#8 Tarantoga

Tarantoga

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 59
  • Dołączył:  30 paź 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Marek

Napisano 09 styczeń 2014 - 18:29

Ja nawierciłem u góry, kierując się założeniem, że odparowując ulatnia się do góry :) Sprawdzę niedługo czy nie zbiera się woda przez te otworki...

#9 jordan1987

jordan1987

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 279
  • Dołączył:  02 wrz 2012
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1,6
  • Imię:Patryk

Napisano 11 styczeń 2014 - 20:18

rozumiem ze nawiercacie lampy od wenatrz w obudowie??:-P

#10 Rider(ka)

Rider(ka)

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 470
  • Dołączył:  17 lis 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M gaz
  • Imię:PT Cruiser Girl
  • Skąd::----
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 11 styczeń 2014 - 23:10

rozumiem ze nawiercacie lampy od wenatrz w obudowie??:-P


Tak :)

#11 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13779
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 styczeń 2014 - 05:19

najlepiej rozszczelnic poprzez nawiercenie fi 1 mm nie bedzie nic brudzic bo inaczej jak w ruskim zegarku woda wejdzie a nie wyjdzie,..lepiej wentylowac niz uszczelniac na sile :miecio

#12 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 18 luty 2014 - 14:58

No dobra. To gdzie najlepiej wiercić ??? Z góry czy z dołu a może tu i tu to będzie miało wentylację?? Podobne wietrzenie z góry i z dołu zastosowane jest w Land Roverze w światłach przeciwmgielnych... hmm :torba

#13 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 luty 2014 - 15:02

Z tym parowaniem to jest loteria. Mialem lampy oryginalne, delikatnie popekane i parowaly z dziurami nawierconymi i bez. Pozniej mialem tez oryginalne lampy bez skazy i bez dziur, nie parowaly z poczatku, a zaczely gdzies po roku same z siebie.

#14 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 18 luty 2014 - 15:16

A to ciekawe jest hmm Może by je jakimś antifogiem potraktować takim do kasków motocyklowych ?

#15 Rodzynka

Rodzynka

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 972
  • Dołączył:  15 sie 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4 GT M
  • Imię:Anna

Napisano 18 luty 2014 - 16:51

Proponuję od razu niewidzialną nano wycieraczkę :haha
Ten typ tak ma, jak jedziesz to nie widzisz :p :lol

#16 kujtek

kujtek

    VIP

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 3600
  • Dołączył:  29 sty 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 M + LPG
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Dzierżoniów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 luty 2014 - 19:14

Moja tylko lewa tylna zaparowała i potraktowałem ją opalarką i długo miałem spokój , lecz teraz zauważyłem znowu , że zaparowana! Więc potraktuje ją znowu opalarką!

#17 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 19 luty 2014 - 16:13

Kupiłem silikon jakiś uniwersalny i jutro polepię pęknięcia wszystkie jakie znalazłem dziś w prawej tylnej i zobaczę. Uprzednio oczywiście wysuszę. A jak będzie parować to wywiercę otwory przewietrzające. Po oględzinach stwierdziłem że są otwory do odprowadzania skroplin hmm

[ Dodano: 2014-02-19, 16:13 ]
Już wiem czemu to paruje :dance Oraz dlaczego nawet nowe po jakimś czasie też się zapacają... Otóż światło pozycyjne tylne jest dość blisko górnej krawędzi obudowy i ją stapia. A plastik z jakiego to jest zrobione jakoś mało plastyczny jest i pęka nad światłem pozycyjnym czasem też może pęknąć przy migaczu też w okolicy uchwytu żarówki. Tam się robią szpary w tych pęknięciach i tamtędy się dostaje woda. Stwierdzam to po oględzinach obu lamp tylnych. Obie są przypalone przy tylnym świetle pozycyjnym jaki popękane w tych samych miejscach.

#18 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13779
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 luty 2014 - 16:17

Już wiem czemu to paruje Oraz dlaczego nawet nowe po jakimś czasie też się zapacają... Otóż światło pozycyjne tylne jest dość blisko górnej krawędzi obudowy i ją stapia. A plastik z jakiego to jest zrobione jakoś mało plastyczny jest i pęka nad światłem pozycyjnym czasem też może pęknąć przy migaczu też w okolicy uchwytu żarówki. Tam się robią szpary w tych pęknięciach i tamtędy się dostaje woda.


dupa jesteś w bledzie, nic się nie stapia a jak ci się stapia to weź wymien na leda i będzie po kłopocie,... :miecio

#19 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 19 luty 2014 - 16:45

U mnie się tak porobiło. Zauważyłem jak dokładnie obadałem lampy tylne. :maro20 W sumie dziwne to trochę bo tak być nie powinno. Albo mam wsadzone za mocne żarówki hmm

#20 Tarantoga

Tarantoga

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 59
  • Dołączył:  30 paź 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Marek

Napisano 28 luty 2014 - 20:15

Lampa znowu zaparowała mimo otworów na górze. W drugiej spróbuję z dołu i zobaczymy.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych