Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Jeep Cherokee - układ dolotowy / odlotowy - wszystko w oleju


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 edytawisienka

edytawisienka

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 419
  • Dołączył:  25 lis 2012
  • Rok Produkcji:2008 USA
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta

Napisano 23 lutego 2014 - 23:45

[HUBERT]

Heloł wszystkim PiTo maniakom :) mam w 60% amerykanskiego pacjenta na stole... pod tytulem Jeep Cherokee 2.5TD ok 250KKM, zaczelo sie na zacietej szybie tylnej, a skonczylo na rozebraniu ukladu dolotowego i w sumie wielu rzeczy...ale od poczatku...

Auto stracilo juz jakis czas temu moc, jako ze ojciec ma to w XXXX, olewał tak bardzo ze pod maska tez wiekszosc olane na czarno...jak bardzo dba o auto (w jego mniemaniu auto na ryby i grzyby ma poprostu sie poruszac), pokaze filtr powietrza:
Dołączona grafika

No ale do rzeczy...tak wyglada zafajndane czesc przy turbo:

Dołączona grafika
Dołączona grafika

Tak przy wejsciu i wyjsciu z intercoolera:
Dołączona grafika

Tak przy odmie:
Dołączona grafika

Tak wyjęta instalcja
Dołączona grafika

Mokro od oleju przy odmie, oraz w okolicach turbo. Turbina nie ma luzow, wydaje mi sie ze ona byla regenerowana jakis czas temu przy naprawie silnika - pekl walek jakis tam. W oleju uwalone są rury od turba do intercoolera i od intercoolera do kolektora. Silnik suchy. Dodatkowo uwalony w oleju jest ten czarny zbiorniczej, ktory zanumerowalem 7 - idzie od odmy 6, do rury laczocej turbo z filtrem powietrza. Dodatkowo od tej puszki 7 idzie w dol wąż - tez uwalony w oleju.

Przeplywka mysle ze trup, narazie ją wyczyszcze ale jutro zapewne zamowie nową i za tydzien jak wroce do domu to zaloze.

Tak więc pytanie: czy z odmy poprzez ten zbiorniczek moglo tak walic tym olejem? normalnie szlam jeden wielki, a przy wejsciu/wyjsciu z intercoolera to juz tragedia, jak do tego zajrzalem to sie zalamalem...
Nie dam rady dojsc do 1 sruby bo bym turbo zrzucil.

Ponadto, chcialbym wymienic te wszystkie weze/rury - ORI beda kosztowac tyle co to auto - gdzie i czego szukac? bo na przyklad rurka pomiedzy Odmą a tą czarną skrzynka 7 jest zagieta - nie moge dac węża ktory sie załamie na zagięciu...

Ostatnie, lecz tez wazne - jak to dziadowstwo domyc? warstwa szlamu jest tak gruba ze boje sie ze pianka z auchan nie da rady :) skrobac ile wlezie i potem plyny?

pzdr
hubi

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 113
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 lutego 2014 - 08:10

Jak miałeś zagięta rurę od odmy to co się dziwisz że wszytko zaolejone - a jak się miała skrzynia korbowa odpowietrzać - sprawdzaj po uszczelkach co puściło . :kawka

#3 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 923
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 24 lutego 2014 - 08:42

Hubercie mycie to najlepiej myjka ciśnieniowa z chemią i na 90 stopni.
Jak nie masz to pod auto folia, na to kartony i gazety do wchłaniania.
Płaski długi pędzelek i benzyna. Benzynę zalewam do pojemnika po płynie do czyszczenia szyb.
Pojemnik jest właściwie jednorazowy bo uszczelki po benzynie nie wytrzymają leżakowania w garażu. Pojemnik po płynie do mycia felg jest już wytrzymalszy.
To najtańsza opcja samodzielnego mycia.
Ten intercooler to powinieneś wymontować i od wewnątrz też przepłukać bo jak tam jest olej a silnik przy animuszu go zaciągnie to dostanie szalonych obrotów.
A tam przepłukać. Po takim czasie i przy takim filtrze powietrza to wnętrze intercoolera załapało zapewne efekt plastra miodu. Kolektor ssący i kanały w głowicy też będą wymagały z twojej strony odrobiny cierpliwości.

#4 edytawisienka

edytawisienka

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 419
  • Dołączył:  25 lis 2012
  • Rok Produkcji:2008 USA
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta

Napisano 24 lutego 2014 - 15:01

HUBERT

Jak miałeś zagięta rurę od odmy to co się dziwisz że wszytko zaolejone - a jak się miała skrzynia korbowa odpowietrzać - sprawdzaj po uszczelkach co puściło . :kawka


Ta rurka jest taka, nachodzi na odme i "zawraca" do "oil catch tank".

Dzisiaj wyczyscilem wszystko w wannie goracej wody z plynem...jak bedzie cieplej to wszytko idzie out, intercooler tak jak bagro piszesz, zafajdany zapewne ostro :(

Po myciu wszystkiego wanna wyglada tak ze lepiej sie nie bede pokazywal mamie na oczy hmm

Nie mam pojecia gdzie ten olej przepuszcza, teraz jak wszystko wyczyszczone rowniez w miare sil z zewnatrz, to bede obserwowal co sie bedzie pocic w oleju.

Kolektor ssący i kanały w głowicy też będą wymagały z twojej strony odrobiny cierpliwości.

Tez sie boje tego - z tego co zajrzalem przez otwor (numer 4) do kolektora to jest tam syf...wiec cieplej sie zrobi to po umyciu wszystkiego auto spowrotem do garazu i pewnie zrzucenie kolektora, a powiedzcie prosze, kolektor to pikus, widzialem ze na 8 srub sie trzyma, ale kanały w głowicy - to pojecie już bardziej mnie zamartwia.... ;( gruba to robota?

PS jak widzicie po tych fotach - to jest przyczyna dlaczego mama nie daje PiTka ojcu - dzis rano musial podjechac gdzies i go wzial, dzwoni do mnie i pyta czy to rope sie wlewa czy benzyne bo rezerwa... :glupek

hubi[/b]

#5 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 923
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 24 lutego 2014 - 16:45

Kanały w głowicy jak będą miały nagar to wyskrobiesz na sucho ile możesz z pomocą dłutka, blaszki, wytrycha itp.
Załatw stary wąż do odkurzacza na to końcówka szczelinowa. Do końcówki wężyk i taśmą owijasz na szczelność i mocowanie. Dłubiesz sobie w kanaliku i odsysasz na bieżąco.
Uwaga.
Kanał ssący który czyścisz ma mieć zamknięty zawór tzn. nie wystaje błyszcząca cześć trzonka zaworu z prowadnicy a grzybek dolega do gniazda w głowicy. Nie porysujesz trzonka i nie zanieczyścisz przylgni. Za każdym razem obrót silnikiem.

Co do nieszczelności olejowych obstawiam ciśnienie do turbiny bądż spływ oleju z niej.
Jakieś maleńkie pęknięcie może być. Zatkany masz szmatką wylot z turbiny ,,1,, i nie widać czy jest zaolejone.
Jak wyglądały wnętrza węży gumowych?

#6 edytawisienka

edytawisienka

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 419
  • Dołączył:  25 lis 2012
  • Rok Produkcji:2008 USA
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta

Napisano 24 lutego 2014 - 18:23

HUBERT

No z tą głowicą to Ci powiem chinszczyzna dla mnie :(
Nie mam bladego pojecia gdzie to co to - zrobic moge prawie wszystko - bo to lubie i sie interesuje, ale nie moge znalezc zadnych opisow, malo tych aut jest z tym dieselem, a najwiecej opisow na US forum, ale tam to wiekszosc 4.0 benz.

Czy czyszczenie glowicy to zdjecie kolektora i potem po kolei wszystkich widocznych kanałów?

Turbina - tak weze byly uwalone w srodku tez olejem, turbina wydaje sie byc spoko, nie ma luzow a lopatki sa prosciutkie, zreszta ona nie ma ciezko w tym aucie, raz ze nie ma tu jakis mega podkrecen, a i ojciec jezdzi jak emeryt - w sumie emeryt :) auto wrecz sie toczy...

#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 113
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 lutego 2014 - 18:41

edytawisienka,
Dlatego że auto sie toczy jest zawalone - po złożeniu na trasę i przedmuchać :cwaniak

#8 edytawisienka

edytawisienka

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 419
  • Dołączył:  25 lis 2012
  • Rok Produkcji:2008 USA
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta

Napisano 24 lutego 2014 - 19:12

edytawisienka,
Dlatego że auto sie toczy jest zawalone - po złożeniu na trasę i przedmuchać :cwaniak


HUBERT

Mowiac szczerze to bez wyczyszczenia intercoolera troche sie boje...zeby tego syfu nie wydmuchalo...

Myslisz ze nie ma sie czego bac? Bo jak sie cieplej zrobi to po wyczyszczeniu interc i kolektora, moze glowicy - wtdy nie balbym sie az tak...

#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 113
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 lutego 2014 - 19:57

Nie ma znaczenia wyczyscisz to lepiej , nie to i tak przedmuchasz w czasie jazdy śle jazda ok 3-3,5 tys obrotow

#10 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 923
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 24 lutego 2014 - 20:17

Musisz wyjąć ten intercooler i namoczyć w benzynie. Jak tam jest olej a zaciągnie na obrotach to się zdziwisz jak szybko diesel potrafi się kręcić. Nie da się go wyłączyć kluczykiem. Jedyne to duża szmata na filtr powietrza. Jak zdążysz zanim się rozleci. Polecam filmiki na You Tube o rozbieganiu silnika.
Praktycznie u ciebie to może być tylko maż do wypłukania. podobno stracił moc więc może przytkany.
Zdejmiesz kolektor z głowicy, poświecisz latarką w kanały i wszystko stanie się proste. Na błysk nie musisz robić.
Jak już to wszystko poskładasz, uruchomisz i rozgrzejesz to musisz zdjąć wąż wylotowy z turbiny. Jeśli puszcza olej na tulejkach to na przyłożonej ręce bądż kartonie będziesz miał ślady.
W tej komorze silnika znaczy pod maską wygląda jakby spadł wąż wylotowy z turbiny albo jest pęknięty.
Jeśli cieknie ze smarowania turbiny.

#11 edytawisienka

edytawisienka

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 419
  • Dołączył:  25 lis 2012
  • Rok Produkcji:2008 USA
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta

Napisano 24 lutego 2014 - 22:02

HUBERT

Jak tylko sie cieplo zrobi to wszystko wyleci wraz z intercoolerem, teraz nie mialem szansy tego zrobic z braku czasu a ojciec auto potrzebuje na ryby... :cenzura

Intercooler nie jest duzy wiec spokojnie go wymoczymy w benzynie, plukalem juz u siebie w TT, tam byly dwa i leciala brudna benzyna, ale tam nie bylo tego co tu...

Dzieki za proste naswietlenie tematu glowicy!

W tej komorze silnika wyglada jakby ktos wylal 5 litrow oleju! ale no wlasnie zaden waz nie spadl... hmm

No nic, teraz weze są czyste wiec bede obserwowal ktory bedzie sie brudził.

Dziekuje bardzo za pomoc - jak ktos jeszcze jakies bedzie mial pomysly to mile widziane! :)

#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 113
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 lutego 2014 - 22:17

Bez przesady tego oleju dużo na fotkach nie było , przy 2-3 litrach to miałbyś wszytko tak zarzygane że silnika byś dobrze nie widział .

#13 edytawisienka

edytawisienka

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 419
  • Dołączył:  25 lis 2012
  • Rok Produkcji:2008 USA
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta

Napisano 24 lutego 2014 - 23:07

HUBERT

No moze z tymi 5 litrami to pojechalem, ale nigdy takiego auta w domu nie mialem, nie jestem w stanie zmienic toku myslenia u niektorych uzytkownikow niestety...mam tylko nadzieje ze doprowadze to auto do porzadku. Rakieta to nie jest i nie bedzie, ale ma byc jak fabryka i czysto :)





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych